اخبــــار


سومی دختران وزنه‌برداری در نخستین حضور بین‌المللی
تاریخ‌سازی پولادزنان ایران

گروه ورزشی/ رقابت‌های وزنه‌برداری نوجوانان جهان در عربستان به پایان رسید و دختران ایران با کسب 2 مدال برنز و 2 نقره در اولین حضور بین‌المللی خود، برای نخستین بار در جایگاه سوم جهان ایستادند و تاریخ‌ساز شدند. فاطمه حسن‌پور، فاطمه کشاورز، سیده غزل حسینی، سیده غزاله حسینی و سیده زهرا حسینی، کیژان مقصودی، کوثر تنها و یکتا جمالی نمایندگان ایران در بخش دختران مسابقات وزنه‌برداری نوجوانان جهان بودند که غزاله حسینی با کسب مدال برنز در حرکت دو ضرب دسته ۵۹ کیلوگرم، نخستین مدال را برای کاروان بانوان ایران کسب کرد. در واقع، این ملی‌پوش کشورمان چراغ افتخارآفرینی را برای کشورمان روشن کرد. پس از حسینی نوبت به یکتا جمالی رسید و این وزنه بردار 16 ساله به سه مدال (2 نقره و 1 برنز) دست یافت. وی در بهترین حرکت یک ضرب خود با مهار وزنه ۹۰ کیلوگرم به مدال برنز رسید. جمالی مدال نقره خود را با مهار وزنه ۱۱۵ کیلوگرم مسجل کرد و با مجموع ۲۰۵ کیلوگرم، روی سکوی دومی جهان ایستاد و مدال نقره را برگردن آویخت. با توجه به نتایج ملی‌پوشان اعزامی کشورمان در این مسابقات، پولاد زنان ایرانی پس از امریکا و روسیه روی سکوی سوم دختران نوجوان جهان ایستادند. وزنه برداران پسر هم با 349 امتیاز (3 طلا و 2 برنز) در جایگاه پنجم جهان ایستادند.

یزدانی عضو کمیسیون ورزشکاران اتحادیه جهانی کشتی

انتخابات کمیسیون ورزشکاران اتحادیه جهانی کشتی در جریان رقابت‌های جهانی در شهر اسلو کشور نروژ برگزار شد و حسن یزدانی دارنده مدال‌های طلا و نقره المپیک و طلا، نقره و برنز جهان با رأی کشتی‌گیران حاضر در رقابت‌های جهانی نروژ برای 4 سال به‌عنوان عضو جدید این کمیسیون انتخاب شد. کمیسیون ورزشکاران اتحادیه جهانی کشتی از سال 2013 و به منظور محافظت از حقوق و منافع کلیه ورزشکاران سبک‌های المپیکی اتحادیه جهانی کشتی راه‌اندازی شده است و در دو دوره قبل حمید سوریان و کمیل قاسمی عضو کمیسیون ورزشکاران اتحادیه جهانی کشتی بودند.

زهرا نعمتی، الگویی خوب برای بانوان ایرانی

مراسم تجلیل از مدال‌آوران پارالمپیک توکیو در رشته تیروکمان از جمله زهرا نعمتی دوشنبه شب برگزار شد. در این مراسم صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، زهرا نعمتی قهرمان پارالمپیک و جمعی از مسئولان حضور داشتند. در ابتدای مراسم زهرا نعمتی دقایقی برای میهمانان صحبت کرد و سپس از او و سایر مدال‌آوران پارالمپیک تیروکمان توسط وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک تجلیل شد. انسیه خزعلی با بیان اینکه زهرا نعمتی کماندار طلایی ایران در پارالمپیک توکیو الگوی خوبی برای بانوان است، گفت: «باید بانوان مدال‌آور ایران به الگویی برای زنان کشورمان تبدیل شوند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7746/14/589006/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها