ایران در ایران


بادهای ۱۲۰ روزه منطقه سیستان شدت می‌گیرد
زاهدان- مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بادهای ۱۲۰ روزه سیستان از فردا شدت می‌گیرد، گفت: از صبح روز پنجشنبه تا ظهر یکشنبه وزش باد شدید تا خیلی شدید سبب ایجاد طوفان گردوخاک در زابل، زهک، نیمروز، هامون و هیرمند خواهد شد.
محسن حیدری با بیان اینکه طوفان در این مناطق سبب کاهش دید و کیفیت هوا می‌شود، افزود: در این مدت، دمای هوای این مناطق 4تا ۶ درجه خنک‌تر خواهد شد.
وی با اشاره به احتمال خسارت این طوفان به محصولات کشاورزی، تأسیسات و گلخانه‌ها ادامه داد: در برخی ساعات افزایش غبار در مناطق مرکزی و شرق استان نیز پیش‌بینی می‌شود.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان توصیه کرد شهروندان از قرار گرفتن در فضای باز و تردد غیرضروری در جاده‌های شمال استان تا حد امکان اجتناب کنند.
​​​​​​​
علوفه یارانه‌دار بین دامداران منطقه سیستان توزیع شد
زاهدان- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به خشکسالی‌های شکننده و کمبود علوفه برای دامداران، جهاد کشاورزی امسال برای اولین بار در سطح وسیع اقدام به تهیه علوفه و توزیع بین فعالان این حوزه شده است.
غلامرضا سرگزی اظهارداشت: خشکسالی‌های ممتد و عدم آورد رودخانه هیرمند و به‌دنبال آن نابودی مراتع سیستان پرورش دام را برای دامداران در این منطقه با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است.
وی افزود: تاکنون ٢ هزار و ٣٠٠ تن کاه گندم، یک‌هزار و ٨٠٠ تن سیلوی ذرت بسته‌بندی شده و یک‌هزار تن بیده به منطقه حمل شده و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برای تأمین علوفه مورد نیاز دامداران، علاوه‌بر کاه و ذرت سیلو شده، یونجه خشک نیز تهیه و در اختیار دامداران قرار خواهد گرفت. وی افزود: از ابتدای سال گذشته تاکنون ٧٠ هزار تن انواع نهاده دامی یارانه دار شامل جو، ذرت، مخلوط جو و ذرت و کنسانتره بین دامداران شهرستان حوزه سیستان توزیع شده که نسبت به مدت مشابه بیش‌ از دوبرابر رشد داشته است.
سرگزی خاطرنشان کرد: به منظور کمک به دامداران برای مقابله با خشکسالی و تأمین علوفه برای اولین بار مجوز واردات کاه از افغانستان به منطقه سیستان نیز صادر شده است.

آبرسانی سیار به روستاهای خراسان شمالی ۲۵ درصد افزایش یافت
بجنورد- سرپرست شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: با توجه به استمرار خشکسالی‌ها و کاهش نزولات جوی، آبرسانی سیار به روستاهای خراسان شمالی در بهار امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۵درصد افزایش یافته است.
به گزارش ایرنا، رضا نعیمی اظهار داشت: ۷۴ روستا در سال ۹۹ آبرسانی سیار می‌شدند که از سال گذشته تاکنون شمار این روستاها به ۹۳ روستا افزایش یافته است. وی افزود: پارسال به این روستاها ۱۱ هزار و ۸۹۳ سرویس آب با حجم ۱۵۳هزار و ۲۷۱ متر مکعب توسط ۱۰ تانکر سیار آبرسانی شد و امسال هم آبرسانی به این روستاها با همین میزان ادامه دارد. وی در خصوص وضعیت روستاهای دارای تنش آب در استان گفت: شمار این روستاها که 2سال قبل ۳۱۲ روستا بود با اجرای طرح‌های آبرسانی هم اکنون به ۲۳۸ روستا رسیده است که ۲۸ درصد روستاهای کل استان را شامل می‌شود. روستاهای دارای تنش آبی به روستاهایی اطلاق می‌شود که فاقد آب پایدار هستند.
وی با بیان اینکه از کل روستاهای دارای تنش آبی استان ۲۱۴ روستا تحت پوشش آبفا هستند، افزود: ۲۴ روستا دارای تنش آبی نیز تحت پوشش این شرکت نیستند و در واقع با اجرای پروژه‌های آبرسانی شمار روستاهای دارای تنش آبی استان ۲۴ درصد کاهش یافته است.
نعیمی در مورد منابع تأمین آب در سطح استان نیز اظهار داشت: منابع تأمین آب خراسان شمالی شامل ۳۷۶ حلقه چاه، ۱۷۸ دهنه چشمه، ۱۱ رشته قنات، 3واحد تصفیه‌خانه آب سطحی(سد) است و همچنین  مخازن ذخایر آب ما ۸۱۶ مخزن با ظرفیت ۳۰۰ هزار متر مکعب است.

مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی زنجان تا پایان سال
زنجان-مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، از پایان مقاوم‌سازی منازل روستایی تا پایان سال‌جاری خبر داد.
رضا خواجه‌ای با اشاره به وضعیت مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان زنجان، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها، مقاوم‌سازی ۴۵ درصد از منازل روستایی باقی‌مانده به شرط مشارکت صد درصدی مردم تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.
وی با بیان اینکه در استان زنجان ۱۵۳ روستا داریم که تقریباً روی خط گسل زلزله قرار دارند، تصریح کرد: ۱۸ هزار واحد مسکونی در محدوده خط گسل واقع شده که از این تعداد تا کنون ۸۰۰۰ واحد مقاوم‌سازی شده و برای ۱۰ هزار واحد باقی‌ مانده نیز برنامه‌ریزی شده است، این در حالی است که امسال نیز مقاوم‌سازی ۵۰۰۰ واحد را خواهیم داشت.
این مسئول خاطرنشان کرد: در راستای کاهش آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی، روستا جابه‌جا نمی‌شود و تلاش بر نوسازی و مقاوم‌سازی آن است.

ایجاد اشتغال برای همه زندانیان زن بوشهر
بوشهر - رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: برای تمامی ۴۷ زندانی زن استان بوشهر شرایط اشتغال فراهم شده است و در حال حاضر  حدود ۵۰۰ مددجو در ۷ کارگاه مستقر در زندان‌های استان مشغول فعالیت هستند.
به گزارش میزان ،علی جمادی گفت: استان بوشهر در مجموع ۴۷  زندانی زن دارد که ۳۱ نفر از آنها در زندان حاضر هستند و به ۱۶ نفر  با استفاده از ارفاقات قضایی و قانونی مشمول اعطای مرخصی شده‌اند که برای تمامی این بانوان زندانی شرایط اشتغال فراهم شده است.
جمادی افزود: همچنین از ابتدای سال‌ جاری تا کنون برای ۸۶ زندانی رأی باز اشتغال ایجاد شده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7916/16/614153/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها