خزعلی خبر داد

محرومیت زدایی از جامعه زنان در لیست برنامه‌های دولت


گروه اجتماعی- انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در نشست خبری ستاد بزرگداشت هفته مقام زن و روز مادر که روز گذشته در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، در خصوص اجرای عدالت جنسیتی، رفع محرومیت از جامعه زنان، زنان سرپرست خانوار، ارتقای جایگاه حقوقی زنان، تست سلامت بانوان توضیحاتی ارائه کرد.
وی درباره کارهای دولت سیزدهم در راستای اجرای عدالت جنسیتی و شاخص‌های تصویب شده در این خصوص در دولت پیش، با اشاره به اینکه بازنگری‌هایی در این زمینه در دستور کار است، گفت: عدالت جنسیتی در دستور کار دولت سیزدهم و جزو قانون برنامه ششم قرار دارد. آنچه مد نظر ماست عدالت فراگیری است که تنها معطوف به جنس زن نمی‌شود بلکه شامل فرزندان و تمام اعضای خانواده می‌شود. در حال کار روی شاخص‌های عدالت جنسیتی تصویب شده در دولت گذشته هستیم تا این شاخص‌ها را کامل‌تر کرده و اجرایی کنیم.
معاون امور زنان و خانواده افزود: برنامه ما این است که محرومیت را از جامعه زنان رفع کنیم و برنامه جامع ما که در روز زن رونمایی می‌شود شامل توجه به توانمندسازی زنان و آسیب زدایی از جامعه زنان و خانواده آنها است. تمرکز ما روی اشتغال بانوان و بویژه اشتغال بانوان سرپرست خانوار به طور خاص است که کسب و کارهای پایدار خانواده محور تدوین و تکمیل شده و در روز زن رونمایی می‌شود. ارتقای جایگاه حقوقی زن و خانواده، کاهش آسیب‌های اجتماعی با تمرکز بر مناطق محروم به طور خاص برای زنان، اشتغال فارغ‌التحصیلان، ارتقای بهداشت و سلامت زنان، جذب اعتبارات بین دستگاهی برای انجام فعالیت‌های مربوطه نیز در دستور کار جدی است.
رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته مقام زن و روز مادر در ادامه درباره برنامه‌های هفته زن افزود: خبر خوش برای زنان را ان شاءالله رئیس جمهور در روز زن خواهند داد، اما به مناسبت هفته و روز زن، آزادسازی بانوان زندانی جرایم غیرعمد و حمایت از بانوان زندانی و خانواده‌هایشان در دستور کار است.
به گفته خزعلی، در روز دوشنبه نشست نخبگانی با حضور رئیس جمهوری برگزار خواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7828/21/599270/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها