اخبار



رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای:
اجازه هیچ تخلفی از گواهینامه مهارت داده نمی‌شود

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، حفظ‌ شأن و منزلت گواهینامه‌های مهارت را خط قرمز سازمان برشمرد وگفت: جلوگیری از صدور حتی یک مورد گواهینامه خلاف در دستور کار سازمان قرار دارد و اشد مجازات بدون هیچگونه اغماض برای متخلفان در این زمینه اعمال می‌شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، غلامحسین حسینی نیا، با بیان اینکه شریک شدن در این حوادث که از عدم شایستگی، مهارت و صلاحیت حرفه‌ای نشأت می‌گیرد، گفت: در پی چهارچوب صلاحیت‌های حرفه‌ای ملی که در انتظار هیأت محترم وزیران است بزودی صلاحیت حرفه‌ای همه تکنیسین‌ها و کارگران فنی بررسی و احراز و برای واجدین شرایط کارت مهارت صلاحیت حرفه‌ای صادر خواهد شد.
وی تصریح کرد: در طرح صلاحیت حرفه‌ای، مهارت فنی افراد توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و صلاحیت فردی افراد توسط ناجا مورد سنجش قرار می‌گیرد و خانواده‌هایی که می‌خواهند از مهارت تکنیسین‌ها و کارگران فنی استفاده کنند می‌توانند به‌صورت برخط هم  از صلاحیت فنی و هم فردی اطمینان حاصل کرده و با اطمینان خاطر خدمات دریافت کنند.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، ارائه آموزش‌های مهارتی کیفی متناسب با نیاز بازار را اولین گام در ارتقای اعتبار آزمون‌های سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای دانست و اذعان داشت: بهره‌گیری از آزمونگران خبره شاغل در بخش‌های مختلف، از دیگر مؤلفه‌های ارتقای کیفیت در سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای است.
 وی با بیان اینکه گواهینامه‌های مهارت، معتبرترین و تنهاترین مدرک مهارتی در سراسر کشور و در سطح بین‌المللی می‌باشد، افزود: گواهینامه‌های مذکور برای تمامی افراد، پس از کسب آموزش‌های مهارتی آموزش و شرکت در آزمون‌های سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای برای متقاضیان صادر خواهد شد.
وی با تأکید بر صدور گواهینامه مهارت به کسانی که شایستگی و صلاحیت حرفه‌ای دارند، اذعان داشت: یکی از اهداف‌ اصلی نظام آموزش فنی ‌وحرفه‌ای تربیت نیروهای توانمندی است که با استفاده از مهارت‌های به‌دست‌آورده، به‌طور موفقیت‌آمیزی در محیط کار با کارآیی بالا به انجام امور بپردازند.

حضور ایران در یکصد و دهمین کنفرانس بین‌المللی کار

یکصد و دهمین کنفرانس بین‌المللی با حضور نمایندگان دولت‌ها، کارگران و کارفرمایان از 187 کشور عضو سازمان بین‌المللی کار دیروز در ژنو افتتاح شد.
در این کنفرانس که از 27 مه تا 11 ژوئن برگزار می‌‌شود درباره مسائل جهان کار و امسال به طور خاص درباره ایمنی و بهداشت کار، کارآموزی و اقتصاد اجتماعی و فرهنگی بحث خواهد شد.
کنفرانس‌های بین‌المللی کار هر ساله در ژنو برگزار می‌شود، این کنفرانس که به عنوان پارلمان کارگری بین‌المللی خوانده می‌شود و اکثر قریب به اتفاق کشورهای جهان،  برای بحث در مورد سؤالات کلیدی اجتماعی و کارگری با نمایندگان کارگری و کارفرمایی در آن شرکت می‌کنند. هیأتی از نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت از جمهوری اسلامی ایران هم در این کنفرانس شرکت می‌‌کنند.
حامد فروزان مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اهمیت حضور امسال ایران در این کنفرانس می‌‌گوید: حق رأی کشورمان در سازمان بین‌المللی کار از ابتدای سال جاری میلادی به این دلیل تعلیق شده که وزارت کار به دلیل تحریم‌های ظالمانه و مسدود بودن مسیر مبادلات بانکی بین‌المللی،  نتوانسته است مبلغ حق عضویت سالانه را به بانک عامل سازمان بین‌المللی کار در ژنو منتقل کند. بر این اساس کشورمان مشمول بند ۱۳ اساسنامه سازمان بین‌المللی کار می‌شود که پیش‌بینی می‌کند در صورتی که عدم پرداخت حق عضویت به دلیل شرایط خارج از کنترل کشور عضو حادث شده باشد، کنفرانس بین‌المللی کار صلاحیت دارد تا حق رأی کشور عضو را به او برگرداند.
به گفته وی، پیگیری طرح درخواست رفع تعلیق از حق رأی کشورمان به کمیته مالی کنفرانس و طرح آن در کنفرانس نیازمند حضور هیأت کشورمان و رایزنی با سازمان، کمیته مالی و کشورهای شرکت کننده در کنفرانس است.
گای رایدر، مدیرکل سازمان بین‌المللی کار در گزارش امسال خود به این کنفرانس با عنوان «کشور‌های کمتر توسعه‌ یافته، بحران، تحول ساختاری و آینده کار» به بروز بحران در بازار کار در کشورهای کمتر توسعه یافته بویژه بعد از همه‌گیری کووید19 از سال 2019 پرداخت. از دست رفتن 22 میلیون شغل در بازار کار جهانی بعد از همه‌گیری کووید19 و واگرایی بزرگ بین مسیرهای رشد و بازار کار کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در این گزارش مورد تأکید قرار گرفت. در این گزارش تأکید شد که بحران کووید19 چهار برابر بیشتر از تأثیر بحران مالی جهانی در سال 2008 بر مشاغل و درآمدها اثر گذاشته است.
در روزهای اخیر همچنین آخرین گزارش سازمان بین‌المللی کار در مورد دنیای کار منتشر شد؛ این گزارش هشدار داده بود که بهبود در بازار جهانی کار به‌دلیل بحران‌های جهانی متعدد و مرتبط با هم و همچنین افزایش نابرابری‌ها تهدید می‌شود.
براساس گزارش جدید سازمان بین‌المللی کار (ILO)، بحران‌های متعدد جهانی با افزایش نابرابری‌ها در داخل و بین کشورها، باعث وخامت قابل توجهی در بهبود بازار کار جهانی شده است.
این گزارش مجموعه‌ای از اقدامات را به‌عنوان یک مسیر رو به جلو مشخص می‌کند که در راستای فراخوان جهانی سازمان بین‌المللی کار برای اقدام جهت بهبود انسان‌محور و همچنین ابتکار سازمان ملل به رهبری سازمان بین‌المللی کار در خصوص شتاب‌دهنده جهانی برای مشاغل و حمایت اجتماعی است.

راه‌اندازی شبکه انتشار و اطلاع‌رسانی وزارت کار

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شبکه انتشار و ‌اطلاع‌رسانی وزارت مردم(مروارید)‌ با عضویت ۲ هزار و ۲۱۲ نفر آغاز به کار می‌کند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدمرتضی موتورچی» در همایش جهادگران امیدآفرین وزارت مردم، گفت: سامانه «مروارید» قابلیت عضویت ۱۵۰ هزار نفر از همکاران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در سراسر کشور دارد.
وی افزود: هدف اصلی ایجاد این سامانه اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای جهاد تبیین دستاوردهای وزارت مردم است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7918/13/614622/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها