روایت فرمانده نیروی دریایی سپاه

ناامنی و درگیری را در خلیج فارس تحمل نمی‌کنیم


فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه خلیج فارس خانه ما و کشورهای همسایه ما است، تأکید کرد که ما هیچ ناامنی و درگیری را در این منطقه راهبردی برنمی‌تابیم.
به گزارش سپاه نیوز، دریادار علیرضا تنگسیری در مراسمی که به مناسبت روز نیروی دریایی سپاه و با هدف گرامی داشت یاد و خاطره شهید مهدوی و یاران شهیدش برگزار شد، افزود: امریکایی‌ها در خلیج‌فارس جایی ندارند. زیرا هر جایی که حضور یافتند ناامنی را با خود آوردند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه در این مراسم که با حضور وابستگان نظامی کشورهای خارجی برگزار شد، راهبرد امنیتی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس را تشریح کرد و در این زمینه، حضور نامشروع رژیم جعلی اشغالگر قدس را مخل امنیت این منطقه راهبردی دانست و گفت: این امر هزینه سنگینی را بر منطقه تحمیل خواهد کرد و زیبنده کشورهای مسلمان منطقه هم نیست که یکی از جنایتکارترین رژیم‌ها در این منطقه حساس حضور پیدا کند.
دریادار تنگسیری با اشاره به نبردهای دریایی ایران و امریکا در دوران دفاع مقدس، با بیان اینکه ما هیچ گاه در خلیج‌فارس شروع کننده جنگ نبودیم، اظهار کرد: با اینکه امریکایی‌ها نفتکش‌ها، سکوها و پایانه‌های نفتی ما را هدف قرار می‌دادند، ما خویشتنداری کردیم، اما بعد از این همه خسارتی که وارد کردند، ما وارد جنگ یک و نیم ساله با امریکایی‌ها شدیم و طی 6 عملیات موفق،  6 سیلی محکم و عبرت‌آموز به آنان زدیم.
فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه در این عملیات‌ها، هیمنه قدرت پوشالی امریکا در خلیج‌فارس شکسته شده است، گفت: شهید مهدوی و همرزمانش در یک حماسه بزرگ، مستقیم و نابرابر هیمنه قدرت پوشالی امریکای جنایتکار را خُرد کردند و نقطه عطفی را در تاریخ مبارزات ملت ایران در مقابل استکبار جهانی رقم زدند.
او، پیام خون شهید مهدوی و همرزمانش را برقراری صلح، ثبات و امنیت در خلیج‌فارس دانست و اظهار کرد: در ۴۳ سال عمر انقلاب اسلامی نه به کشوری تجاوز کردیم و نه اجازه تجاوز داده‌ایم. باوجود این، هیچگاه از مرگ نمی‌ترسیم و مرگ در راه خدا و دفاع از اسلام را شرف خود می‌دانیم و جان بر کف از منافع جمهوری اسلامی دفاع خواهیم کرد.
دریادار تنگسیری گفت: ما ملتی مظلوم اما مقتدر هستیم. روی پای خود ایستادیم و تحریم‌های ظالمانه را تحمل کردیم و امروز تمام تجهیزات مورد نیاز دفاعی کشورمان را خودمان می‌سازیم.
روز ۱۶ مهرماه سال ۱۳۶۶ با حمله ددمنشانه نیروهای نظامی امریکا به شناورهای گشتی نیروی دریایی سپاه در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی در خلیج فارس، شهید مهدوی و همرزمان غیورش در نیروی دریایی سپاه پاسداران به شهادت رسیدند. علاوه بر شهید مهدوی، غلامحسین توسلی، شهید بیژن گرد، شهید نصرالله شفیعی، شهید خداد آبسالان، شهید مهدی محمدی‌ها و شهید مجید مبارکی از دیگر شهدای این حمله بودند. این حمله با استفاده از بالگردهای امریکایی و در اطراف جزیره فارسی رخ داد.
روز 16 مهر ماه به عنوان روز نیروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نامیده شد که طی آن، یاد و خاطره شهید مهدوی و یارانش که در نبرد دریایی مقابل نیروی متجاوز امریکایی با رشادت ایستادگی کردند، گرامی داشته می شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7746/3/588967/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها