آسیــا


اون: امریکا منبع تنش‌ها است
 
«کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی در سخنانی در مراسم افتتاح نمایشگاه تجهیزات نظامی در پیونگ یانگ امریکا را مسئول تمامی ناآرامی‌ها و تنش‌ها در شبه جزیره کره دانست.
به گزارش «یورونیوز»، وی با اشاره به پیشنهادهای امریکا به کره شمالی برای از سر‌گیری مذاکرات با این کشور تصریح کرد: «هیچ دلیلی ندارد باور کنیم، واشنگتن دست از سیاست‌های خصمانه خود علیه کره شمالی برداشته است.» وی امریکا را منبع بی‌ثباتی‌ها در شبه جزیره کره خواند و گفت: «مهم‌ترین هدف ما داشتن ارتشی شکست‌ناپذیر و برخورداری از ظرفیت‌های نظامی برای دفاع از خود است.»
«اون» همسایه جنوبی کشور خود را نیز متهم به هوچی‌گری و دورویی کرد و سئول را متهم کرد که در حال افزایش توان رزمی خود علیه پیونگ یانگ و ایجاد تنش در شبه جزیره کره است. این در حالی است که سئول و پیونگ یانگ پس از مدت‌ها وقفه در مذاکرات و همچنین تخریب مرکز تماس‌ها در مرز دو کره توسط کره شمالی، چندی پیش برای بازگشت به مذاکرات توافق و امکان برقراری تماس‌های اضطراری بین دو طرف را برقرار کردند. «مون جائه این» که تا چند ماه دیگر دوره ریاست جمهوری‌اش در کره جنوبی به پایان می‌رسد، اعلام کرده بود این کار را با هدف کاهش تنش‌ها انجام داده است. کره شمالی در یک ماه اخیر چهار بار آزمایش موشکی انجام داده است که به ادعای این کشور آخرین آنها یک موشک مافوق صوت بوده است.

آغاز نشست گروه 20 با محور افغانستان

سران کشورهای عضو گروه 20 از شب گذشته در نشستی مجازی به میزبانی ایتالیا گرد هم آمدند تا در مورد بحران افغانستان به مذاکره بنشینند.
 به گزارش اسپوتنیک، قرار بود در این نشست درباره چگونگی روند کمک‌های بشردوستانه به افغانستان تصمیم‌گیری شود. ایتالیا که ریاست دوره‌ای گروه 20 را برعهده دارد، تلاش زیادی کرده بود تا این نشست را در مواجهه با دیدگاه‌های بسیار متفاوت گروه‌های مختلف درباره نحوه برخورد با افغانستان پس از خروج امریکا برگزار کند. اما مشکل اصلی گروه 20 این است که بسیاری از آنان می‌خواهند در مورد نحوه اداره طالبان در افغانستان و رفتار آن‌ها با زنان صحبت کنند، اما می‌دانند چین و روسیه که از اعضای دائم شورای امنیت هستند، بر سیاست عدم مداخله در امور داخلی افغانستان تأکید دارند. این نشست در حالی برگزار شد که با وجود تأکیدها بر اهمیت نقش همسایگان افغانستان، هیچ کدام از آنها به این نشست دعوت نشدند و تنها قطر به عنوان کشوری که میزبان نشست‌های طالبان با غرب بوده، در نشست شرکت کرده بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7746/4/588974/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها