اخبار


در مجتمع سرچشمه افتتاح شد
نمایشگاه «الگو نما» مدلی از سبک زندگی و صنایع فرهنگی نسل آینده

مریم السادت گوشه/  نمایشگاه تخصصی الگو نما روز سه‌شنبه 28 دی ماه براساس اولویت پرداختن به سبک زندگی و صنایع فرهنگی به همت شورای فرهنگ عمومی و رویکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی در مجتمع سرچشمه افتتاح شد. این نمایشگاه تا 11 بهمن ماه هر روز از 8 صبح تا 20 شب در این مجتمع برپاست. هدف اصلی الگونما این است که شکل‌گیری سبک زندگی و نظام فرهنگی شهروندان را از دوران کودکی و نوجوانی مورد توجه قرار دهد و به ما گوشزد کند که اگر می‌خواهیم ابتکار عمل را در عرصه صنایع فرهنگ مصرفی یا به عبارتی مصرف فرهنگی شهروندان در دست بگیریم، باید بتوانیم با استفاده از بازارپردازی فرهنگی، فهم زنجیره ارزشی و شبکه به هم پیوسته از ایده تا بازار در فرهنگ، عمل کنیم چرا که رویکرد تک نگارانه و منقطع در فرهنگ فاخر و ترویج نظام ارزشی عمدتاً غیربازده است.در این نمایشگاه محصولات فرهنگی فاخر، قرار است گوشه‌هایی از زنجیره تولید کالاهای فرهنگی فاخر و ارزشمند ایرانی در حوزه سبک زندگی ایرانی اسلامی، صنایع خلاق فرهنگی فاخر به نمایش عموم قرار گیرد.
محمد امین قربانعلی قائم مقام مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی درباره این نمایشگاه به «ایران» می‌گوید: «نمایشگاه «الگونما» کاراکتر و شخصیت محور است و در صنایع فرهنگی مخاطب اصلی آن کودک و نوجوان است که توسط فرهنگ غرب نشانه و هدف‌گیری شده است. ما در این نمایشگاه هر آنچه  توسط غرب برای کودک و نوجوان ساخته شده اعم از اسباب بازی، بازی های رایانه‌ای، پوشاک، وسایل هنری و تزئینی و... را جمع‌آوری کردیم تا مسئولان و نخبگان وقتی به نمایشگاه می‌آیند ببینند که وضعیت فعلی ما در مقابل این هجمه چگونه است.»
او در ادامه افزود: «سبک زندگی کودک ونوجوان تحت تأثیر فیلم ها و انیمیشن و بازی های رایانه‌ای و حتی لوازم آرایشی و بهداشتی مربوط به این مدل های عروسکی است. این نمایشگاه به مسئولان و نخبگان راهکاری برای مقابله با این فرهنگ می‌دهد.»

مقابله با اخبار جعلی توئیتر در ۳ کشور

توئیتر آزمایش یک ویژگی را گسترده‌تر می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد محتوای گمراه کننده را در این پلتفرم مشخص کنند. فعلاً این ویژگی به طور آزمایشی در برزیل، اسپانیا و فیلیپین ارائه خواهد شد.
به گزارش مهر، توئیتر آزمایش این قابلیت را در آگوست سال گذشته و به‌عنوان بخشی از تلاش برای کاهش اخبار جعلی موجود در پلتفرمش آغاز کرد و طرح آزمایشی نخست در امریکا، استرالیا و کره جنوبی انجام شد. توئیتر اعلام کرد از زمان آغاز آزمایش ویژگی مذکور حدود ۳ میلیون گزارش از کاربران دریافت کرده است که با استفاده از قابلیت مذکور، توئیت‌های ناقض قوانین را برچسب زده‌اند. این شبکه اجتماعی سال گذشته هم برنامه‌ای دیگر به نام Birdwatch را راه‌اندازی کرد که به شرکت‌کنندگان اجازه می‌داد یادداشت‌ها و محتواهایی به توئیت‌های گمراه کننده اضافه کنند. هرچند این یادداشت‌ها در یک وب سایت جداگانه حفظ می‌شدند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7828/10/599161/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها