دیگه چه خبر؟


دیدار مقتدی صدر و سردار قاآنی

 خبر اول اینکه، منابع عراقی اعلام کردند که سردار قاآنی و مقتدی صدر دیدار و گفت‌وگو کردند.
به گزارش ایسنا ،به نقل از بغداد الیوم، سردار قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران که در عراق بسر می‌برد و مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در منزل وی واقع در منطقه حنانه دیدار و گفت‌وگو کردند. این دیدار درخصوص رایزنی پیرامون یکپارچه کردن مواضع احزاب شیعی عراق قلمداد شده است.
به گفته منابع عراقی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از این نیز با رهبران ائتلاف هماهنگی عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی شیعیان» دیدار و گفت‌وگو کرد. حشدالشعبی یکشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارد نجف شده است.

انتقاد روابط عمومی مجلس از خبرسازی درباره قالیباف

 خبر دیگر اینکه، روابط عمومی مجلس شورای اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای نقل قول منسوب به رئیس مجلس شورای اسلامی درباره استیضاح وزیران دولت، منتشر شده در برخی کانال‌های خبری را تکذیب کرد.
به گزارش ایرنا، روابط عمومی مجلس در این اطلاعیه عنوان کرد: از روز گذشته (دوشنبه) برخی کانال‌های خبری تلگرام بی‌هویت و برخی حساب‌های توئیتری بی‌نام‌ و نشان، مدعی شدند که رئیس مجلس استیضاح وزیران را به صلاح ندانسته و گفته که تا فرارسیدن سال جدید هیچ استیضاحی را اعلام وصول نمی‌کنم.
روابط عمومی مجلس شورای اسلامی ضمن تکذیب چنین نقل قولی از سوی محمد باقر قالیباف تأکید کرد: مواضع رسمی رئیس مجلس تنها از تریبون‌های عمومی و حساب‌های کاربری رسمی‌ وی، به اطلاع و سمع و نظر مردم می‌رسد.

پیگیری از آلمان برای ملاقات کاظم دارابی و فرزندش

 شنیدیم که، دبیر ستاد حقوق بشر قوه‌ قضائیه در دیداری با سفیر آلمان در تهران، از وی خواست تا زمینه دیدار«کاظم دارابی» با دخترش که در این کشور و تحت سرپرستی یک خانواده آلمانی قرار دارد و در طول ۱۴ سال گذشته نتوانسته وی را ببیند، فراهم کند.غریب‌آبادی همچنین در دیدار با سفیرهلند نیز خواهان آزادی هرچه سریع‌تر مهدی کیاستی شد که قبلاً به درخواست امریکا و به بهانه واهی نقض تحریم‌ها توسط این کشور بازداشت شده است.

زیاده خواهی شورای همکاری خلیج فارس

 با خبر شدیم که، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درخصوص آخرین تحولات مذاکرات وین رایزنی کردند. به گزارش ایسنا به نقل از العربیه، نایف الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج (فارس) با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و دو طرف درخصوص آخرین تحولات مذاکرات هسته‌ای ایران در وین رایزنی کردند.الحجرف در این دیدار تأکید کرد: باید توافقی با ایران حاصل شود که ثبات منطقه را تضمین کند.وی همچنین در این گفت‌وگو مدعی شد: هرگونه توافق با تهران باید رفتارهای ایران در منطقه را شامل شود. این در حالی است که ایران همواره اعلام کرده آماده تعامل با همه کشورهای همسایه برای تقویت ثبات و امنیت در منطقه است.

ناله‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره ایران

 دست آخر اینکه، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی سخنرانی در مجمع اقتصاد جهانی، با تکرار ادعاهای خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: ایران تأمین‌کننده مالی تروریسم و ​​منبع بی‌ثباتی در منطقه است و برای حوثی‌ها، حماس و حزب‌الله سلاح می‌فرستد.
به گزارش فارس، نفتالی بنت در واکنش به گزارش‌هایی که بیان کننده پیشرفت مذاکرات وین است، ادعا کرد که رفع تحریم‌های ایران به معنی تسریع تروریسم است. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی افزود: چیزی که نمی‌خواهید انجام دهید این است که ده‌ها میلیارد دلار به این دستگاه [ایران] کمک کنید. چون می‌دانید چه دریافت خواهید کرد؛ نسخه شدیدتری از تروریسم. بنت همچنین در واکنش به عملیات موفقیت‌آمیز نیروهای مسلح یمن علیه امارات مدعی شد: ایران در پس هر نیروی پشتیبانی و حمایتی است که به حوثی‌ها و منبع تروریسم در خاورمیانه می‌رسد و باید با آن مقابله کنیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7828/3/599267/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها