ایران در ایران


مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اعلام کرد:
افزایش تسهیلات برای نوسازی بافت فرسوده ارومیه

ارومیه - مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از وجود ۳۰۷ هکتار بافت تاریخی و فرسوده در ارومیه خبر داد.
به گزارش ایلنا، محسن حمزه‌لو بیان کرد: برای  حمایت از ساخت و ساز مردمی و نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده تسهیلات بانکی برای احداث واحدهای مسکونی در نظر گرفته شده و این تسهیلات به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است. این مبالغ در قالب تسهیلات بانکی و سود مشارکت ۹ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.
وی ادامه داد: تمام محدوده‌های بازآفرینی شهری، بافت‌های فرسوده و تاریخی شامل این تسهیلات می‌شوند و می‌توانند از تسهیلات بهره‌مند شوند. وی ادامه داد: اقدامات گوناگونی برای ساماندهی محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری مصوب از قبیل حمایت‌های قانونی، اصلاح کالبدی، افزایش خدمات روبنایی مثل مدرسه، مسجد، مراکز خدماتی و بهداشتی و نیز توانمندسازی اجتماعی در حال انجام است. مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: از مجموع ثبت نام کنندگان متقاضی نهضت ملی مسکن، ۵۵ هزار نفر واجد شرایط اولیه برای نهضت ملی مسکن شناخته شدند که از این میزان ۱۰ هزار متقاضی نسبت به واریز وجه اقدام کردند.
وی ادامه داد: میزان واریزی وجه اولیه متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن ۴۰۰ میلیون ریال تعیین شده که پس از آن بلافاصله عملیات اجرایی پروژه‌ها و پرداخت کمک تسهیلات آغاز می‌شود. وی با اشاره به اینکه ۲۴ هزار هکتار اراضی منابع طبیعی و دولتی برای اجرای این طرح‌ ملی در داخل حریم شهرها شناسایی و برای طرح به راه و شهرسازی واگذار شده است، افزود: سهم ابلاغی آذربایجان‌ غربی از قانون جهش تولید مسکن حدود ۱۸۰ هزار واحد تعیین شده است. مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌ غربی گفت: تسهیلات بانکی برای واحدهای مسکونی در مرکز استان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، سایر شهرها سه میلیارد ریال و مناطق روستایی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خواهد بود. حمزه‌لو با بیان اینکه برای توسعه ساخت‌ و ساز در بخش مسکن باید مشوق‌های لازم را در نظر گرفت، گفت: در اجرای قانون جهش تولید، مشکل تأمین زمین وجود ندارد و با مساعدت دستگاه قضایی، اراضی ملی و دولتی در داخل حریم از منابع طبیعی تحصیل شده است.  مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان ‌غربی ادامه داد: در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت متقاضیان دارای سه فرزند به بالا زمین رایگان دریافت می کنند. مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به انجام ثبت نام مجدد از جاماندگان، بیان کرد: کسانی که نتوانستند در این طرح ثبت نام کنند و به نوعی جامانده هستند، تدبیری اندیشیده شده تا در مدت دو ماه آینده ثبت نام دوباره این افراد انجام گیرد.

بهار سرد امسال رشد برنج در مزارع را کند کرد

 سرمای هوای امسال سبب تأخیر رشد گیاهان و از جمله برنج شد که غافلگیری برنجکاران مازندرانی را به همراه داشت.
«سیدمحمدرضا رضوی»، مدیرکل هواشناسی مازندران در این‌باره اظهار داشت: امسال، بهار سردی داشته‌ایم و ساعات آفتابی در بیشتر شهر‌های استان نسبت به سال‌های گذشته بسیار کمتر بوده است. همین موضوع سبب شده برنج‌ها در زمان مقرر به رشد کافی نرسند.
وی ادامه داد: فرایند کشت برنج در مازندران به‌صورت سنتی از اواسط اسفندماه با شخم و شیار و آب تخت کردن شالیزارها و سپس کار خزانه‌گیری نیز در روزهای پایانی اسفند و اوایل فروردین انجام می‌شد، اما امسال این‌ کار از اواسط بهمن آغاز شد و هنوز به ماه اسفند نرسیده در برخی مناطق به خزانه‌گیری رسیدیم.
وی افزود: البته این موضوع به‌منظور مدیریت منابع آبی در تابستان بوده اما مشکلاتی نیز ایجاد کرده و چون یک ماه را از دست داده‌ایم ممکن است میزان محصول کاهش داشته باشد. «آزیتا امیری»، اقلیم‌شناس نیز در این خصوص اظهار داشت: امسال تعجیل در خزانه‌گیری و نشا سبب شده میزان گرمای مورد نیاز گیاه تأمین نشود. البته تأخیر در شروع گرم شدن و تداوم خنکی هوا هم این موضوع را تشدید کرده و باعث شده برنج تا پایان اردیبهشت ماه مقدار گرمای مورد نیاز خود را برای شروع پنجه‌زنی و طی کردن مراحل رشد به دست نیاورد. امیری تصریح کرد: از ابتدای فروردین تا پایان اردیبهشت ماه امسال باید در ایستگاه‌های هواشناسی آمل و قائم‌شهر نزدیک به ۵۵۰ درجه روز گرما دریافت می‌شد؛ درحالی‌که طی این مدت در آمل ۴۵۰ و در قائم‌شهر ۴۲۰ درجه روز گرما کسب شده است. وی خاطرنشان کرد: میزان ساعت آفتابی در اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به سال گذشته و میانگین بلندمدت در اکثر مناطق دارای کشت برنج کاهش یافته و ممکن است امسال با کاهش تولید مواجه باشیم.

نرخ کرایه تاکسی در شیراز اعلام شد

شیراز- رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز گفت: با استناد به مصوبه اول خردادماه جاری شورای اسلامی شهر شیراز و تأیید فرمانداری این شهرستان، نرخ هر کورس کرایه تاکسی در این شهر مبلغ ۲۵ هزار ریال (دو هزار و پانصد تومان) برای سال ۱۴۰۱ تعیین شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری شیراز ، پیمان باباخانی افزود: نرخ کرایه خودرو ون VIP ویژه توانخواهان (معلولین)  برای هر سرویس ۱۵۰ هزار ریال تعیین و نرخ کرایه انواع تاکسی‌های فعال ویژه فرودگاه، تاکسی بی‌سیم، ترمینال‌های مسافربری، راه‌آهن و شرکت‌های حمل‌ونقل  ۴۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش داشته است.
باباخانی افزود: در سال ۱۴۰۱ پیگیر تجهیز و توسعه روش‌های پرداخت الکترونیک کرایه خواهیم بود و حسب مصوبه شورا پس از تجهیز و راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند TMS به ازای هر تراکنش مبلغ ۷۵۰ ریال به‌عنوان هزینه‌های این سامانه (پرداخت با کارت شهروندی) به نرخ کرایه مسافر اضافه می‌شود.
وی گفت: برای جلوگیری از اختلاف نظر رانندگان با مسافران، برچسب نرخ کرایه  تا اواسط هفته جاری تهیه و روی شیشه جلو تاکسی‌ها نصب می‌شود. وی هرگونه دریافت کرایه خارج از مبلغ مصوب را غیرقانونی خواند و از شهروندان خواست تخلفات را به شماره تلفن ۱۳۷ رسیدگی به شکایات شهرداری  یا ۰۷۱۳۸۳۳۱۶۱۲ واحد رسیدگی به تخلفات سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز گزارش دهند. پیش از این، نرخ کرایه تاکسی سال ۱۴۰۰ شهر شیراز برای کورس اول مبلغ ۲۰هزار ریال و برای کورس‌های بعدی مبلغ ۱۵هزار ریال تعیین شده بود.
نرخ کرایه تاکسی‌های ویژه فرودگاه، تاکسی بی‌سیم، تاکسی ترمینال، راه‌آهن و شرکت‌های حمل‌ونقل شیراز سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۱۳۹۹، با ۲۵درصد افزایش همراه بود.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7918/16/614631/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها