برگزاری دیدارهای جذاب و پرهیجان در فوتبال اروپا

منچستر با رونالدو در عرش، یووه بدون او در قعر


گروه ورزشی/ مسابقات فوتبال شنبه شب و بامداد یکشنبه در قاره اروپا پیگیری شد. در هفته چهارم لیگ جزیره و در شبی که کریستیانو رونالدو، فوق ستاره پرتغالی پس از 12 سال به اولدترافورد بازگشته بود، برای تیم سابق خود بازی کرد و با زدن 2 گل درخشید. در این دیدار منچستریونایتد به مصاف نیوکاسل رفت و در حضور هواداران پرشمار خود 4-1 پیروز شد. این پیروزی با جشن بزرگی از سوی هواداران منچستر همراه شد تا جایی که حتی تا یک ساعت بعد از پایان دیدار نیز هواداران در اطراف استادیوم اولدترافورد به جشن و پایکوبی پرداختند. عملکرد درخشان رونالدو مقابل هواداران منچستر نه تنها باعث شادمانی آنها شد، بلکه باعث شد تا مادر کریس رونالدو که در ورزشگاه حضور داشت، از شادی اشک شوق بریزد و به تشویق فرزند خود بپردازد. فوق ستاره پرتغالی بعد از درخشش در اولین مسابقه خود برای منچستریونایتد پستی در اینستاگرام منتشر کرد و نوشت: «بازگشت من به اولدترافورد فقط یک یادآوری کوتاه بود که چرا این ورزشگاه به تئاتر رویاها معروف است. برای من، این مکان همیشه جادویی بوده که در آن می‌توانید به هر چیزی که فکر می‌کنید، دست یابید. در کنار همه هم‌تیمی‌هایم و با حمایت شگفت‌انگیزی که همیشه از سکوها دریافت می‌کنیم، با اعتماد به نفس و خوش‌بینی راهی پیش رو داریم که همه در پایان آن جشن خواهیم گرفت. افتخار می‌کنم که برگشتم. حضور در یونایتد و بازی در لیگ برتر، اما مهم‌تر از همه، خوشحالم که به تیم کمک کردم!» منچستر یونایتد با این برد 10 امتیازی شد و در صدر جدول قرار گرفت. در دیگر دیدار، آرسنال میزبان نوریچ بود و با یک گل به پیروزی دست یافت. تک گل این بازی را اوبامیانگ در دقیقه 66 به ثمر رساند تا شاگردان آرتتا پس از 3 باخت متوالی، اولین برد خود را کسب کنند. منچسترسیتی هم با گل برناردو سیلوا با یک گل از سد لسترسیتی گذشت. برنتفورد میزبان برایتون بود و این بازی در شرایطی که تا دقیقه 90 با تساوی بدون گل در جریان بود در نهایت با یک گل به سود برایتون به پایان رسید.
سامان قدوس در ترکیب تیمش (برنتفورد) حضور نداشت و نیمکت نشین بود. چلسی هم با ارائه نمایشی تماشایی موفق شد با 3 گل آستون ویلا را مغلوب کند. هفته سوم رقابت های سری آ هم برگزار شد و یوونتوس در ناپل میهمان ناپولی بود و 2-1 شکست خورد تا دومین باخت متوالی را متحمل شود. یوونتوس با یک امتیاز در رده چهاردهم قرار گرفت و با توجه به بازی‌های دیشب امکان پایین‌تر رفتن این تیم نیز وجود داشت. شاید بتوان دلیل عملکرد ضعیف یووه را جدایی رونالدو دانست، جورجو کیه لینی در این خصوص گفت: «وقتی بازیکنی در رده جهانی مثل کریستیانو در اختیار دارید، تیم در خدمت او بازی می‌کند. ما باید از کریستیانو به خاطر تمام کارهایی که در این سال‌ها در یوونتوس انجام داد، سپاسگزار باشیم اما ما به کار خود ادامه می‌دهیم. حالا آینده یوونتوس معطوف به پائولو دیبالا خواهد بود. در دو سال گذشته و به دلیل حضور رونالدو، آمار گلزنی دیبالا کاهش پیدا کرد اما حالا او بازیکن اصلی تیم است و همه این موضوع را متوجه می‌شوند.» از هفته پنجم رقابت‌های لوشامپیونه، پاری سن ژرمن میزبان کلرمونت بود و با 4 گل به پیروزی رسید. در این بازی لیونل مسی در ترکیب پاریسی‌ها حضور نداشت. گل‌های بازی را هررا (2 گل)، ام‌باپه و گوئیه به ثمر رساندند. پاریس با این برد 15 امتیازی شد و در صدر قرار دارد. در مهم‌ترین دیدار هفته چهارم رقابت‌های بوندس‌لیگا دو تیم لایپزیش و بایرن مونیخ به مصاف یکدیگر رفتند که نتیجه 4-1 به سود شاگردان یولیان ناگلزمان ثبت شد. دیدار پرگل و تماشایی بایرلورکوزن و دورتموند هم با درخشش ارلینگ هالند 4-3 به سود دورتموندی‌ها به پایان رسید.
 ناکامی طارمی در گلزنی، سردار بهترین بازیکن ماه زنیت
در این شب تعدادی از لژیونرهای فوتبال ایران هم برای تیم‌های خود به میدان رفتند. در چهارچوب هفته پنجم لیگ پرتغال، پورتو در لیسبون به مصاف اسپورتینگ رفت و در یک دیدار جنجالی، پربرخورد و جذاب به تساوی 1-1 رسید. در این مسابقه مهدی طارمی در ترکیب اصلی حضور داشت و 90 دقیقه برای پورتو بازی کرد.  گل پورتو را روبن دیاز، ستاره مکزیکی با شوتی دیدنی وارد دروازه کرد و باعث شد تا یک امتیاز از آن پورتو شود. تک گل اسپورتینگ را نیز «نونو سانتوس» در دقیقه 16 به ثمر رساند. در این مسابقه مهدی طارمی چندان فرصتی برای گلزنی نداشت اما سایت گل پوینت پس از این مسابقه به بازیکنان نمره داد و طارمی را ضعیف‌ترین بازیکن زمین دانست. این رسانه آماری با نمره عجیب 4.5، ‌طارمی را ضعیف‌ترین بازیکن زمین دانست. تونی مارتینز، مهاجم پورتو که در دقیقه 65 وارد زمین شد و دقیقه 87 به دلیل کارت زرد دوم از بازی بیرون رفت نمره 4.6 را از گل پوینت گرفت. همچنین از هفته هفتم رقابت های لیگ برتر روسیه، زنیت میزبان اخمت گروژنی بود و این دیدار را با نتیجه 3-1 به سود خود پایان داد. در این بازی سردار آزمون از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشت و 58 دقیقه بازی کرد. مهاجم ایرانی نتوانست در این بازی گلزنی کند.  باشگاه زنیت روسیه یکشنبه شب جایزه بهترین بازیکن ماه را به سردار آزمون اهدا کرد. در هفته اول رقابت‌های لیگ ستارگان قطر، خلیل‌زاده و یارانش میهمان ام صلال بودند و در شرایطی که با 2 گل عقب بودند در نهایت موفق شدند با یک یار کمتر مساوی کنند. در دیگر دیدار الاهلی با حضور حسین کنعانی‌زادگان مقابل قطر به تساوی بدون گل دست یافت.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7723/14/586796/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها