اخبـــــــــار


جزئیات دیدار عزیزی خادم با اینفانتینو در قطر

شهاب‌الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال ایران روز پنجشنبه در قطر با جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال دیدار کرد. اینفانتینو از فوتبال ایران به‌عنوان یکی از بهترین‌های آسیا نام برد و گفت: «من هواداران فوتبال ایران را دوست دارم، بازی ایران و اسپانیا را در کازان از نزدیک تماشا کردم و شور و اشتیاق بی‌وقفه‌ای که تماشاگران ایرانی نسبت به تیم ملی ایران داشتند، برایم بسیار جالب بود.
هواداران ایرانی فوق‌العاده‌ترین لحظات جام جهانی را رقم زدند. در مدت کوتاهی که ریاست فدراسیون فوتبال ایران بر سر کار آمده، تغییرات مثبت مشهود بوده که یکی از مهم‌ترین آنها توجه به فوتبال بانوان بوده است. از سوی دولت ایران تعهداتی در قبال اساسنامه فدراسیون فوتبال وجود دارد که بهتر است در تاریخ مقرر انجام شود. پیگیری فدراسیون فوتبال در بحث میزبانی و اصرار بر آن ستودنی است و امیدوارم دو مسأله مهم VAR و حضور بانوان در ورزشگاه‌ها حل شود و بازی ایران - کره به میزبانی تهران با حضور زنان و VAR برگزار شود.» در این دیدار عزیزی خادم از اینفانتینو دعوت کرد تا در یکی از بازی‌هایی که به میزبانی ایران برگزار می‌شود، در کشورمان حضور داشته و در ورزشگاه تماشاگر ویژه بازی تیم ملی باشد. اینفانتینو نیز این دعوت را پذیرفت. یکی دیگر از پیشنهاداتی که عزیزی خادم داشت و‌ مورد موافقت اینفانتینو قرار گرفت، برگزاری بازی خیریه بین دو تیم ستاره‌های ایران و ستاره‌های فیفا به میزبانی ایران بود که در آینده‌ای نزدیک برگزار خواهد شد. همچنین در این دیدار مقرر شد در سفر سال آینده میلادی اینفانتینو به ایران، رئیس فیفا با ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران دیدار کند. رئیس فیفا خاطرنشان کرد می‌خواهد رئیس‌جمهوری ایران را در جریان فوتبال و فعالیت‌های مربوط به آن قرار دهد.

کریمی سرمربی تراکتور شد، منصوریان سرمربی نفت

رفت و آمد مربیان به نیمکت تیم‌های لیگ برتری در حالی ادامه دارد که پس از اتفاق‌های غیرمنتظره‌ای که در تراکتور افتاد و محمدرضا زنوزی مالکیت این باشگاه را واگذار کرد، فراز کمالوند هم از سرمربیگری این تیم استعفا داد. جالب اینکه هیأت مدیره باشگاه هم پس از بررسی شرایط، فیروز کریمی که در هفته‌های پایانی فصل گذشته هدایت تراکتور را برعهده داشت ولی با او قطع همکاری شد را دوباره به‌عنوان سرمربی این تیم انتخاب کرد. تراکتور سه‌شنبه 23 شهریور در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با النصر عربستان بازی دارد و با توجه به شناخت کریمی از وضعیت تراکتور، او بار دیگر به نیمکت این تیم بازگشت. همچنین علیرضا منصوریان که در طول هفته گذشته مذاکراتی را با باشگاه صنعت نفت داشت، رسماً به‌عنوان سرمربی آبادانی‌ها در لیگ بیست و یکم انتخاب شد. علیمنصور فصل گذشته سرمربی تراکتور بود و در ادامه هدایت آلومینیوم را بر عهده گرفت.

بازگشت تیم ملی‌فوتبال ایران به صدر آسیا

تیم ملی فوتبال ایران پس‌ از نمایش درخشان و برتری 3- 0 مقابل عراق در مرحله انتخابی جام جهانی قطر 2022 بار دیگر به رتبه اول رده بندی تیم‌های ملی در قاره آسیا بازگشت. درآخرین رده‌بندی برترین تیم‌های ملی فوتبال دنیا که از سوی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) اعلام شد، ایران بالاتر از ژاپن در رتبه اول آسیا وهمچنین در جایگاه بیست‌ودوم جهان قرار گرفت.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7721/26/586607/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها