دنبال بهترین نتیجه در بازی‌های آسیایی هانگژو هستم

گلایه‌های عباسعلی بعد از ترک تاتامی المپیک


فائزه زمانی/ کاپیتان تیم ملی کاراته این روزها درگیر درمان مصدومیت زانویش است، مصدومیتی که المپیک توکیو با بدشانسی برای او به یادگار گذاشت. حمیده عباسعلی با نظر پزشکان 3 ماه دیگر به تاتامی برمی‌گردد و به گفته خودش دنبال بهترین نتیجه در هانگژو است. او در گفت‌و‌گو با خبرنگار «ایران» از شروع تمرینات فنی‌اش از 3 ماه آینده خبر داد: «تقریباً 4 ماه و نیم از عمل زانویم می‌گذرد و 2 ماه است که کار وزنه و بدنسازی را شروع کرده و حالا هم تمرینات مربوط به قدرت بدنی‌ام را انجام می‌دهم. فعلاً تمرینات فنی انجام نمی‌دهم و منتظرم تا با نظر پزشک معالجم 3 ماه دیگر تمرینات فنی را از سر بگیرم.»
عباسعلی معتقد است عده‌ای از مسئولان بعد از المپیک آن‌طور که باید حمایتش نکردند: «مردم ایران ورزش دوست هستند و همیشه ما را حمایت کرده‌اند. اصلاً قصد گلایه ندارم و فقط به‌عنوان یک ورزشکار این را می‌گویم که برای حفاظت از ورزشکاران که سرمایه‌های هر کشوری هستند باید وقت گذاشت و به آنها اهمیت داد. وقتی ورزشکاری می‌برد باید حواست به او باشد تا مغرور نشود و وقتی می‌بازد باید بیشتر هوایش را داشته باشی تا از دست نرود و دوباره بلند شود. اینکه زنگ بزنی و حال ورزشکار مصدوم را بپرسی تا یک حدی به درد می‌خورد و بعد از آن باید بدانی که ورزشکارت چه کار می‌کند و وضعیت مصدومیتش در چه حدی است. روزهای اول که همه چیز داغ است همه حالت را می‌پرسند اما مهم این است که بعدش حالت را بپرسند که تازه سختی‌های مصدومیت شروع می‌شود. من نمی‌گویم که مسئولان بعد از مصدومیتم در المپیک از من حمایتی نکردند اما آن‌طور که باید از من حمایت نکردند. آدم‌های خوب و بزرگی بودند که هوای من را داشتند و من همیشه در مصاحبه‌هایم هم گفته‌ام اما کسانی که باید نزدیکم بوده و هوایم را داشته باشند خیلی در جریان روند درمانم نبودند.» عباسعلی در ادامه افزود: «به هرحال من اولین دختری بودم که سهمیه المپیک را گرفتم و با یک اتفاق و بدشانسی دستم از مدال کوتاه ماند. به هرحال در سرنوشت من این‌طور رقم خورده بود که المپیک را با مصدومیتی که می‌توانم اسمش را بدشانسی بگذارم ترک کنم. این موضوع بیشتر از هرکس خودم را اذیت کرد اما سعی کردم با آن کنار بیایم. بحثم این است که وقتی اولش از تو توقع مدال دارند و سعی می‌کنند همه چیز را برای تو فراهم کنند بعدش را هم باید در نظر بگیرند. تا جایی که می‌دانم در کشورهای دیگر موقع آسیب بیشتر هوای ورزشکار را دارند و از او بخوبی مراقبت می‌کنند تا با قدرت به میادین برگردد.»
ملی‌پوش تیم ملی کاراته بابت نتایج هم‌تیمی‌هایش در مسابقات قهرمانی آسیایی اخیر ناراحت است: «درست است که این مدت در اردوها حضور نداشتم اما در کنار ملی‌پوشان بودم و از آنجا که پتانسیل‌شان را می‌دانم، از نتیجه ملی‌پوشان در مسابقات آسیایی اخیر ناراحت شدم چون وقتی ورزشکاری زندگی‌اش را برای حضور در اردوهای تیم ملی می‌گذارد، خودش انتظار نتیجه‌ای درخشان دارد. تیم ملی تا الان چنین نتیجه‌ای نگرفته بود و نتایج باید خیلی بهتر از اینها می‌شد. مقصر این نتایج، ملی‌پوشان نیستند چون آنها هم مثل هر ورزشکار دیگری فقط از دستورات سرمربی پیروی می‌کنند.»
او در واکنش به زمزمه‌های اختلافش با فرحناز ارباب سرمربی تیم ملی می‌گوید: «من ورزشکار هستم و با کسی اختلافی ندارم. من همیشه تمرینم را به دور از حاشیه انجام داده و برای هرکس که به‌عنوان مربی به تیم ملی می‌آید، احترام قائل هستم و تا الان با کسی مشکلی نداشته‌ام و حالا اگر دیگران می‌خواهند با من مشکلی داشته باشند بحثش جداست.»
عباسعلی معتقد است عده‌ای بعد از المپیک به‌خاطر جایگاه علیه تیم ملی حاشیه‌سازی کردند: «خوش‌قدم با انتخاب خود فدراسیون سرمربی تیم ملی در المپیک توکیو شد و هجمه‌های بعد از المپیک حقش نبود. هیچ مربی دوست ندارد تیمش بدون نتیجه برگردد اما یک سری اتفاقات دست ما نبود و غیرقابل پیش‌بینی است. ما همگی عضو یک تیم هستیم و باید هوای همدیگر را داشته باشیم نه اینکه با خراب کردن دیگران برای خودمان پل درست کرده و دنبال جایگاه باشیم. به نظر من کسانی که این هجمه‌ها را به‌وجود آوردند نگران وضعیت کاراته نبوده و فقط به فکر حفظ جایگاهشان بودند. به هر حال خوش‌قدم برای تیم ملی تلاش کرد و به 2 سهمیه ختم شد و حتی می‌توانست به 3 سهمیه هم برسد.»
هدف کاراته‌کای تیم ملی رقم زدن بهترین نتیجه در هانگژو است: «تمام تلاشم این است که به مسابقات پیش رو بخصوص بازی‌های آسیایی هانگژو برسم، قولی بابت مدال نمی‌دهم اما دنبال بهترین نتیجه در تاتامی هانگژو هستم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7828/20/599198/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها