دولت


در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت انجام شد
صدورمجوز تسهیل واردات کالاهای اساسی مورد نیاز کشور
ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در راستای تحقق اهداف دولت در تأمین کالاهای اساسی و فراوانی و ذخیره‌سازی آنها، مجوزهای لازم برای تسهیل واردات و تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور را صادر کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در جلسه دیروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های بالای موجود در منطقه، بویژه کشورهای همسایه برای توسعه تجارت و افزایش صادرات غیرنفتی تأکید شد.
در ادامه جلسه دیروز ستاد هماهنگی اقتصادی در راستای تحقق اهداف دولت در تأمین کالاهای اساسی و فراوانی و ذخیره‌سازی آنها، مجوز واردات گندم توسط بخش غیردولتی صادر و مقرر شد وزارت جهادکشاورزی هر چه سریع‌تر قراردادهای لازم را در این زمینه آماده و اجرایی کند. 
همچنین در چهارچوب برنامه تسهیل در امر واردات و تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور، ستاد هماهنگی اقتصادی به گمرکات کشور مجوز داد اجازه ورود کالاهای وارداتی را با حداقل تعهد و اسناد مورد نیاز و البته با رعایت کامل اصول بهداشتی و سلامت، صادر کند.

معاون اول خبر داد
راه‌اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند تا پایان 1401
روز گذشته معاون اول رئیس جمهور در جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات، راه‌اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند را بالاترین ابزار مقابله با فساد و همچنین بهترین امکان ایجاد رضایتمندی در بین مردم دانست و تأکید کرد: راه‌اندازی پنجره ملی خدمات هوشمند اقدامی ماندگار و اساسی برای کشور خواهد بود که تأثیر بسزایی در افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های دولت و مردم دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس جمهور، محمد مخبر با اشاره به اینکه با راه‌اندازی پنجره ملی خدمات هوشمند مردم براحتی و بدون حضور در دستگاه‌های دولتی و اجرایی از خدمات دولت بهره‌مند می‌شوند، اظهارکرد: این مهم می‌تواند به کاهش هزینه، زمان و انرژی مردم منجر شود و در عین حال با یکپارچه‌سازی خدمات دولتی در سامانه هوشمند، تمامی خدمات دولتی برای مردم به راحتی قابل مشاهده و دسترسی است. وی اضافه کرد: با راه‌اندازی دولت هوشمند از امضاهای طلایی و برخی فسادها و رانت کاملاً جلوگیری می‌شود و ضمن شفافیت اطلاعات، دستگاه‌های نظارتی و مردم می‌توانند از چگونگی پیشبرد امور در قوه مجریه و سایر دستگاه‌ها و قوای کشور آگاه شوند.

بررسی میدانی روند اجرای 127 مصوبه 
سفر هیأت دولت به سیستان و بلوچستان
سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور دوشنبه گذشته به استان سیستان و بلوچستان سفر کرد تا از فرایند اجرا و تحقق 127 مصوبه سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به این استان بازدید کند. به گزارش ایرنا، صولت مرتضوی، هدف از سفر خود به سیستان و بلوچستان را نظارت میدانی بر پروژه‌های مصوب سفر رئیس جمهور و همچنین بازدید میدانی از وضعیت اقلام عمومی و تأمین نیازهای مردم این استان عنوان کرد.
وی در زاهدان، با اشاره به اینکه ۱۲۷ مصوبه نتیجه‌ سفر رئیس جمهور (شهریور سال گذشته) به این استان بود، اظهار کرد: از این تعداد ۲۷ مصوبه انجام شده، ۷۸ مصوبه در حال اجرا است (سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به اتمام می‌رسد) و ۲۲ مصوبه نیز در دست پیگیری است.
​​​​​​​
پیگیری دستورات رئیس جمهور درباره جانبازان
حجت الاسلام صالحی، رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری به‌منظور پیگیری دستورات آیت‌الله رئیسی درخصوص رسیدگی به مشکلات جانبازان اعصاب و روان از آسایشگاه «نیایش» تهران بازدید کرد. به گزارش ایرنا، رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری پس از مشاهدات و گفت‌وگو با جانبازان و خانواده‌های برخی از آنها و همچنین کارکنان آسایشگاه و آگاهی از مشکلات جاری، در تماس تلفنی با «سید امیرحسین قاضی‌زاده ‌هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، برخی گلایه‌ها در بخش بهداشتی، دارویی و تغدیه جانبازان و نیز حقوق و معیشت پرستاران و کارکنان زحمتکش مجموعه نیایش را مطرح و خواستار توجه جدی به رفع فوری مشکلات این عزیزان و دیگر مجموعه‌های آسایشگاهی جانبازان شد. وی همچنین دستورات لازم را به مدیرکل بازرسی ارتباطات مردمی ریاست جمهوری صادر و تأکید کرد ظرف روز جاری با حضور مدیرعامل مجموعه آسایشگاه‌های جانبازان و نیز مدیران مربوطه در بنیاد شهید و امور ایثارگران رفع مشکلات را پیگیری کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7916/2/614253/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها