اخبــــــــار



قالیباف: مشکل کشور پول نیست باورهای غلط و مدیران ناکارآمد است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که باورهای غلط و مدیران ناکارآمد دو مشکل اساسی ما در کشورداری است. به‌گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در مراسم اختتامیه جایزه سردار سرلشکر حاج حسین همدانی با بیان اینکه در طول این ۴۰ سال فشارها و تهدیدهای متعدد را شاهد بودیم و همه به‌دنبال براندازی جمهوری اسلامی ایران بودند، افزود: با فرهنگ خداباوری، فرهنگ خودباوری و فرهنگ مردم باوری که در بین مردم ما و نظام وجود دارد، دشمنان به‌طرق مختلف شکست خورده اند. حزب‌الله و حزب شیطان هیچ‌وقت با یکدیگر کنار نمی‌آیند.
قالیباف ادامه داد: امروز درگیر دو جنگ اقتصادی و رسانه‌ای هستیم که خط مقدم ما را تشکیل داده‌اند. جنگ رسانه‌ای اثر گذارتر از جنگ اقتصادی است. در پیروزی در جنگ اقتصادی باید ابتدا پیروز جنگ رسانه‌ای باشیم. جنگ نابرابر و سختی وجود دارد. تحریف، دروغ، به‌ظاهر حرف درست زدن و در باطن ظلم در آن وجود دارد. به تعبیر دیگر ما در دو جنگ تحریف و تحریم میان حزب‌الله و حزب شیطان قرار داریم.
رئیس مجلس تأکید کرد: ما از ظرفیت مردم در اداره کشور استفاده نمی‌کنیم. سیستم بوروکراسی موجود در کشور این اجازه را نمی‌دهد. از عزل بنی صدر تا شکست حصر آبادان حدود ۳۰ یا ۴۰ روز گذشت، ما در امکانات تحولی نداشتیم بلکه باورها تقویت شد. اگر همین نگاه در حوزه اقتصاد باشد و توجه به‌عدالت محوری باشد و شایسته سالاری و شایسته پروری در اصل تصمیم‌های ما قرار بگیرد، اداره کشور هم درست خواهد شد.
باورهای غلط و مدیران ناکارآمد دو مشکل اساسی ما در کشورداری است. مشکل پول و نبود امکانات نیست. برای این اصول باید وقت و انرژی بگذاریم و خدا هم کمک خواهد کرد.

جلسه مشترک کمیسیون امنیت ملی مجلس با دبیر شورای عالی امنیت ملی

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بعدازظهر دیروز سه‌شنبه با حضور در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در جلسه مشترک با دریابان شمخانی دبیر شورا و معاونین این نهاد مهمترین مسائل داخلی و خارجی در حوزه امنیت ملی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
به گزارش ایسنا، دریابان علی شمخانی در این جلسه با اشاره به سیاست ثابت دبیرخانه برای بهره‌گیری از ظرفیت کارشناسی مجموعه دستگاه‌ها و نهادهای تخصصی دولتی و غیردولتی بویژه مجلس شورای اسلامی برای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در حوزه‌های مختلف گفت: هدف اصلی دشمنان طی سال‌های اخیر و در چارچوب اعمال سیاست فشار حداکثری، درگیر کردن جمهوری اسلامی ایران در پرونده‌های مختلف امنیتی در داخل و خارج از کشور برای ایجاد چالش‌های امنیت ملی در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بوده است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی محور قرار گرفتن راهبرد مقاومت فعال از سوی نظام و حضور ایثارگرانه و هوشمندانه مردم در عرصه‌های مختلف و حمایت همه جانبه از سیاست‌های اصولی حاکمیت را مهم‌ترین عامل عبور موفق کشور از شرایط سخت اقتصادی و امنیتی عنوان کرد و افزود: بدون شک اقتدار امروز نظام می‌تواند پشتوانه محکمی برای تلاش همه‌جانبه به منظور رفع آسیب‌های موجود بویژه در حوزه‌های اقتصادی و معیشتی و بی اثر کردن جنگ ادراکی دشمنان برای ناامید کردن مردم باشد.
شمخانی گفت: علی‌رغم مشکلات و چالش‌های موجود چشم‌انداز بسیار روشنی برای غلبه بر چالش‌ها و شتاب گرفتن حرکت همه‌جانبه به سوی پیشرفت و توسعه و رفاه پیش روی کشور قرار دارد. در این جلسه همچنین نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان دیدگاه‌های خود پیرامون موضوعات مختلف اقتصادی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی، راهکارها و نظرات کارشناسی خود را برای مدیریت مؤثر بر چالش‌های اصلی کشور ارائه کردند.

 دستگیری ۱۰ نفر از مرتبطین سرویس‌های اطلاعاتی برخی کشورهای منطقه

وزارت اطلاعات اعلام کرد: با رصد هوشمندانه و پیگیری‌های مستمر اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) در استان بوشهر، ۱۰ نفر از مرتبطین سرویس‌های اطلاعاتی برخی کشورهای منطقه مرتبط با نظام سلطه، شناسایی شدند و با هدف پیشگیری از تعمیق ارتباطات و مقابله هدفمند با اقدامات ضد امنیتی آنان، دستگیر و پس از انجام تحقیقات لازم، پرونده آنها برای صدور حکم، تحویل مرجع قضایی شد.
به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه آمده است: ‌از جمله اهداف سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای یاد شده (با توجه به همدستی آشکار آنها با سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای متخاصم و به نیابت از سرویس‌های مذکور)، جمع‌آوری اطلاعات و جاسوسی از مراکز حساس کشور و بهره‌گیری از ظرفیت ایرانیان مقیم و متردد به آن کشورها است که با اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج)، با تحرکات و تهدیدات آنها مقابله و با هماهنگی دستگاه قضایی، برخورد بازدارنده‌ای با مرتبطین سرویس‌های اطلاعاتی مذکور صورت گرفت.
وزارت اطلاعات همچنین تأکید کرد: به آگاهی هموطنان عزیز مقیم کشورهای منطقه و افرادی که به این کشورها تردد دارند می‌رساند؛ ضمن حفظ هوشیاری، هرگونه مراجعه مشکوک اتباع بیگانه و درخواست همکاری با آنها را به ستاد خبری (۱۱۳) وزارت اطلاعات اطلاع دهند.

سفر سه روزه دادستان کل کشور به ارمنستان

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور دیروز در صدر هیأتی از مسئولان قوه قضائیه، با استقبال سفیر کشورمان در ایروان و معاون دادستان جمهوری ارمنستان وارد ایروان شد.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، دادستان کل کشور در بدو ورود به ایروان با اشاره به روابط دوستانه و حسن همجواری دو کشور اظهار کرد: سیاست کلی نظام تقویت روابط با کشورهای همسایه است و ارمنستان همواره‌ همسایه‌ای خوب برای ایران بوده است.
وی گفت: دو کشور در حوزه قضایی روابط و همکاری نزدیکی دارند و در این سفر که به دعوت آقای داوتیان دادستان کل جمهوری ارمنستان انجام می‌شود، راه‌های ارتقای روابط بویژه در حوزه قضایی و حقوقی پیگیری خواهد شد؛ همچنین وضعیت آلودگی رود ارس از جمله نگرانی‌های ما بوده است که در این سفر آخرین تحولات و نتایج اقدامات طرف ارمنی برای رفع این نگرانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
دادستان کل کشور در سفر سه روزه به ارمنستان با آقای پاشینیان نخست‌وزیر و تعداد دیگری از مقامات ارشد از جمله رئیس مجلس و وزیر دادگستری ارمنستان دیدار و درباره موضوعات مختلف از همکاری‌های قضایی و حقوقی، اجرای توافقات دوجانبه پیشین، همکاری در مبارزه با جرایم سازمان یافته و قاچاق مواد مخدر و همچنین پیگیری وضعیت زندانیان ایرانی در ارمنستان رایزنی خواهد کرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7746/2/588965/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها