می‌خواهم چهارمین طلایم را در هانگژو کسب کنم

سیفی: مبلغ قرارداد یک فوتبالیست مساوی با هزینه تاریخ ووشو است


فریناز زمانی/ ملی پوش پرافتخار ووشو که سابقه هت تریک طلا در بازی‌های آسیایی را دارد، حالا دنبال چهارمین طلایش در هانگژو است. محمد سیفی علاوه بر ووشو در MMA هم فعالیت می‌کند و به گفته خودش تا زمانی که جسم و روحش اجازه دهد به مبارزه ادامه خواهد داد.
او به خبرنگار «ایران» گفت: «بازی‌های آسیایی برای من اهمیت زیادی دارد و تمام تمرکزم را روی این بازی‌ها گذاشته‌ام و به‌دنبال چهارمین طلایم در هانگژو هستم. همه تلاشم را می‌کنم تا این مدال را گرفته و کلکسیون طلایم در بازی‌های آسیایی را کامل‌تر کنم.»
محمد سیفی که در اولین اردوی تیم ملی غایب بود، از حضورش در دور جدید تمرینات تیم ملی خبر می‌دهد: «این روزها با‌ اینکه نتوانستم در دور اول اردوهای تیم ملی شرکت کنم، تمریناتم را به‌صورت منظم و در 2 وعده انجام می‌دهم و از آمادگی خوبی هم برخوردارم.ان‌شاءالله دور دوم اردوها از شنبه در تهران برگزار می‌شود و من هم با حضور دراردوها تمریناتم را زیرنظر مربیان تیم ملی ادامه می‌دهم.» او اوضاع حال حاضر ووشو را خوب می‌داند: «این روزها اوضاع ووشو خوب است و همین جا باید از صدیقی تشکر کنم که با تیمشان شبانه‌روز در حال تلاش هستند تا اردوها و امکامات خوبی را برای ملی پوشان ووشو در نظر بگیرند.حالا خدا را شکر همه چیز طبق روال پیش می‌رود و امیدوارم نتیجه این همه تلاش و زحمت را در بازی‌های آسیایی هانگژو و بازی‌های کشورهای اسلامی ببینیم.»
ملی پوش ووشو معتقد است درآمد یک فصل فوتبالیست‌ها به اندازه کل هزینه تاریخ رشته ووشو است: «خدا را شکر وضعیت مالی‌ام بد نیست. اگر بخواهم ایده آل‌ها را در نظر بگیرم نمی‌توانم بگویم که وضعیت مالی خوبی دارم اما طبق معیارهای یک زندگی متوسط روبه بالا، درآمدم خوب است و از وضعیت معیشتی راضی‌ام ولی باید این را بگویم که درآمد یک فصل فوتبالیست‌ها به اندازه کل هزینه تاریخ رشته ماست.»
او در واکنش به فعالیتش در رشته MMA می‌گوید: «من با سازمان BRAVE که از سازمان‌های خوب دنیاست، قرارداد داشته و باید 5 مبارزه برای آنها انجام دهم.رشته MMA از نظر مالی فوق‌العاده است و باعث می‌شود تا بسیاری از ورزشکاران بخصوص قهرمانان المپیک و بازی‌های آسیایی به فکر فعالیت در این رشته بیفتند. رشته ووشو به MMA بسیار نزدیک است و من هم بدم نمی‌آید که در این رشته حضور داشته و مبارزه کنم اما حالا تمام هدفم بازی‌های آسیایی است و حتی موقع ثبت قراردادم با این سازمان قرار گذاشتم که این 8 ماه باقی مانده، برای من مبارزه‌ای درنظر نگیرند تا تمام تمرکزم روی بازی‌های آسیایی باشد.»
ملی پوش 32 ساله ووشو فعلاً برنامه‌ای برای خداحافظی از تیم ملی ندارد: «شرایط زندگی و سنی‌ام جوری نیست که بخواهم هدف خاصی در رشته MMA داشته باشم یا مثلاً 10 سالی در این رشته فعالیت کنم اما تا جایی که ذهن وجسمم اجازه بدهد، دوست دارم مسابقه بدهم.من سنی ندارم که بخواهم از تیم ملی خداحافظی کنم (باخنده). واقعیت این است که اگر هم از تیم ملی خداحافظی کنم، هیچ وقت از ووشو کنار نمی‌روم چون این رشته زندگی و عشق من است و هرچیزی که در زندگی دارم از ووشو است. اگر شرایط را سنجیده و مطمئن باشم که هنوز می‌توانم برای تیم ملی مدال بیاورم، حتماً در تیم ملی خواهم ماند ولی اگر متوجه شوم که دیگر نمی‌توانم بخوبی قبل باشم، در زمینه دیگری به تیم ملی کمک خواهم کرد.»
او در پاسخ به این سؤال که دوست دارد دخترش رزمی کار شود؟ می‌گوید: «دخترم بشدت وابسته مادرش بوده و همیشه همراه اوست و تا الان سرتمرینات من نیامده است. اگر به من باشد، دوست ندارم که او در رشته‌های رزمی فعالیت کند اما اگر خودش انتخاب کند و بخواهد که دررشته ووشو یا هررشته رزمی دیگری فعالیت کند قطعاً به او کمک می‌کنم تا بهترین باشد. در کل حق انتخاب را به عهده خودش می‌گذارم تا در هر زمینه‌ای که دوست داشت، فعالیت کند.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7828/20/599199/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها