همیشه همین‌طور خوب بمان پسر


حامد جیرودی
 روزنامه‌نگار
گل قیچی برگردان زیبای مهدی طارمی به چلسی در اولین ماه بهار 1400، نویدبخش روزهای پر امیدی برای ستاره بوشهری فوتبال ایران بود. بازیکنی که با درخشش در لباس پورتو و پیمودن مسیر علی دایی و علیرضا جهانبخش در باز کردن دروازه آبی‌پوشان لندنی، نشان داد که می‌خواهد در فوتبال اروپا بزرگی کند. اتفاقی که بحق از این گلزن بالفطره و استعداد ناب انتظار می‌رفت و مهدی حالا دیگر خود را به‌عنوان بهترین بازیکن فوتبال ایران مطرح کرده بود. بازیکنی که گلش نامزد دریافت «جایزه پوشکاش» شد که هر سال توسط فیفا به زننده زیباترین گل سال تعلق می‌گیرد.
اما طارمی بازیکنی است که درباره‌اش می‌توان گفت او خیلی وقت‌ها طرفدارانش را در برزخی سخت قرار می‌دهد. بر سر یک دو راهی که آیا او را به خاطر گلزنی و بازی‌های خوب تشویقش کنند و دوستش داشته باشند و یا اینکه به خاطر حاشیه‌های گاه و بیگاهش شماتت کنند و دوستش نداشته باشند. ستاره‌ای که پس از آن روزهای بهاری، پاییز را هم در 1400 دید و پس از توئیتی که در واکنش به مصاحبه دراگان اسکوچیچ داشت، از تیم ملی خط خورد. اتفاقی که بازتاب زیادی داشت و عده‌ای به انتقاد از او پرداختند که نباید علیه سرمربی تیم ملی موضع می‌گرفته و عده‌ای هم در حمایت از طارمی به این اشاره داشتند که او حق اظهار نظر دارد و نباید به خاطر حرفش از تیم ملی دور شود تا دوگانه‌ای عجیب از یک اتفاق دیگر در فوتبال ایران شکل بگیرد. شرایطی که روی بازی طارمی در پورتو هم تأثیر گذاشت و او تا بیش از 2 ماه نتوانست دروازه تیمی را باز کند. با این حال، کدورت‌ها از بین رفت و باز هم پای مهدی به گلزنی باز شد تا او به روزهای خوبش بازگردد.
اما مراسم «The best» بهانه‌ای شد تا چهره جدیدی از طارمی ببینیم و صحبت‌هایی از او بشنویم که از او نشنیده بودیم. مرد شماره 9 پورتو و تیم ملی ایران که به‌صورت مجازی در مراسم بهترین‌های سال 2021 فیفا شرکت داشت، درباره این اتفاق به طور منطقی صحبت کرد. آرام و متین با واکنش‌هایی که از یک فوتبالیست حرفه‌ای انتظار می‌رود. او از اینکه در این مراسم حضور داشته و نامزد دریافت جایزه شده ابراز خوشحالی کرد. مهدی از هواداران فوتبال و کسانی که از او حمایت کرده‌اند، قدردانی کرد و وقتی اسکوچیچ به طور ناگهانی در استودیوی فوتبال برتر حضور پیدا کرد، برای او آرزوی موفقیت و سلامتی کرد و بدون کنایه درباره اتفاق‌هایی که رخ داده بود، به اظهار نظر پرداخت و کاری کرد که سرمربی تیم ملی قبل از اعلام لیست او را دعوت شده بنامد و از او گل بخواهد. وقتی از طارمی درباره آینده‌اش در فوتبال اروپا و فکرش برای برای آینده سؤال شد، پاسخی حرفه‌ای داد و گفت فعلاً تحت قرارداد با پورتو است و برای موفقیت در این تیم تلاش می‌کند. ستاره سابق پرسپولیس نقبی هم به گذشته زد و درباره جدایی حاشیه‌سازش از این تیم و رفتنش به ترکیه که تبعات زیادی داشت، به این اشاره کرد که آن موقع صحبت کردن با رسانه‌ها را بلد نبوده و حرف‌هایی درباره آن روزها دارد که شاید بعداً بگوید.
مهدی دوشنبه شب جایزه پوشکاش را نبرد ولی دل خیلی از هوادارانش را برد. بازیکنی که حالا هم داخل زمین می‌درخشد و هم بیرون مستطیل سبز. بازیکنی که حالا در 29 سالگی به پختگی رسیده است. همیشه همین‌طور خوب بمان پسر!


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7828/18/599189/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها