کولاک و یخبندان تا جمعه ماندگار است

3 هزار روستا در محاصره برف و سیل


ایران زمین -  سازمان هواشناسی تداوم کاهش محسوس دما، ماندگاری هوای سرد، یخبندان و کولاک برف در جاده‌های کوهستانی و افزایش سرعت باد را تا پایان هفته پیش‌بینی کرده است.برودت هوا از امروز 29 دی ماه به مرکز و نیمه جنوبی کشور می‌رسد و فعالیت سامانه بارشی هم به‌طور گسترده در نوار ساحلی خزر، غرب، شمال غرب، جنوب غرب و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز ادامه دارد.

شب سیلابی در 4 استان/  «صادق ضیاییان» مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی نیز به «ایران» گفت: شب گذشته شاهد بارش‌های سنگینی درجنوب استان کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بودیم ولی امروز شاهد بارش‌های پراکنده در این استان‌ها خواهیم بود. وی افزود: سامانه بارشی جدیدی فردا (پنجشنبه) از شمال و شمال غرب وارد کشور می‌شود که انتظار می‌رود بارش‌های خوبی را برای استان‌های چهار محال و بختیاری، لرستان، ایلام، کرمان، گلستان، آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، مرکزی ارتفاعات تهران، البرز و قزوین به ارمغان آورد.اما جمعه خطرناکی را پیش رو خواهیم داشت زیرا بارش‌های سنگینی را در استان‌های گیلان و مازندران خواهیم داشت و ضروری است که مدیران اجرایی این استان‌ها تمهیدات لازم را برای کنترل سیلاب احتمالی داشته باشند.وی از کوهنوردان و مردم خواست در این روزها احتیاط کنند تا شادی بارش‌های زمستانی کام کسی را تلخ نکند.

مسدود شدن راه ارتباطی 3000 روستا/ برف و باران و سیلاب راه ارتباطی حدود 3000 روستا را در استان‌های مختلف کشور مسدود کرده است و تلاش‌های شبانه روزی راهداران و نیروهای امدادی برای بازگشایی راه‌ها ادامه دارد. با این حال استمرار بارش‌ها بعد از وقفه‌های کوتاه مدت باعث می‌شود که بسیاری از راه‌های باز شده توسط راهداران، پس از بارش بعدی دوباره مسدود شود. در این میان فقط در استان لرستان راه ارتباطی ۸۲۷ روستای این استان به‌دلیل بارش برف در حال حاضر بسته است. از این تعداد ۲۳۰ روستا در شهرستان الیگودرز، ۱۵۳ روستا در شهرستان خرم آباد، ۱۲۰ روستا در شهرستان دلفان واقع شده‌اند و راه ارتباطی ۵۹ روستا در شهرستان بروجرد، ۳۰ روستا در شهرستان ازنا و ۳۵ روستا در شهرستان دورود نیز به‌دلیل بارش برق قطع شده است.

 75 روستای کرمان در محاصره سیلاب/ همزمان با جنوب کرمان، مناطق شرقی این استان هم درگیر سیلاب شدید هستند و فرماندار ریگان در شرق کرمان با اعلام وضعیت بحرانی ناشی از سیلاب در این شهرستان گفت: ۷۵روستا در محاصره سیل هستند که امکان امدادرسانی به بیشتر آنها نیست؛ درخواست امداد هوایی داریم.آنطور که امین باقری می‌گوید آب، برق و تلفن مناطق کوهستانی ریگان قطع است و اطلاعی از این مناطق فعلاً در دست نیست.وی با بیان اینکه برآورد ما از خسارت‌ها در روستاها زیاد است اظهار داشت: محور ترانزیتی ریگان - ایرانشهر نیز که روز گذشته به علت تخریب ۲ دهانه پل مسدود شده همچنان با انسداد همراه است؛ جریان آب در رودخانه‌های گزبهمن، پاسرخ و ریگان شدید و شدت بارش باران در مناطق کوهستانی زیاد است.مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان هم گفت: براثر بارندگی شدید و جاری شدن روان آب‌ها راه دسترسی ۱۰۵ روستا در این استان بسته شد.مهرداد حسن‌زاده افزود: همچنین بارندگی موجب قطعی آب ۴۲ روستا و قطعی برق پنج روستا در هرمزگان شده است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7828/10/599158/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها