برگزاری مراسم تشییع 2 شهید گمنام دفاع مقدس در وزارت ورزش

سجادی: شهدای گمنام در ورزشگاه آزادی هم به خاک سپرده می‌شوند


گروه ورزشی/ مراسم استقبال، تشییع و خاکسپاری پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس، دیروز با حضور حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید، سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری، شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال و تعدادی دیگر از اهالی فوتبال در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد. این ۲ شهید گمنام 17 و 19 ساله که در عملیات بدر در شرق دجله و خیبر در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نایل شدند با حضور گسترده مردم و جامعه ورزش از در مجموعه ورزشی انقلاب تهران به سمت سالن هندبال مزین به‌نام شهید حاج قاسم سلیمانی تشییع شدند. این شهیدان در میدان اصلی وزارت ورزش و جوانان در جایگاه ابدی آرام گرفتند تا میهمانان نام آشنای ورزش ایران شوند. سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در حاشیه این مراسم گفت: «این شهدا دیگر برای جامعه ورزش گمنام نیستند و پهلوانان ما هستند. امیدوارم الگوی قهرمانان ما باشند. این حرکت تازه آغاز شده است و در آینده پیکر شهدای گمنام در مجموعه‌های ورزشی مثل ورزشگاه آزادی، مجموعه ورزشی انقلاب و تالار هندبال هم به خاک سپرده می‌شوند.» در ادامه سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌ هاشمی، رئیس بنیاد شهید اظهار داشت: «اخیراً یکی از قهرمانان آسیایی کشورمان به من مراجعه کرد و گفت نذر کردم که مدالم را به یک خانواده شهید تقدیم کنم. این موضوع در خون این قهرمانان می‌جوشد. امروز هم دو شهید گمنام در وزارت ورزش به خاک سپرده شدند که این حرکت یک میعادگاه برای همه قهرمانان خواهد شد. آنها هر سفری که می‌روند یک پیمان با شهدا می‌بندند که یک کار بسیار ارزشمندی است.» سیدمحمد حسینی، معاون رئیس‌جمهوری نیز اظهار داشت: «قهرمانان ورزشی ایران پیوند ناگسستنی با شهدا دارند و این پیوند همیشگی خواهد بود. امیدوارم راه شهدا در ورزش ادامه داشته باشد. شهدای گمنام همیشه در دل مردم جای دارند. امروزه دانشگاه‌ها، مراکز تفریحی، وزارتخانه‌ها و برخی از فدراسیون‌های ورزشی مزین به یاد شهدا و قبور آنان شدند. امیدوارم این کار استمرار داشته باشد چون حضور شهدای گمنام در مکان‌های مختلف موجب برکت برای مردم است.»

واکنش عزیزی خادم در خصوص ارتباط با یک شخص خاص
در حاشیه این مراسم شهاب‌الدین عزیزی خادم در خصوص مسائل مختلفی صحبت کرد. رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به اظهارنظر یک خبرنگار مبنی بر اینکه رسانه‌ها کمتر وی را پیدا می‌‌کنند، این گونه پاسخ داد: «ما در دسترس هستیم. امروز یاد و خاطره اسطوره‌ها را داریم. تک تک شهدا برای ما اسطوره و درس عبرت و زندگی هستند. هرچه داریم به برکت شهدا و نام آنهاست. همه شهدا برای ما عزیز هستند و خانواده معظم شهدا روی سر ما جا دارند. حضور ما به برکت خانواده شهدا و همچنین جانبازان است.» عزیزی خادم بدون اعتنا به اظهارنظر دو خبرنگار مبنی بر اینکه به جز فوتبال برتر کجا می‌توان او را دید و همچنین همه رسانه‌ها منتظر هستند تا از ارتباطش با فردی به‌نام امیر اسکندری بپرسند، پاسخ روشنی نداد و گفت: «امروز به برکت شهدا و نام آنها به این مراسم آمده‌ایم.» وی در خصوص آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال به گفتن این جمله بسنده کرد: «ان‌شاءالله اسکوچیچ در این مورد حرف می‌زند.»

تاج: به ادعای رئیس فدراسیون اهمیت ندهید
مهدی تاج، رئیس سابق فدراسیون فوتبال در حاشیه این مراسم در خصوص حذف سرخابی‌ها از آسیا عنوان کرد: «با آقای سجادی پیش از این جلسه‌ای داشتم. اعتقاد دارم کنفدراسیون فوتبال آسیا فرصت‌های لازم را به کشورمان و این تیم داده بود تا بتوانند اصلاحاتی انجام دهند. فرصتی برای لاپوشانی نیست که برخی می‌گویند لاپوشانی شده است. این کار برای کشورهای دیگر هم انجام شده تا برخی مشکلات و گرفتاری‌ها مانند ورزشگاه‌ها و بدهی‌ها حل شود در حالی که از این فرصت بخوبی استفاده نشده و مشکلات این 2 باشگاه هم زیاد است.» تاج درباره مذاکره با مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا، خاطرنشان کرد: «با نایب‌رئیس AFC مفصل صحبت کردم با وزیر هم همین طور. وزیر هم تلاش خود را کرد، فرصت 3 ماهه‌ای بود که باید یکسری کارها انجام می‌شد اما این اتفاق نیفتاد. الان باشگاه‌ها باید به سمتی بروند تا برای آینده کاری کنند تا بدهی‌ها حل شود و اطلاعات اولیه در سیستم ای‌اف‌سی آپلود شود. در مجموع ما 2 باشگاه بسیار بااقتدار داریم و AFC هم دلش نمی‌خواست اینها حذف شوند چون این 2 تیم و همین طور 2 باشگاه از عربستان بیشترین تماشاگر را در آسیا دارند و روی درآمد AFC تأثیر می‌گذارند. در مجموع اصولی هست که باید پای آن ایستاد.» رئیس سابق فدراسیون فوتبال در پاسخ به سؤالی دیگر مبنی بر اینکه عزیزی خادم گفته این حذف تقصیر رئیس قبلی بوده، گفت: «خیلی به این چیزها اهمیت ندهید.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7828/18/599190/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها