اخبار


آمادگی همکاری بین‌المللی برای ارتقای  فناوری ساخت  در نهضت ملی مسکن وجود دارد

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: امکان همکاری بین‌المللی با هر کشوری که زمینه فعالیت ساختمانی و ارتقای فناوری ساخت‌ و ساز در نهضت ملی مسکن را داشته باشد، وجود دارد.
به گزارش ایرنا، محمود محمودزاده درباره اعلام آمادگی بلژیکی‌ها برای مشارکت در طرح جهش مسکن گفت: تاکنون معاونت مسکن مذاکرات مستقیم با بلژیک نداشته است، اما با هدف ورود فناوری ساخت و کمک به ارتقای فنی حوزه ساختمان این آمادگی وجود دارد. وی گفت: در طرح نهضت ملی مسکن زمینه همکاری مشترک با هر کشوری که امکان فعالیت ساختمانی داشته باشد و منجر به افزایش کیفیت در صنعت ساختمان ایران شود، وجود دارد و همکاری بین‌المللی قابلیت بررسی خواهد داشت. معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی بیان‌ داشت: در عین حال ساخت نهضت ملی مسکن متوقف نشده و ساخت و سازها و پروژه‌ها فعال است و اگر در این مسیر به جمع‌بندی با کشوری برای انتقال فناوری و ارتقای ساخت و ساز برسیم، وارد طرح خواهند شد.

لغو «کف معین» برای قیمت بلیت هواپیما

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه قیمت بلیت هواپیما
کف ندارد، گفت: ابلاغ اخیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در خصوص تعیین کف نرخ بلیت هواپیما‌ها لغو شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، میراکبر رضوی با بیان اینکه انجمن شرکت‌های هواپیمایی با ابلاغ بخشنامه‌ای به شرکت‌های هواپیمایی در هفته‌های اخیر با تعیین کف نرخی، حداقل قیمت فروش بلیت در پرواز‌های داخلی را ۶۰۰ هزار تومان اعلام کرد، افزود: با توجه به مغایرت این ابلاغ با آخرین مصوبه شورای عالی هواپیمایی کشوری مبنی بر حذف کف نرخی از قیمت بلیت هواپیما، سازمان هواپیمایی کشوری موضوع فوق را پیگیری کرد.
وی گفت: به‌دنبال این پیگیری، انجمن شرکت‌های هواپیمایی با ارسال نامه‌ای خطاب به مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی، این مصوبه را ملغی کرد. رضوی افزود: تمام شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند ضمن حذف کف نرخی از قیمت بلیت و اعلام مراتب به تمام کانال‌های فروش و توزیع، بلیت پرواز‌های داخلی را حداکثر تا سقف نرخی تعیین شده در جدول به تفکیک مسیر‌های پروازی که در پایگاه اینترنتی انجمن شرکت‌های هواپیمایی نیز برای اطلاع عموم منتشر شده به فروش برسانند. وی گفت: هیچ کدام از شرکت‌های هواپیمایی مجاز به تعیین کف نرخی یا فروش با قیمت بالاتر از نرخ اعلام شده نیستند و در صورت مشاهده تخطی از مراتب فوق، با متخلفان براساس قوانین و مقررات موضوعه برخورد خواهد شد.

تولید سالانه ۱۱۵ هزار تن عسل در کشور

مجری طرح توسعه زنبورداری وزارت جهاد کشاورزی، تولید سالانه عسل را حدود ۱۱۵ هزار تن و ظرفیت صادراتی این محصول را ۵ هزار تا ۱۰ هزار تن عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسین اکبرپور با اعلام این خبر گفت: در ۸ ماه امسال، ۱۰۸۰ تن عسل به ارزش ۸۶ میلیارد تومان از کشور صادر شده است. وی افزود: طی این مدت ۷ تن و ۱۴۰ کیلوگرم بره موم به ارزش یک میلیارد تومان نیز فقط به کشور چین صادر کرده‌ایم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7828/7/599146/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها