اخبار




همه دانشگاه‌ها امکان بازگشایی را در 15 آبان ندارند

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: تمامی دانشگاه‌ها به‌دلیل مسائلی از جمله خوابگاه و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امکان بازگشایی حضوری و آغاز آموزش حضوری دانشجویان را از ۱۵ آبان ماه ندارند. وی افزود: اعلام تاریخ آموزش حضوری دانشجویان از ۱۵مهرماه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و ۱۵ آبان ماه برای دانشجویان کارشناسی به منزله الزام آموزش حضوری نیست بلکه دانشگاه‌ها ازاین تاریخ می‌توانند در جهت بازگشایی برنامه‌ریزی کنند. دکتر علی خاکی صدیق، درباره تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا به منظور آغاز آموزش حضوری دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی از ۱۵ مهرماه و دانشجویان کارشناسی از ۱۵ آبان ماه به ایسنا، اظهار کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه‌ای ابلاغ کرد که در آن تأکید شده است دانشگاه‌ها می‌توانند آموزش حضوری خود را آغاز کنند و به‌دلیل این که مصوبات این ستاد قانونی است بنابراین ملزم به عملی کردن آن هستیم.

ضرورت افزایش سهم مترو

شهردار تهران گفت: از ۷۵ درصد تردد حمل‌ و نقل عمومی سهم مترو باید ۳۰ درصد باشد که در حال حاضر این سهم ۱۰ درصد و ۲۳ درصد نیز سهم اتوبوسرانی است. بنابراین بر اساس تکلیف باید به‌ سمت توسعه حمل‌ و نقل ریلی بر محور مترو حرکت کنیم. به‌گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی در حاشیه افتتاح ایستگاه مترو شهید رضایی، بهره‌برداری از ورودی دوم ایستگاه برج میلاد و بازدید از محوطه کارگاهی ایستگاه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در خط ۶ مترو در جمع خبرنگاران گفت: در وهله نخست باید از کسانی که طی سال‌های گذشته با زحماتشان سبب شدند، امروز تهران در وضعیتی قرار بگیرد که از هفت خط مترو به‌صورت عملیاتی استفاده شود تشکر کنیم.

ورود ۶ میلیون دوز دیگر واکسن کرونا به کشور

بیست‌وپنجمین محموله واکسن کرونا تهیه شده از سوی جمعیت هلال‌احمر حاوی ۶ میلیون دوز واکسن، روز سه‌شنبه بیستم مهرماه به وزارت بهداشت تحویل داده شد. به گزارش ایسنا، رئیس جمعیت هلال احمر از ورود دومین محموله ۶ میلیون دوزی واکسن از سری محموله‌های اعلام شده برای این هفته به کشور خبر داد و گفت: با حمایت معاون اول رئیس جمهوری و همکاری بسیار خوب وزرای بهداشت و امور خارجه و همچنین مساعدت بانک مرکزی توانستیم طبق اعلام قبلی، دومین محموله ۶ میلیون دوزی واکسن کرونا را در این هفته وارد کشور کنیم که با ورود سومین محموله در روز پنجشنبه، وعده هلال احمر مبنی بر واردات ۱۸ میلیونی واکسن کرونا در یک هفته محقق خواهد شد. کریم همتی ادامه داد: به طور کلی این جمعیت از اردیبهشت ماه تاکنون ۶۴ میلیون و ۳۹۰ هزار دوز واکسن به کشور وارد کرده که با احتساب واردات یک محموله دیگر که روز پنجشنبه وارد خواهد شد، این میزان به ۷۰ میلیون و ۳۹۰ هزار دوز می‌رسد.

50 تا۶۰ فوتی روزانه کرونا در تهران

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران ضمن تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در پایتخت، بر لزوم اصلاح شاخص‌های اعلام رنگ بندی‌های کرونایی تأکید کرد و گفت: رنگ بندی شهرها براساس ابتلای بیمارستانی است و خیلی از شهرها از نظر جمعیتی، بیمارستان به تعداد کافی ندارند؛ بنابراین ممکن است رنگ بندی دچار خدشه شود و عملاً رنگ بندی نمی‌تواند کمک خیلی زیادی در تصمیم‌گیری‌ها داشته باشد و بعد از قرنطینه هوشمند نیاز به بازبینی و بررسی بیشتر دارد. نادر توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت کرونا در استان تهران، گفت: براساس آخرین آمار تقریباً روزانه نزدیک ۱۰۰۰ بستری کرونایی جدید در بیمارستان‌ها داریم و آمار تجمیعی کلی بستری در تهران حدود ۵۰۰۰ نفر است که نسبت به موقعیت پیک آمار، حدود ۷۰ درصد کاهش داشته است. تعداد فوتی‌های روزانه ناشی از کرونا در تهران نیز حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7746/7/588989/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها