سفارت پاکستان در ایران در پاسخ به گزارش روزنامه ایران اعلام کرد

تمهیدات اسلام‌آباد برای ورود رانندگان ایرانی


سفارت پاکستان در ایران در واکنش به گزارش روزنامه ایران درخصوص مشکلات رانندگان ایرانی برای ورود به این کشور توضیحاتی به دفتر روزنامه ارسال کرده است که در ادامه می خوانید:
بدین وسیله درخصوص مقاله منتشره روزنامه محترم ایران مورخ سوم خردادماه 1401 تحت عنوان «دست‌انداز عراق و پاکستان برای کامیونداران ایرانی» به استحضار می‌رساند که در خبر فوق موضوع «عدم صدور ویزا برای رانندگانی که قصد ورود به کشور پاکستان را دارند» برجسته شده است. همه حقایق در خبر فوق ذکر نشده است. در این راستا، مایلیم تا روزنامه محترم ایران نسبت به شفاف‌سازی موضوع، توضیحاتی دهند تا هرگونه سوء‌تفاهم بین دو کشور برادر (پاکستان و ایران) برطرف شود. حقایق به شرح زیر تقدیم حضور می‌گردد:
1- ما همواره با وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سایر مراجع ذیربط در تماس هستیم تا ایشان را از مشکلات خود که صرفاً جنبه اداری و رویه‌ای دارد، مطلع نماییم.
2- سیستم صدور ویزای پاکستان در سراسر جهان به‌صورت دیجیتالی شده است. اما به‌دلیل روابط نزدیک و برادرانه خود با ایران، معافیت ویژه‌ای برای کشور ایران در نظر گرفته شده که سیستم ویزای دستی موازی با سامانه آنلاین نیز اجرا می‌شود.
3- از ژانویه 2021، دستورالعمل‌های مشخصی برای تمامی نمایندگان پاکستان در خارج از کشور صادر شد تا به طور کامل و بدون هیچ استثنایی به سیستم ویزای آنلاین روی آورند و از آن زمان ارائه برچسب‌های ویزا (لیبل) توسط وزارت کشور متوقف شد، چرا که برای ویزای آنلاین دیگر نیازی به آن نیست.
4- به منظور رفع نگرانی‌های مقامات ترابری و رانندگان ایرانی، تمهیدات کوتاه مدتی برای تسهیل ورود رانندگان به پاکستان اندیشیده شده است.
5- به کلیه مقامات ذیربط ایران اطلاع داده شد که سیستم درخواست ویزای آنلاین تنها روش در آینده خواهد بود و صدور ویزا به‌صورت دستی نخواهد بود.
6- درخصوص پرداخت هزینه ویزا نیز تمامی کارکنان سفارت و کنسولگری پاکستان، اقدام به راهنمایی متقاضیان ویزا در محل می‌کنند.
معهذا از آن مقام مسئول تقاضا داریم تا دستور فرمایند نسبت به نشر شفاف‌سازی در این خصوص در آن روزنامه محترم اقدام لازم مبذول فرموده تا هرگونه سوء‌تفاهم بین دو کشور برادر (پاکستان و ایران) رفع گردد.
پیشاپیش از بذل توجه و همکاری شما در ایجاد روابط خوب رسانه‌ای با ایران کمال تشکر و قدردانی را داریم.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7918/7/614595/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها