اخبـــــار


هر هفته 205 بیمار مبتلا به اُمیکرون شناسایی می‌شوند

روند شناسایی بیماران مبتلا به کرونا صعودی شد. تعداد موارد قطعی شناسایی در یک بازه زمانی یک هفته‌ای، حدود سه برابر افزایش داشته است به گونه‌ای که تعداد هزار مورد بیمار شناسایی شده در هفته گذشته، به بیش از 3 هزار و 500 بیمار در روز رسیده است. طبق اعلام رئیس مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت از این تعداد افراد مبتلا، 1533 موردشان مبتلا به اُمیکرون بوده‌اند. طبق رصد وزارت بهداشت، هر هفته حدود 205 مورد بیمار جدید مبتلا به اُمیکرون شناسایی می‌شود که نشان می‌دهد این سویه در حال افزایش است. گرچه طبق اعلام مسئولان وزارت بهداشت، با توجه به اینکه از همه افراد دارای علائم سرماخوردگی تست کرونا گرفته نمی‌شود، این عدد باید ضرب در 60 شود؛ یعنی شاید حدود 12 هزار فرد مبتلا به اُمیکرون در کشور وجود داشته باشد.
از ظهر روز 27 دی تا ظهر ۲۸ دی ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۶۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳۰۶ نفر از آنها بستری شدند.

 مدیریت هوشمند جدی تر پیگیری می شود
رئیس مرکز سلامت و محیط کار گفت: برخی جاها از ورود افراد واکسن نزده به برخی مراکز جلوگیری نمی‌شود که این موضوع در دستور کار رسیدگی قرار دارد.او گفت: میزان تزریق دوز سوم مناسب نیست و حدود ۱۷ درصد است و این درصد باید به بالای ۸۰ درصد برسد.افرادی که هنوز واکسن نزده‌اند هم باید بسرعت برای واکسیناسیون اقدام کنند.جندقی درباره قرنطینه هوشمند کرونا نیز گفت: برخی جاها از ورود افراد واکسن نزده به برخی مراکز جلوگیری نمی‌شود که در دستور کار رسیدگی قرار دارد. وی تأکید کرد: مدیریت هوشمند کرونا حدود ۵ هفته است که اجرایی شده است و در تمام فازها کار آغاز شده و درصد موفقیت آن در حال بررسی است.

وزیر کشور: دلیلی برای عدم بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها وجود ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، دکتر احمد وحیدی در نشست مشترک با وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش در جهت اجرای دستور رئیس‌جمهور نسبت به هماهنگی وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش و بهداشت برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، گفت: با روند مناسب واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال در کشور دلیلی برای تداوم روند تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها وجود ندارد.
وی با بیان اینکه مدارس و دانشگاه‌ها مراکز اصلی علمی و تحقیقاتی کشور هستند، گفت: ادامه تعطیلی مراکز علمی به آینده علمی کشور آسیب می‌زند و برای همین باید مقدمات بازگشایی مدارس با دستورالعمل‌های بهداشتی فراهم شود.وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اجرای طرح هوشمند‌سازی محدودیت‌ها اشاره کرد و گفت: این طرح با همکاری دستگاه‌ها به نحو مؤثری اجرا می‌شود و هم‌اکنون اجرای طرح در دستگاه‌های اجرایی، حمل‌ونقل درون شهری، اصناف و حمل‌ونقل برون‌شهری در جریان است.دکتر محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه وزارت بهداشت پروتکل‌های بهداشتی را در بازگشایی دانشگاه‌ها اعلام کند، به مسأله خوابگاه‌های دانشجویی اشاره کرد و گفت: در این خصوص منتظر نظر کارشناسی وزارت بهداشت هستیم و اینکه چگونه و با چه مکانیسمی دانشجویان را در خوابگاه‌ها اسکان دهیم.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7828/21/599271/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها