دیگه چه خبر؟


رایزنی انگلیسی‌ها با صهیونیست‌ها درباره مذاکرات
 خبر اول اینکه، «استفانی القاق» نماینده انگلیس در مذاکرات وین در توئیتی از رایزنی با مقام‌های رژیم صهیونیستی درباره ایران خبر داد. به گزارش فارس، وی در این خصوص نوشت: گفت‌وگوهای فشرده دو روزه با اسرائیل درباره ایران و منطقه داشتم. چشم‌انداز برجام، مقایسه یادداشت‌ها در مورد برنامه هسته‌ای ایران و فعالیت‌های منطقه‌ای گسترده‌تر (بررسی شد). این مقام ارشد انگلیسی در ادامه گفت نشست‌هایی با «ایال هولاتا» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، «آلون بار» مدیر سیاسی وزارت خارجه این رژیم و «جاشوا زارکا» معاون مدیرکل وزارت خارجه در امور راهبری داشته است.

آخرین وضعیت مذاکرات با عربستان از زبان وزیر سعودی
 خبر دیگر اینکه، وزیر امور خارجه عربستان روز سه‌شنبه با ایراد سخنانی در نشست مجمع جهانی اقتصاد اعلام کرد که پیشرفت‌هایی در مذاکرات با ایران حاصل شده است. به گزارش ایرنا، فیصل بن فرحان آل سعود با این حال مدعی شد که پیشرفت‌های حاصل شده از نگاه او کافی نیست. مذاکرات ایران و عربستان از چند ماه پیش در عراق آغاز شد و بر اساس اظهارات قبلی مقامات دو کشور، دو طرف تاکنون ۵ دور مذاکره انجام داده‌اند. پیش از این، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره آخرین دور مذاکرات با عربستان به خبرنگاران گفت: دور پنجم گفت‌وگوهای ایران و عربستان سعودی در بغداد با تلاش‌هایی که دولت عراق انجام داده بود و تمهیدات و مساعدت‌های دولت عمان در روز پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد و گفت‌وگوها رو به جلو و مثبت بود. سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به این سؤال که در مورد اینکه آیا خبر جدیدی درخصوص مذاکرات ایران و عربستان سعودی مطرح شده است، تأکید کرد: تحول جدیدی از زمان آخرین دور مذاکرات تاکنون رخ نداده است. خطیب زاده بدون اظهار نظر درخصوص ادعای مطرح شده در مورد دیدار احتمالی وزیران امور خارجه ایران و عربستان در بغداد گفت: همانند همه مذاکراتی از این دست، موضوعات چندی از جمله درخصوص شیوه ادامه گفت‌وگوها و سطح پیگیری آنها در آن نشست مطرح شده که در دستور کار دو طرف برای آینده قرار دارد.
​​​​​​​
انصارالله، ترور تهران را محکوم کرد
 دست آخر اینکه، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن روز گذشته ترور شهید «حسن صیاد‌خدایی» را محکوم کرد. شبکه خبری المسیره به نقل از دفتر انصارالله گزارش داد، سرویس‌های استکبار جهانی و در رأس آن امریکا و رژیم صهیونیستی عاملان این جنایت هستند. انصارالله همچنین تأکید کرد، کشورهای استکبار پاسخ بازدارنده‌ای دریافت خواهند کرد و نخواهند توانست از عواقب این اقدام خود نجات پیدا کنند. این جنبش یمنی با بیان اینکه این کشورها با ارتکاب این جنایات نخواهند توانست به اهداف خود دست پیدا کنند، بر حق جمهوری اسلامی ایران برای پاسخ و مجازات جنایتکاران تأکید کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7916/5/614276/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها