دستورالعمل تخصیص وام ازدواج

وام ازدواج با احتــــــرام


بهزاد توفیق فر
بدینوسیله دستورالعمل تخصیص وام ازدواج به جوانان، در راستای قانون افزایش جمعیت و حمایت از خانواده و هدفمندی یارانه‌ها و کرامت انسانی، به شرح زیر ابلاغ می‌شود:
1- درخواست وام، همزمان توسط زوج و زوجه در سامانه ثبت و مدارک لازم بارگذاری گردد. لازم است در صفحه اول سامانه، خیرمقدم و جملات انگیزشی مناسب و احترام‌آمیز درج شود.
2- پس از نوبت‌دهی و مشخص شدن شعبه و بانک موردنظر، متقاضیان با در دست داشتن اصل و تصویر مدارک، اصل و تصویر ضامنین، اصل و تصویر پدر و مادر یا جدپدری، به بانک معرفی شده مراجعه می‌نمایند.
تبصره 1: رعایت احترام هیأت متقاضی، هنگام ورود به بانک و حضور در شعبه، الزامی است. پیشنهاد می‌شود حداقل سه نفر از اعضای شعبه، پیش پای هیأت اعزامی از جا بلند شوند که یکی از آنها حتماً متصدی باجه باشد.
تبصره 2: نوبت‌دهی به متقاضیان، زودتر از سه ماه، خلاف قانون بوده و با متخلفین به اشد مجازات برخورد خواهد شد.
3- کلیه مدارک ضامنین با احترام اخذ و در لای یک پوشه صورتی چرک با خط‌خط آبی، که توسط زوج خریداری شده است، گذاشته شوند.
تبصره 1: توجه شود که تا شعاع سی کیلومتری شعبه، هیچ فروشگاه لوازم التحریر، خدمات فنی و کپی وجود نداشته باشد. وظیفه نظارت بر این مهم، برعهده معاون شعبه است.
تبصره 2: مدارک لازم به قرار زیر است: تصویر رنگی تمام مدارک شناسایی(سه نسخه) – عکس پنج دقیقه قبل زوج و زوجه(1 قطعه) – سفته با مبلغ دوبرابر وام(2 نسخه) – چک از ضامنین و والدین زوجین(با امضا و تاریخ روز تشکیل پرونده: 6 برگ) - کارت اهدای عضو زوجین در وجه بانک عامل – کارت اهدای خون زوجین و پدران زوج و زوجه – نامه رسمی اهدای سلول‌های بنیادی زوجین به مؤسسه خیریه بانک عامل با گواهی پزشک قانونی – سایر مدارک برحسب صلاحدید رئیس شعبه و متصدی باجه و آبدارچی و غیره.
4- مهلت رد تقاضای وام ازدواج با احترام، برای شعب بانک‌ها در شهرهای بزرگ (بالای یک نفر جمعیت)، 6 ماه تمام و برای شهرهای کوچک، 3 ماه تمام از روز تشکیل پرونده خواهد بود. لازم است همه بانک‌های عامل، اطلاع‌رسانی رد تقاضای وام را با حفظ کرامت انسانی و احترام، به روزهای آخر مهلت داده شده موکول نمایند.
5- مسئولیت نظارت با احترام بر حسن اجرای این دستورالعمل، متصدی باجه هریک از شعب بانک‌های عامل و در غیاب وی، متصدی باجه بغلی همان متصدی مذکور است.
6- لازم است همه بانک‌های عامل در ابتدای سال بودجه لازم برای ارائه وام ازدواج را به چیزهای دیگر تخصیص داده یا تخصیص آن را به اثرانگشت مقام محترم ریاست جمهوری در تهران و شخص استاندار، در شهرستان‌ها منوط نمایند.
تبصره 1: اثبات تطبیق اثر انگشت منقوش در پرونده با اثرانگشت مقام ذیصلاح مذکور، برعهده زوج یا زوجه – به انتخاب مادر زوجه – می‌باشد.
الحاقیه شماره 1- درراستای حمایت از خانواده و تسهیل انجام امور زوجین، اثر انگشت معاون اول رئیس‌جمهور نیز با احترام پذیرفته می‌شود.



 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7828/16/599178/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها