دیگه چه خبر


ادعای توافق اولیه تهران و ریاض بر سر بازگشایی کنسولگری‌ها

   خبر اول اینکه، یک رسانه غربی گزارش داده ایران و عربستان سعودی در آستانه رسیدن به توافقی برای کاستن از تنش‌ها و جنگ یمن هستند. به گزارش فارس به‌ نقل از خبرگزاری فرانسه، عربستان سعودی و ایران اخیراً نشانه‌هایی از گرم شدن روابط نشان داده‌اند اما کارشناسان می‌گویند برای کاستن از تنش‌ها به اقدامات بیشتری نیاز است. در هفته‌های گذشته گزارش‌هایی از مذاکرات میان ایران و عربستان سعودی در بغداد منتشر شده است. خبرگزاری فرانسه به نقل از یک دیپلمات خارجی نزدیک به مذاکرات که در ریاض ساکن است، می‌نویسد: «دو طرف در آخرین دور گفت‌وگوها در آستانه توافق بر سر کاستن از تنش‌ها میان یکدیگر و کاستن از جنگ نیابتی در منطقه بودند».  وزیر خارجه عربستان سعودی چند روز پیش تأیید کرد که ایران و عربستان چهارمین دور از گفت‌وگوها را در ماه سپتامبر برگزار کرده‌اند. وی ابراز امیدواری کرد که گفت‌وگوها بتوانند زمینه حل و فصل مسائل میان دو کشور را پدید آورند. حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران نیز پیشتر گفته که ایران و عربستان به توافقی اولیه برای بازگشایی کنسولگری‌ها دست یافته‌اند و انتظار می‌رود عادی‌سازی روابط میان دو طرف طی چند هفته آتی اتفاق بیفتد.

تهران میزبان نشست قریب الوقوع وزرای خارجه همسایه افغانستان

  خبر دیگر اینکه،    مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه از برگزاری نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان به اضافه روسیه بزودی در تهران خبر داد. به گزارش «ایران»، سید رسول موسوی در توئیتی دراین باره نوشت: تحرک دیپلماتیک قابل توجهی برای درک تحولات افغانستان و تأثیرگذاری بر آینده آن وجود دارد. کشورهای مختلف در سازوکارهای گوناگون دیپلماسی خود را پیش می‌برند. موسوی با ذکر این نکته که آینده افغانستان در همکاری‌های منطقه‌ای و با همسایگان است، اعلام کرد: بزودی نشست وزرای خارجه همسایگان افغانستان در تهران برگزار می‌شود. پیشتر در نشست چهارجانبه ایران، روسیه، چین و پاکستان در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، مقرر شد دور بعدی اجلاس همسایگان افغانستان با حضور وزرای امور خارجه کشورهای همسایه (ایران، پاکستان، چین، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان) به علاوه روسیه در اواخر مهر ماه در تهران برگزار شود.

برخورد نظارتی با کسانی که از دو محل حقوق دریافت می‌کردند

  دست آخر اینکه، رئیس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس از برخورد نظارتی کمیسیون با مقامات و مدیران بازنشسته‌ای که از دو محل حقوق دریافت می‌کردند، خبر داد و گفت: حقوق مازاد دریافتی این افراد به بیت‌المال بازمی‌گردد. به گزارش خانه ملت، «حسن شجاعی علی‌آبادی» گفت: با بررسی‌های کمیسیون اصل نودم مجلس مشخص شد تعدادی از مدیران ارشد کشور که با وجود بازنشستگی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم مجدد دعوت به کار شده‌اند، به دلیل ضعف در سامانه اطلاعاتی موجود در صندوق‌های بازنشستگی، علاوه بر حقوق پست مدیریتی، حقوق بازنشستگی هم دریافت می‌کردند. وی افزود: متأسفانه افرادی در سطح وزیر و معاون رئیس جمهوری نیز در فهرست مورد بررسی کمیسیون قرار داشتند که پس از پیگیری‌های کمیسیون اصل 90 مبالغ دریافتی غیرقانونی به بیت‌المال بازگشته و علاوه بر آن بنا شد سامانه جامعی ایجاد شود که در صورت به کارگیری افراد بازنشسته حقوق بازنشستگی آنها قطع شود. رئیس کمیسیون اصل نودم مجلس ادامه داد: این اتفاق در یکی از صندوق‌های بازنشستگی رقم خورده و پیگیری‌های کمیسیون  از سایر صندوق‌ها ادامه خواهد داشت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7746/3/588969/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها