6 مسابقه هفته بیست و نهم لغو شد

آب و هوا علیه لیگ برتر


گروه ورزشی/ در حالی که قرار بود بازی‌های هفته بیست و نهم لیگ برتر به‌صورت همزمان از ساعت 20 دیشب برگزار شود، با اعلام استانداری تهران کلیه فعالیت‌های ورزشی دیروز لغو شد تا به این ترتیب، بازی پرسپولیس و شهرخودرو هم لغو شود. در ادامه هم سازمان لیگ رسماً اعلام کرد که دیدارهای هوادار- گل‌گهر، نفت مسجدسلیمان - صنعت نفت، فولاد - سپاهان و تراکتور - فجرسپاسی هم به‌دلیل آلودگی شدید هوا و همچنین شرایط حساس جدولی لغو شد. در این شرایط، سرخ‌پوشان پایتخت که قرار بود ساعت 14 دیروز در جلسه فنی شرکت کنند، این جلسه را تشکیل ندادند اما در هتل ماندگار شدند و به منزل نرفتند. آنها پس از صرف ناهار در هتل و استراحت، ساعت 18 دیروز تمرین کرده و دوباره به هتل بازگشتند تا اگر  بازی با شهرخودرو قطعی شد، امروز به مصاف این تیم بروند.  این در حالی بود که  محمد اصغری کارشناس هواشناسی درباره اینکه با توجه به لغو قطعی پنج بازی‌های لیگ برتر فوتبال، آیا امکان دارد این مسابقات امروز برگزار شود، گفت: «پیک آلودگی امروز (دیروز) است. به‌طور مثال شاخص آلودگی در تهران بالای 300 است اما فردا (امروز) هم آلوده است. شاخص اعلام نمی‌کنم زیرا وظیفه‌ام نیست اما فردا (امروز) هم در شهرهایی مثل مسجدسلیمان، اهواز و تهران شرایط برای برگزاری مسابقات مساعد نیست. بین شهرهایی که بازی‌ها در آنها لغو شد، شهری که تمیزتر و شرایط برای برگزاری بازی در آن مساعدتر است، تبریز است.»
 او درخصوص اینکه با توجه به لزوم همزمان برگزار شدن تمام دیدارهای هفته بیست و نهم لیگ برتر، چه زمانی هوا به شکلی مساعد خواهد شد تا بتوان همه دیدارها را همزمان برگزار کرد، عنوان کرد: «از پنجشنبه به بعد هوا مساعدتر است. مسابقه هم برای سلامتی بازیکن است. بهتر است این بازی‌ها را پنجشنبه، جمعه یا حتی شنبه برگزار کنیم. البته باز هم احتمال دارد نقشه‌ها تا آن زمان هم تغییر کند.»
در این میان، سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره لغو 5 دیدار لیگ برتر و صحبت های اصغری کارشناس هواشناسی چنین واکنشی داشت: «از هواشناسی خواهش می‌کنم که درباره برنامه بازی‌ها چیزی اعلام نکند که بهتر است بازی‌ها روز پنجشنبه برگزار شود، چون آنها از برنامه فوتبال اطلاع ندارند و این انتقادی است که از این عزیزان دارم. بعد از این اتفاق، لیگ‌های 2 و 3 هم به ما زنگ می‌زنند و می‌گویند که با این شرایط ما بازی‌ها را برگزار نکنیم و چه باید کرد. بهتر است اطلاع‌رسانی در مورد فوتبال با ما باشد که سازمان تخصصی هستیم.»
او ادامه داد: «طبق قانون باید 24 ساعت صبر کنیم تا بلکه شرایط آب و هوایی بهبود پیدا کند تا بازی‌ها برگزارشود و اگر این طور نشود، متأسفانه با فیفادی تداخل دارد و تیم ملی راهی کانادا خواهد شد و سخت است بخواهیم لیگ را به‌خاطر یک هفته، 20 تا 25 روز تعطیل کنیم و بعد از فیفادی بازی‌ها را به پایان برسانیم.» 
پس از این صحبت ها خبر رسید بازی آلومینیوم و پیکان هم لغو شده است و در ادامه استانداری تهران دیروز اعلام کرد به دلیل آلایندگی هوای استان تهران امروز (چهارشنبه) علاوه بر تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات، فعالیت‌های ورزشی نیز ممنوع خواهد بود. بر همین اساس دیدارهای پرسپولیس - شهر خودرو و هوادار - گل‌گهر، امروز نیز انجام نخواهد شد. بنابراین 3 دیدار دیگر لیگ برتر که به واسطه عدم برگزاری این بازی‌ها، به دلیل حساسیت‌های هفته‌های پایانی و لزوم برگزاری همزمان بازی‌ها لغو شده بود، امروز نیز برگزار نخواهد شد اما تصمیم‌گیری برای مشخص شدن وضعیت این بازی آلومینیوم - پیکان برعهده مسئولان استان مرکزی است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7916/20/614214/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها