گروه چهارچوب هماهنگی شیعیان: توافق سیاسی نزدیک است


در حالی که برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که «مقتدی صدر» حاضر به کوتاه آمدن از موضع خود در قبال «نوری المالکی» نیست، برخی از نمایندگان عراقی نسبت به این روند هشدار دادند.
به گزارش «العالم» به نقل از «سومریه نیوز»، «عالیه نصیف»، نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق گفت که حذف هیچ یک از گروه‌های سیاسی به نفع دیگر گروه‌ها نیست بلکه فقط به عراق زیان می‌رساند. وی تأکید کرد: «ساختار فرایند سیاسی عراق مبتنی بر حضور و فعالیت همه گروه‌ها است.»
«نصیف» با اشاره به اینکه دیدارهای هادی العامری به منظور ایجاد توافق و وحدت در میان احزاب و گروه‌های شیعی صورت می‌گیرد زیرا توافق‌های تقریبی بین متحدان در مورد برخی اصول و مبانی وجود دارد، خاطرنشان کرد که این دیدار در چهارچوب بررسی مسائل حل شده در سفرهای قبلی صورت گرفته است نه حذف گروه خاصی.
این در حالی است که ایسنا به نقل از اسکای نیوز عربی نوشته، کارشناسان عراقی معتقدند برخی اعضای چهارچوب هماهنگی شیعیان عراق درصدد نزدیک شدن به جریان صدر و متحدان آن و توافق با آنها برای تشکیل فراکسیون اکثریت هستند و به همین منظور ممکن است ناگزیر به کنار گذاشتن نوری المالکی از ائتلاف با جریان صدر شوند، چراکه صدر حاضر به ائتلاف با مالکی نیست. این کارشناسان مدعی‌اند که العامری در تلاش است تا مستقل از المالکی با صدر و متحدانش به توافق برسد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7828/4/599230/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها