انجام بیش از ۱۹هزار بازرسی از انبار‌ها و سردخانه‌ها


مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت گفت: در آذر امسال بیش از ۱۹ هزار بازرسی از انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا توسط بازرسان سازمان‌های صمت در سراسر کشور انجام شده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید مجتبی سجادی با اشاره به اقدامات انجام شده این سازمان در بازرسی از انبار‌ها در آذر ماه سال‌جاری افزود: در راستای عمل به تکالیف قانونی منبعث از بند (ث) ماده (۶) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و آیین نامه اجرایی مواد ۵ و ۶ این قانون، این سازمان با همکاری سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های قانونی همکار، ثبت مشخصات انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا، مالک انبار و کالا، میزان و نوع کالای ورودی و خروجی به آنها را در قالب سامانه جامع انبار‌ها عملیاتی کرده است.وی اضافه کرد: با تکمیل و ثبت اطلاعات صحیح و متقن توسط انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا در سامانه فوق، امکان نظارت بر زنجیره تأمین و توزیع کالا به شکل نظام‌مند فراهم و شرایط مناسب‌تری برای تنظیم بازار، جلوگیری از احتکار و پیشگیری از قاچاق کالا در کشور، مهیا می‌شود. مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت گفت: بر این اساس در آذر ماه سال‌جاری، تعداد ۱۹ هزار و ۱۲۶ بازرسی از واحد‌های انبار، سردخانه و مراکز نگهداری کالا‌ها توسط بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور صورت گرفته که منجر به تشکیل ۷۴۸ پرونده برای واحد‌های متخلف شده است.
سجادی اعلام کرد: کالا‌های مکشوفه شامل کالا‌های اساسی از جمله برنج، چای، روغن نباتی، شکر، تخم مرغ، تجهیزات پزشکی، انواع شوینده و... بالغ بر۶ هزار و۴۱۳ میلیارد ریال است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7828/7/599145/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها