توسط کمیته هماهنگی مقاومت عراق صورت گرفت

افشای سند همکاری اقلیم کردستان با صهیونیست ها


گروه جهان/ گزارش کمیته هماهنگی مقاومت عراق درباره رصد عملیات آموزش نظامی در اقلیم کردستان، تحرکات مشکوک گروه‌های داخلی مسلح و ردپای صهیونیسم در منطقه، با واکنش و بیانیه‌های شدیداللحن مقامات کرد همراه شد.
به گزارش «المیادین»، مقاومت عراق در بیانیه خود با تأکید بر این اقدامات مشکوک، «مسرور بارزانی»، نخست‌وزیر اقلیم کردستان را نیز پشت صحنه این تحرکات اعلام و آشکارا اقدامات مشکوک در این منطقه را با هدف ایجاد هرج و مرج، ناآرامی، تخریب و برهم زدن وحدت مردم عراق و جامعه با دخالت صهیونیست‌ها محکوم کردند: «ما همان‌طور که در مواضع پیشین و کنونی نشان دادیم در راستای تأمین امنیت و خدمت به ملت، به مقامات کردستان اعلام می‌کنیم این آتش‌افروزی دامان خودشان را خواهد گرفت و دست آخر ناکامی و شکست نصیب‌‌شان خواهد شد.» اما این گزارش در آستانه نشست سازمان ملل با مقامات اقلیم کردستان، با تکذیبیه‌ها و مواضع تهاجمی سران این منطقه همراه شد. به نوشته «شفق نیوز»، «هوشیار زیباری»، یکی از رهبران حزب دموکراتیک کردستان از جمله افرادی بود که واکنش تندی در این‌باره داشت و در پیامی توئیتری مدعی‌شد: «بیانیه منتشر شده توسط گروه مقاومت علیه حزب دموکراتیک کردستان هیچ چیز جز یک‌سری اطلاعات نادرست نیست که امنیت عراق را به مخاطره خواهد انداخت.» در همین حال شورای امنیت اقلیم کردستان نیز با طرح ادعای غیرقانونی بودن تشکیل مقاومت عراق در بیانیه‌ای هشدار داد: «کمیته هماهنگی مقاومت عراق بر پایه اتهاماتی بی‌اساس، اقلیم کردستان را تهدید کرده است. این تهدیدها موضوع تازه‌ای نیست اما سبب ایجاد معضل و بحران در عراق می‌شود. بنابراین به آنها اعلام می‌کنیم هرگونه اقدامی علیه اقلیم کردستان به عنوان یک منطقه قانونی هزینه سنگینی برای آنها خواهد داشت.» اقلیم کردستان عراق در حالی مدعی اتهام‌زنی به خود شده که فعالیت‌های مشکوکی در این اقلیم در حال اجرا است و ناظران منطقه‌ای از حضور نیروهای وابسته به صهیونیست‌ها در این منطقه خبر می‌دهند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در همین راستا در سه ماه گذشته دو حمله به مراکز فعالیت موساد در اربیل داشته است.
مذاکرات پشت درهای بسته
در بحبوحه تنش‌های منطقه‌ای و در شرایطی که تا انتخابات اقلیم کردستان تنها 5 ماه باقی مانده است، «جنین هنیس پلاسخارت»، نماینده ویژه سازمان ملل در امور عراق میزبان نشست محرمانه‌ای با نمایندگان احزاب کردستان شده است. به نوشته «ان آر تی»، «پلاسخارت» این نشست را فرصتی برای تبادل دیدگاه‌های احزاب اعلام کرد و گفت: «با توجه به تعیین اول اکتبر 2022 برای انتخابات، در نشست روز پنجشنبه نظرات مختلف را بررسی خواهیم کرد.» کردستان عراق در حالی مهیای انتخابات جدید می‌شود که اقلیم آخرین بار سپتامبر 2018، برای تصاحب حداکثر 11 کرسی با اقلیت‌ها در پارلمان رقابت کرده‌اند.
هلاکت تروریست‌های داعشی در جنوب موصل
گروهک تروریستی داعش با حمله به روستایی در شمال‌شرقی استان دیالی، دو غیرنظامی را به شهادت رساند و 4نفر دیگر از جمله یک زن و یک کودک را مجروح کرد. در پی این حمله حشد الشعبی در عملیاتی ضربتی با حمله به پایگاه تکفیری‌ها در جنوب موصل، مقر امن عاملان این جنایت را هدف قرار داد که در نتیجه آن یک داعشی به هلاکت رسید و 2نفر دستگیر شدند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7916/4/614265/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها