اخبــــــار


مسدود کردن وجوه چک برگشتی به اندازه کسری

طرح قانونی مسدود کردن وجوه صادرکننده ‎ چک برگشتی به اندازه کسری مبلغ چک در حساب‌های بانکی از امروز (شنبه) آغاز می‌شود.
به گزارش ایرنا، مصطفی قمری‌وفا، مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی با اعلام این خبر افزود: بانک مرکزی اجرای این طرح مهم قانونی را با همکاری مجلس شورای اسلامی از امروز (شنبه) به‌صورت تدریجی و با همکاری و مشارکت تمام بانک‌های دولتی و خصوصی عملیاتی می‌کند. بر اساس قانون جدید چک، فردی که در چند بانک مختلف حساب دارد، چنانچه چک وی در یک حساب برگشت بخورد، مانده کلیه حساب‌های او احصاء می‌شود و در مرحله بعدی به ترتیب از بیشترین تا کمترین مانده، کسری موجودی چک برگشتی مسدود می‌شود.

بررسی لغو ممنوعیت واردات ۴ تا ۵ قلم کالا در دولت

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حذف ممنوعیت واردات ۴ تا ۵ قلم کالا به دولت پیشنهاد شده که در حال بررسی آن هستیم. به گزارش صدا و سیما، سیدرضا فاطمی‌امین درباره تغییرات احتمالی فهرست ممنوعیت واردات کالاهای خارجی که تولید مشابه داخلی دارند، اظهار کرد: حذف ممنوعیت واردات ۴ تا ۵ قلم کالا به دولت پیشنهاد شده که در حال بررسی آن هستیم، اما عمده ساختار ممنوعیت واردات ۲ هزار قلم کالا که از سال ۹۷ تصویب شده حفظ می‌شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: عمده کالاهای ممنوعه وارداتی، مصرفی و نهایی هستند و ما به هیچ وجه واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات را ممنوع نمی‌کنیم.

پیش‌بینی صادرات‌ 12 میلیارد دلاری به عراق

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه امیدواریم امسال به رقم صادرات 12 میلیارد دلاری به عراق دست یابیم، گفت: ضرورت دارد صادرات ما با توجه به توسعه پروژه‌های مهندسی و ساخت‌وساز در عراق، به این کشور افزایش یابد.
سید حمید حسینی در گفت‌‌‌و‌گو با فارس، درباره آخرین وضعیت صادرات به عراق اظهار داشت: صادرات ایران به عراق در فروردین ماه کاهشی بود و حتی از میانگین صادرات 500 میلیون دلار در ماه نیز کمتر بود و در مقاصد صادراتی، در این ماه امارات جایگزین عراق شده است. عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی ایران و عراق اظهار داشت: البته این مسأله را نمی‌توان طولانی‌مدت دانست زیرا در فروردین ماه به علت تعطیلات نوروز و همچنین ماه رمضان فعالیت تجاری با عراق کاهشی می‌شود. همچنین ممنوعیت صادرات برخی کالاها به‌دلیل جنگ و بحران روسیه و اوکراین نیز روی کاهش صادرات ما به عراق مؤثر بوده است. وی بیان داشت: صادرات گاز که رقم عمده‌ای از صادرات ما را تشکیل می‌دهد در آمار نیست و معمولاً در اردیبهشت ماه یک فاکتور گاز در صورتحساب‌ها می‌آید که ارزش صادرات را افزایش می‌دهد. عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی ایران و عراق تصریح کرد: عراق در سال گذشته 149 میلیارد دلار درآمد نفتی داشته که رقم بی‌سابقه‌ای بوده و هیچ‌گاه در تاریخ عراق این میزان درآمد نفتی وجود نداشته است، بنابراین پیش‌بینی می‌شود افزایش درآمد موجب افزایش ساخت‌وساز در عراق شده و بسیاری از پروژه‌ها آغاز شود، با این شرایط ورود کالا تسهیل می‌شود و دسترسی به صادرات 12 میلیارد دلاری نیز امکان‌پذیر می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7918/8/614598/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها