«ایران» از معاملات بازار سهام گزارش می‌‌دهد

آرامش به بازار بازگشت


گروه اقتصادی/ در جریان معاملات دیروز حقیقی‌ها به میزان قابل‌توجهی از میزان عرضه‌های خود کاهش دادند تا بازار در مجموع روز متعادلی را پشت سر بگذارد. در این روز هر چند که شاخص کل بورس یک هزار و 521 واحد کاهش داشت، اما  شاخص آیفکس (کل فرابورس) با رشد 7 واحدی روبه‌رو شد. روند معاملات دیروز به گونه‌ای بود که در اکثر گروه‌های معاملاتی نماد‌های مثبت و منفی قابل مشاهده بود و بجز شرکت‌های صنعت برق که یکسره سبزپوش بودند در دیگر گروه‌ها نمادهای مثبت و منفی قابل مشاهده بود.
 افزایش صف‌های خرید
در جریان معاملات روز سه‌شنبه از مجموع 292 نمادی که با افزایش قیمت روبه‌رو شده بودند 109 نماد در صف خرید و از 345 نمادی که کاهش قیمت داشتند 75 نماد در صف فروش به کارخود پایان دادند که این آمار نسبت به روز معاملاتی قبل، از افزایش تعداد نمادهای مثبت و صف‌های فروش خبر می‌‌دهد.
ترین‌های بازار
دیروز در ادامه معاملات بورس تهران، بیش از هفت میلیارد و ۹۸۲ میلیون سهم، حق ‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۷ هزار و ۶۹۵ میلیارد ریال و در ۴۹۳ هزار و ۳۳ نوبت معامله شد.
علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۳۴ واحد، فولاد خراسان (فخاس) با ۳۴۵ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۳۳۲ واحد و ملی صنایع مس ایران (فملی) با  ۳۰۲ واحد با تأثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند. در مقابل گروه مپنا (رمپنا) با ۸۱۶ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۵۳۸ واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۲۴۶ واحد تأثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.
در بازار فرابورس نیز سه میلیارد و ۸۲۵ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۳۵ هزار و چهار میلیارد ریال داد و ستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۳۳ هزار و ۳۱۳ نوبت بود.
درحدود 500 میلیارد توان از طرف کدهای حقیقی از بازار خارج شد که گروه‌های فلزات اساسی، فرآورده‌های نفتی و خودرو بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند. صندوق‌های قابل معامله، عرضه برق و خدمات فنی و مهندسی نیز سه گروهی بودند که بیشترین سرمایه حقیقی را در این روز به خود جذب کردند.
بیشترین بازده روز در نمادهای «خزر»، «ثپردیس» و «ثغرب» به ثبت رسید و نمادهای «فزر»، «سپیدار» و «دامین» بیشترین بازدهی منفی روزانه را به خود اختصاص دادند.
در این روز حقیقی‌ها و حقوقی‌ها تراکنش‌های خود را کاهش دادند و ارزش معاملات خرد به سطح 5349 میلیارد تومان رسید.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7916/10/614188/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها