خبــــر


سفیر ایران در بیروت:
تجار لبنانی از ایران سوخت می‌خرند

محمد جلال فیروزنیا، سفیر ایران در لبنان با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه کشورمان به لبنان و با بیان اینکه این سفر در شرایط مهمی انجام شد و از اهمیت زیادی برخوردار بود، افزود: لبنان در حال حاضر با بحران‌های شدید سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و... مواجه است و شرایط سختی از لحاظ معیشتی برای مردم این کشور بخصوص طی دو سال گذشته وجود داشته است و با شکل‌گیری دولت جدید در لبنان این امید وجود دارد که شرایط بتدریج از نظر اقتصادی و سیاسی بهتر شود. به‌گزارش ایسنا، فیروزنیا با بیان اینکه تا زمانی که لازم باشد از طرف جمهوری اسلامی ایران ارسال محموله‌های سوخت به لبنان ادامه خواهد داشت، گفت: در لبنان معروف است که این کشتی‌ها (کشتی محموله‌های سوخت) حتی در شکل‌گیری دولت جدید در لبنان تأثیرگذار بوده است. سفیر ایران در لبنان افزود: خوشبختانه در هفته‌های اخیر گازوئیل ایران به لبنان رسیده است و این گازوئیل در بیمارستان‌ها، مراکز خدمات اجتماعی، مراکز عام‌المنفعه که در ارتباط با همه مردم هستند توزیع شده است. این سوخت‌ها در مناطق و بین اقشار مختلف لبنان اعم از مسلمان، شیعه و سنی توزیع شده است و این کار در چارچوب یک اقدام تجاری بین ایران و تجار لبنانی صورت گرفته است. این دیپلمات ارشد کشورمان در ادامه با بیان اینکه تا هر زمانی که لازم باشد از طرف جمهوری اسلامی ایران ارسال سوخت به لبنان ادامه خواهد داشت، گفت: تجار لبنانی اقدام به خرید سوخت از ایران می‌کنند و نحوه توزیع آن نیز در لبنان به شکل خاصی است و در واقع همان‌طور که اشاره شد این اقدام در چارچوب اقدام تجاری بین ما و تجار لبنانی صورت می‌گیرد.

نصرالله: باید به پیشنهاد ایران درباره برق لبنان پاسخ داد
سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان هم در سخنرانی دوشنبه شب خود با اشاره به مشکل سوخت و برق در این کشور گفت: باید به پیشنهاد وزیر خارجه ایران برای حل مشکل برق لبنان، پاسخ داد. نصرالله افزود: «مرحله دوم از واردات سوخت، در اکتبر صورت خواهد گرفت.»  وی با اشاره به کمک‌های ایران و سوریه برای انتقال سوخت به لبنان، تصریح کرد که همپیمانان مسئولان دولتی هیچ اقدامی در این زمینه برای این کشور انجام ندادند و میزان استقبال از گازوئیل ایران، بیش از حد انتظار بود. نصرالله با بیان اینکه «ایران دیگر بیشتر از این چه کند؟ سوخت داده و گفته آماده ساخت دو نیروگاه یا احداث مترو است»، خاطر نشان کرد: «شما [سیاسیون و دولت لبنان] هستید که کاری نمی‌کنید... بیم آن می‌رود که عامدانه کاری برای شبکه برق لبنان نمی‌کنند تا فرو بپاشد تا بهانه‌ای برای خصوصی‌سازی آن شود.» دبیرکل حزب‌الله با بیان اینکه واردات گازوئیل در حال حاضر، اولویت دارد، تأکید کرد: «شنیدیم که حکومت قصد دارد از ایران گازوئیل خریداری کند. ما از این مسأله حمایت می‌کنیم و تسهیلات لجستیک را برای آن تضمین می‌کنیم.»

پیشنهاد ایران برای تأمین برق لبنان در دست بررسی است
یکی از نمایندگان پارلمان لبنان تأکید کرد که پیشنهاد ایران برای تأمین برق لبنان در دست بررسی است.حسین الحاج حسن،نماینده پارلمان لبنان در گفت وگو با شبکه المنار تأکید کرد که به دلیل تمام شدن سوخت، لبنان وارد خاموشی کامل شده است.وی تأکید کرد: پیشنهاد ایران برای حل بحران برق در دست بررسی است زیرا ایران با لیره لبنان می‌تواند برای ما سوخت تأمین کند.این نماینده لبنانی خاطرنشان کرد: مسئولان لبنانی باید پیشنهاد ایران را قبول کنند و یا اینکه یک جایگزین از همپیمانان لبنان سوخت این کشور را تأمین کند. بر اساس این گزارش، ایران اخیراً سه نفتکش حامل سوخت به لبنان ارسال کرده است و حسین امیرعبداللهیان ، وزیر خارجه کشورمان در سفر اخیرش به لبنان به مسئولان این کشور پیشنهاد داده است که جمهوری اسلامی ایران برق لبنان را تامین کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7746/3/588970/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها