اخبار


نقص فنی عامل سقوط مرگبار هواپیمای جنگنده
گروه حوادث / کارشناسان علت سقوط جنگنده اف 7 در شرق اصفهان را نقص فنی اعلام کردند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح سه‌شنبه یک فروند جنگنده که متعلق به ارتش بود و از پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای اجرای عملیات آموزشی در منطقه انارک اصفهان به پرواز درآمده بود هنگام عملیات دچار نقص فنی شده و در اطراف منطقه انارک از توابع شهرستان نایین سقوط کرد. 
محمدرضا جان‌نثاری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با تأیید این خبر گفت: مأموریت این جنگنده، تمرین تیراندازی آموزشی بود. در این حادثه خلبان و کمک‌خلبان به نام‌های سرگرد قاسم زمانی و ستوان یکم محمدجواد بای که به‌عنوان استاد و شاگرد در این تمرین تیراندازی هوایی حضور داشتند به شهادت رسیدند.
سرهنگ رسول معتمدی، مسئول روابط عمومی ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری، نقص فنی را علت اولیه سقوط هواپیمای آموزشی در شرق اصفهان اعلام کرد و گفت: شرایط هوایی هیچ تأثیری در بروز این حادثه نداشته و صرفاً نقص فنی هواپیما تشخیص اولیه این سانحه است البته بررسی‌های بیشتر در این رابطه ادامه دارد.
​​​​​​​
اتوبوس شرکت واحد 5 خودرو را له کرد
گروه حوادث / برخورد اتوبوس شهری با 20 خودرو در حصارک کرج خسارت شدیدی برجا گذاشت.  به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ساعت 7 و 30 دقیقه صبح سه‌شنبه خبر تصادف شدید بین یک دستگاه اتوبوس و چندین خودرو در میدان حصارک کرج به مرکز فوریت‌های پزشکی، آتش‌نشانی و پلیس ۱۱۰ اعلام شد که بلافاصله امدادگران راهی محل حادثه شدند. نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد که یک اتوبوس شرکت واحد به‌دلیل ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه با ۲۰ خودرو برخورد داشته و این حادثه منجر به مجروح شدن 3 نفر شده است. 
سرهنگ «حمدالله رحمتی‌پور» رئیس‌پلیس راهور استان البرز با بیان اینکه با حضور عوامل امدادی، مجروحان حادثه به مراکز درمانی منتقل شدند، گفت: علت حادثه توسط کارشناسان پلیس راهور تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راننده اتوبوس اعلام شده است. این حادثه خسارت شدیدی به خودروها وارد و ترافیک شدیدی ایجاد کرده بود که با کمک عوامل پلیس راهور بعد از حدود یک ساعت عملیات پایان یافت و شرایط ترافیکی عادی شد.
محمد جمشیدی، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرکرج نیز گفت: ساعت ۷:۳۲ دقیقه در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر انحراف خودروی اتوبوس در بلوار شهید بهشتی بعد از پل حصارک 17 آتش‌نشان با تجهیزات به محل حادثه رفتند. 
نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد اتوبوس از مسیر غرب به شرق بلوار شهید بهشتی بعد از پل حصارک از مسیر اصلی خارج شده و پس از ورود به مسیر مقابل با چند خودرو برخورد کرده که 5 دستگاه از این خودروها زیر اتوبوس گرفتار شده بودند و خسارت شدیدی به آنها وارد شده بود. در این حادثه راننده یک پراید نیز که مردی 40 ساله بود داخل خودرو حبس شده بود اما با کمک آتش‌نشانان نجات یافت که همراه مجروح دیگری توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد.
محسن امیدوارحسینی، سرپرست سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرج نیز گفت: تصادف یک دستگاه اتوبوس با ۲۰ دستگاه خودرو در این کلانشهر سه مصدوم برجا گذاشت. بررسی‌های اولیه نشان داد که این اتوبوس مربوط به بخش خصوصی بوده و به علت نقص فنی و خارج شدن کنترل آن از دست راننده با گذر از بلوار شهید بهشتی وارد خط مقابل شده و به ۱۹ دستگاه خودرو سواری و یک دستگاه مینی بوس خسارت وارد کرده است.
وی افزود: ۳ مصدوم این حادثه به بیمارستان شهید مدنی کرج انتقال یافتند. در این حادثه یک دستگاه اتوبوس با یک دستگاه مینی‌بوس و 19 دستگاه خودرو سواری دچار خسارت شدند.

مرد چوپان فرشته نجات پسر 8 ساله
گروه حوادث / پسر 8ساله که در جنگل‌های آبشار لوه گلستان گم شده بود از سوی یک چوپان پیدا شد.  
قاسم غریب‌آبادی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان در تشریح این عملیات گفت: غروب دوشنبه دوم خرداد خبر ناپدید شدن پسر 8ساله‌ای در منطقه والی‌جنگل و آبشار لوه به ما اعلام شد و بلافاصله ۲۰نفر از نجاتگران پایگاه امداد و نجات تنگراه و جمعیت هلال‌احمر شهرستان‌های مینودشت و گالیکش به محل حادثه اعزام شدند. 
عملیات نجات تا ساعت ۲بامداد ادامه یافت و سپس با روشن‌ شدن هوا از ابتدای صبح دوباره جست‌وجوها آغاز شد، اما این کودک 8ساله پس از ساعتی در مسیر روستای کرنگ کفتر با کمک یک چوپان خوش‌قلب پیدا شد. این کودک توسط نیروهای جمعیت هلال‌احمر به پایین‌دست منتقل و تحویل خانواده‌اش شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7916/19/614211/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها