دیگه چه خبر


احتمال بازگشایی کنسولگری های ایران وعربستان

   خبر اول اینکه، نشریه «فایننشال تایمز» در گزارشی پیرامون کاهش تنش‌های خاورمیانه در دوران ریاست جمهوری جو بایدن به نقل از دیپلمات‌های سعودی از احتمال قوی بازگشایی کنسولگری سعودی در مشهد و کنسولگری ایران در جده به عنوان اقدامی در جهت ابراز حسن نیت دو طرف در جریان مذاکره با یکدیگر خبر داد. به گزارش انتخاب، این نشریه امریکایی با این تحلیل که ترکیب همه‌گیری ویروس کرونا، تأثیرات مخرب اقتصادی آن و انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری ایالات متحده رهبران کشورهای عربی منطقه را مجبور به تنظیم مجدد سیاست‌های خارجی خود کرده، به برگزاری سه دور نشست ایران و عربستان در بغداد اشاره کرد و افزود:محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در ماه آوریل گفت که تمایل دارد رابطه خوب و مثبتی با جمهوری اسلامی ایجاد کند. ابراهیم رئیسی،
رئیس جمهوری جدید ایران نیز گفت که می‌خواهد دست دوستی و برادری را به سوی همه همسایگان دراز کند. این گزارش افزود: تهران می‌تواند از نفوذ عربستان برای مهار نقش فزاینده اسرائیل در منطقه استفاده کند و عربستان نیز در این مذاکرات بیشتر بر موضوع حمایت ایران از حوثی‌ها در جنگ داخلی یمن و پایان دادن به جنگ یمن متمرکز است.
این گزارش به نقل از تحلیلگران پیروزی بایدن و قول او مبنی بر بازگشت به برجام  و بازبینی روابط خود با عربستان سعودی را در تجدیدنظر ریاض در مواضعش علیه ایران موثر دانست.

رئیسی از حضور نزدیکانش در مسئولیت امتناع می‌کند

  خبر دیگر اینکه، رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه پیام نور از امتناع آیت‌الله رئیسی نسبت به حضور نزدیکانش در مسئولیت‌های اجرایی کشور خبر داد. سیدعلی علم‌الهدی در گفت‌وگو با ایسنا، با تکذیب شایعه انتصابش به عنوان رئیس دانشگاه پیام نور  گفت: بر اساس عهدی که بسته شده هیچ یک از نزدیکان آیت‌الله رئیسی در سمت‌های اجرایی مسئولیتی نخواهند گرفت. از حدود یک ماه پیش شایعاتی مبنی بر انتخابم به عنوان رئیس دانشگاه از سوی دانشجویان مطرح شد و این شایعات هم به دلیل این که بنده برادر همسر آقای رئیسی رئیس جمهور هستم، قوت گرفت. در حالی که این نوع اخبار کذب است و بنده مسئولیت اجرایی ندارم و نخواهم داشت.

ماجرای حضور نظامیان خارجی در فرودگاه اصفهان

  شنیدیم که، طی روزهای گذشته انتشار فیلمی از فرودگاه شهید بهشتی اصفهان که در آن ادعا شده بود یک هواپیمای نظامی با پرچم خارجی نامشخص اقدام به انتقال تعدادی سرباز مسلح کرده که ملیت این نظامیان نامشخص است و معلوم نیست با هدف انتقال به کدام نقطه از جهان از فرودگاه نظامی جمهوری اسلامی استفاده کرده است باعث ایجاد شایعاتی شد. به‌گزارش فارس، در همین راستا روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان اصفهان در این باره توضیح داده که فیلم یاد شده مربوط به لحظه سوار شدن بازیکنان تیم ارتش ازبکستان به هواپیمای اختصاصی خود جهت بازگشت به کشورشان است. گفتنی است ششمین دوره مسابقات نظامی ارتش‌های جهان با حضور چهار تیم از کشورهای ایران، روسیه، ازبکستان و ویتنام، از تاریخ ۳۱ مرداد ماه تا ۱۲ شهریور ماه سال‌ جاری به میزبانی شهر اصفهان برگزار شد که بازیکنان تیم‌های میهمان با هواپیماهای اختصاصی کشور خود و از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی به اصفهان رفت و آمد داشتند.

هیچ قطعنامه‌ای علیه ایران در دستور کار نیست

  دست آخر اینکه،  سایت خبری نور نیوز اعلام کرد که اخبار رسیده حاکی از آن است که برخلاف برخی گمانه‌زنی‌های رسانه‌های غربی مبنی بر احتمال صدور قطعنامه ضد ایرانی در نشست آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اساساً چنین موضوعی در دستور کار این نشست نیست.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7723/3/586752/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها