استقبال مجید انصاری از اقدامات رئیس قوه قضائیه




مجید انصاری با اشاره به بازدید رئیس قوه قضائیه از زندان‌های کشور، گفت: بازدید سرزده رئیس دستگاه قضا از زندان‌ها در جامعه امیدآفرین است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین، با اشاره به بخشی از صحبت‌های رئیس دستگاه قضا با تأکید بر اینکه «زندان باید به معنی واقعی نه بازداشتگاه که محل باز اجتماعی شدن فرد و بازگشتگاه به جامعه باشد» گفت: این تأکید رئیس قوه قضائیه در راستای بازسازی و بازگشت آبرومندانه زندانیان به جامعه است. او اضافه کرد: تأکید اژه‌ای بر تغییر معنای بازداشتگاه به بازگشت گاه، تبدیل ندامتگاه‌ها به محل باز اجتماعی شدن افراد یکی از تحولات راهبردی در مسیر تحول و تعالی رئیس قوه قضائیه است. عضو مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: بنده زمانی که رئیس سازمان زندان‌ها بودم، موضوع اشتغال زندانیان بیرون از زندان را مطرح کردم، برخی افراد با ذکر دلایلی نسبت به آن موضع گرفتند و بنده در نامه‌ای خدمت امام راحل این موضوع را مطرح کردم. امام خمینی(ره) نیز از این طرح استقبال کردند و در استان‌های تهران، اصفهان، گیلان و... همین برنامه اشتغال زندانیان در حوزه‌های راه‌سازی، پل‌سازی و... اجرا شد.
انصاری در مورد لزوم تفکیک زندانی‌ها هم گفت: متأسفانه تفکیک زندانی‌ها درست انجام نمی‌شود و به‌‌طور مثال یک زندانی با جرم سبک در کنار محکومین با جرایم سنگین دوره محکومیت خود را سپری می‌کنند که مقدمه خلق جرایم دیگر در جامعه با بازگشت این افراد به بطن جامعه است و می‌بینیم که یک جوان و فرد میانسال نزدیک به ۱۴ و حتی ۲۰ بار سابقه زندانی دارد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام انگشت اصلاحی رئیس دستگاه قضا روی رابطه قوه قضائیه با ضابطین را یک رویکرد اصلاحی در مسیر تحول و تعالی این قوه دانست و اضافه کرد: این اقدام از سوی قوه قضائیه جای تقدیر و تشکر دارد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7723/3/586750/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها