نظام نامه جدید اکران مشخص شد


گروه فرهنگی/ در راستای اجرای مفاد ماده ۳ آیین‌نامه ساماندهی و نظارت بر نمایش سالن‌های سینما مصوب اسفند ۱۳۹۹ هیأت وزیران مبنی بر الزام سازمان امور سینمایی به تهیه دستورالعمل نحوه نظارت بر نمایش در سالن‌های نمایش فیلم و نیز انجام مأموریت تنظیم‌گری، زمان‌بندی و عدالت در نمایش آثار سینمایی دارای پروانه نمایش، نظام نامه اکران سینمای ایران توسط شورای راهبردی اکران تنظیم و با تصویب رئیس سازمان سینمایی ابلاغ شد. طبق گزارشی که ایرنا منتشر کرده با انتشار نظام‌نامه اکران، ابعاد بیشتری از سیاست‌های سازمان سینمایی در مقوله نمایش فیلم‌های سینمایی، افراد تصمیم‌گیر و سیاست‌های احصاشده این حوزه مشخص شده است.
در بخشی از این نظام‌نامه اعضای شورای راهبردی اکران مشخص شده است. طبق این گزارش، مدیرعامل خانه سینما،‌ معاونت ارزشیابی، مدیرعامل مؤسسه سینما شهر،‌ نماینده رئیس سازمان سینمایی،‌ مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش،‌  رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان، رئیس انجمن صنفی کارگردانان،  رئیس انجمن صنفی پخش‌کنندگان، رئیس انجمن سینماداران و نماینده سازمان سینمایی تصویرسازان سوره مهر (حوزه هنری) اعضای شورای راهبردی اکران هستند.
از اهداف و وظایف شورای راهبردی اکران عبارت است:
بررسی و ایجاد راهکارهای مؤثر در تأمین نیازهای نمایشی، پیشنهاد شیوه‌های حمایتی از اکران فیلم‌های سینمایی، برنامه‌ریزی اکران فیلم‌های تولید شده دوران کرونا،‌ تقویت و توسعه بازار داخلی سینمای ایران،  صیانت از حقوق مخاطبان سینمای ایران، بررسی، توسعه و افزایش ظرفیت‌های جدید نمایشی برای اکران آثار سینمایی (بسترهای نوین نمایشی) و اکران آنلاین، تنظیم و تسهیل اکران نوروزی و عید فطر با هدف تعادل بخشی و رعایت تنوع گونه‌های سینمایی،  تلاش برای ایجاد راهکارهای نوین بازاریابی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی با ارائه راهکارهای مؤثر جهت استفاده از ظرفیت‌های نهادهای ذیربط همچون شهرداری، صدا و سیما و...  و بررسی پیشنهاد و انتخاب راهکار برای آموزش و مراقبت از نیروی انسانی شاغل در شبکه نمایش سینماها و تلاش برای به‌روزرسانی ناوگان سینمایی کشور از اهداف و وظایف شورای راهبردی اکران است.
در این نظام‌نامه ضمن معرفی اعضای شورای صنفی نمایش (نماینده انجمن سینماداران ۲ نفر، نماینده انجمن صنفی کارگردانان یک نفر، نماینده انجمن صنفی پخش‌کنندگان یک نفر، نماینده اتحادیه تهیه‌کنندگان یک نفر) اعلام شده است که طبق روال گذشته جلسات این شورا روزهای یکشنبه برگزار خواهد شد و تعویض فیلم‌ها روزهای چهارشنبه خواهد بود.
در بخش مقررات نمایش فیلم‌ها هم آمده که سقف زمان اکران فیلم در سرگروه‌ها و تمام فصول ۷ هفته است. بعد از پایان اکران فیلم در سرگروه ادامه آن در سایر سینماها حداکثر تا ۳ هفته مجاز است. براساس این نظام‌نامه،‌ بهای بلیت در روزهای سه‌شنبه در کلیه سالن‌ها نیم بهاست.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7916/23/614286/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها