اخبــــــار




حذف دلالی‌ها و سوداگری‌ها با مشارکت تعاونی‌ها

وزیر جهاد کشاورزی گفت: حذف واسطه‌ها، دلالی‌ها و سوداگری‌ها با مشارکت تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها، امکان پذیر است.
سیدجواد ساداتی‌نژاد در نشست مشترک وزیر جهاد کشاورزی با اعضای اتاق تعاون افزود: تاکنون به نحو مطلوب از ظرفیت‌های تعاونی استفاده نشده و بسیاری از ظرفیت‌های این بخش هویدا نشده است. وی ادامه داد: در برخی حوزه‌ها چندین تشکل موازی و مختلف وجود دارد که این واگذار کردن برخی کار‌ها به تشکل‌ها را سخت می‌کند چرا که در یک موضوع خاص چند تشکل داریم و برای وزارت جهاد کشاورزی دشوار است که انتخاب کند یک کار را به کدام تشکل واگذار کند.
 ساداتی‌نژاد افزود: البته واگذاری اختیارات و کار‌ها به تشکل‌ها تاکنون جواب داده است به‌عنوان مثال کاهش قیمت برخی اقلام لبنی که توسط وزارت جهاد کشاورزی به تشکل‌ها واگذار شد و آنها توانستند این اقدام مهم را با وجود همه سختی‌ها به عمل برسانند.
وی اضافه کرد: با دستور، کار جلو نمی‌رود و با قیمت‌گذاری دستوری مخالفم، راه حل مشکلات، اختیار دادن به اتحادیه‌ها و واگذاری برخی امور به آنها است./صداو سیما

واردات بیش از ۷۷ هزار تن کاغذ تحریر

سخنگوی گمرک از واردات بیش از ۷۷ هزار تن کاغذ تحریر در نیمه نخست امسال خبر داد.
روح‌الله لطیفی گفت: در شش ماهه نخست امسال حدود ۷۷ هزار و ۳۵۴ تن کاغذ تحریر به ارزش ۶۶ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۵۴۲ دلار به کشور وارد شده که از لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۳ درصد کاهش و از نظر ارزشی حدود ۳۱درصد کاهش داشته است.
وی با اشاره به آمار واردات انواع کاغذ روزنامه، تحریر و مقوا طی شش ماه نخست امسال، تصریح کرد: در این مدت حدود ۲۲۹ هزار و ۲۵۹ تن کاغذ به ارزش ۲۷۰ میلیون و ۴۵۱ هزار و ۴۷۳ دلار با کد تعرفه‌های مختلف تحریر مثل کاغذ پشت طوسی، کائولن، کاغذ روزنامه و... به‌ کشور وارد شده است.
لطیفی افزود: این درحالی است که در شش ماه نخست سال ۱۳۹۹، ۲۸۱ هزار و ۶۱۱ تن کاغذ به ارزش ۳۲۰ میلیون و ۵۷۷ هزار و ۴۹۸ دلار به کشور وارد شده است./ گمرک

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7746/6/588984/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها