قصاص برای قاتل فراری


گروه حوادث/ مرد جوانی که در یک درگیری جمعی مرتکب قتل شده بود در حالی به قصاص محکوم شد که با گذشت 6 سال از این جنایت هنوز فراری است.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، پاییز سال 94 یک درگیری دسته جمعی در منطقه یاخچی آباد به پلیس اعلام شد. در این درگیری یک پدر و پسر با شلیک گلوله زخمی و به بیمارستان منتقل شدند. اما ساعتی بعد پسر جوان جان باخت و با شکایت پدرش که از مرگ نجات پیدا کرده بود چهار متهم به عنوان عاملان درگیری معرفی شدند. در حالی که یکی از متهمان و پسرش دستگیر شد اما پلیس نتوانست دو متهم دیگر را دستگیر کند.با گذشت شش سال از این ماجرا این پدر و پسر در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستادند.
 در ابتدای این جلسه اولیای دم درخواست قصاص را مطرح کردند.پدر مقتول که در این ماجرا از ناحیه دست زخمی شده بود گفت: آن شب یکی از متهمان که هنوز فراری است به‌همراه برادرانش مقابل خانه‌مان آمدند و در حالی که کلت و اسلحه شکاری همراه داشتند به ما شلیک کردند که من از ناحیه دست مجروح شدم و پسرم مقابل چشمانم جان سپرد. من به هیچ قیمتی حاضر به گذشت نیستم و تقاضای قصاص دارم.سپس متهم روبه روی قضات ایستاد و گفت: دو برادرم به کشور آلمان رفته‌اند و آنجا زندگی می‌کنند و من خبری از آنها ندارم. درگیری ما با این خانواده از سال‌ها قبل شروع شد. مقتول در جشن عروسی برادرم دعوا به راه انداخت و شیشه‌های تالار را شکست. آن شب درگیری سنگینی بین ما رخ داد اما دعوا با میانجیگری پایان یافت.
شب حادثه دوباره مقتول به سراغ ما آمد و دعوا را شروع کرد اما من فقط میانجیگری کردم و دخالتی در قتل نداشتم. در این میان پدر مقتول برخاست و گفت: تو با اسلحه به دستم شلیک کردی. شاهدانی دارم که می‌توانم آنها را به دادگاه معرفی ‌کنم. آنها همگی اسلحه در دست داشتند.با این ادعا قضات دادگاه به وی مهلت دو هفته‌ای دادند تا شاهدان را به دادگاه معرفی کند.
دومین جلسه دادگاه
در دومین جلسه دادگاه که برگزار شد شاهدان به تشریح ماجرا پرداختند و یکی از دو متهم فراری به‌نام حامد را به‌عنوان قاتل معرفی کردند.در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و حامد را به قصاص، بابت اخلال درنظم عمومی به 75 ماه حبس، به‌خاطر قدرت نمایی با سلاح به 30 ماه حبس و 74 ضربه شلاق و به جرم حمل سلاح به هفت ماه و نیم حبس محکوم کردند.
متهم میانسال نیز که در دادگاه حاضر بود به‌خاطر زخمی کردن پدر مقتول به پرداخت دیه، بابت حمل سلاح به پرداخت جریمه در حق دولت، بابت اخلال در نظم عمومی به سه سال و نیم حبس و به‌خاطر قدرت نمایی با سلاح به 13 ماه حبس و شلاق محکوم شد.
پسرش نیز به حبس و شلاق و به جرم حمل سلاح به پرداخت جریمه در حق دولت محکوم شد.قضات دادگاه سایر متهمان شرکت‌کننده در درگیری خونین را نیز به‌خاطر اخلال در نظم عمومی به یک سال حبس و تحمل 74 ضربه شلاق محکوم کردند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7723/13/586790/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها