اخبار


قاتل افسر پلیس دستگیر شد

گروه حوادث/ عامل قتل مأمور پلیس در گلوگاه مازندران  که به تهران فرار کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.
سردار مرتضی میرزایی، فرمانده انتظامی مازندران در تشریح این خبر گفت:  ساعت یک و 30 دقیقه بامداد  شنبه سی و یکم اردیبهشت خبری  مبنی بر وقوع قتل با شلیک چند گلوله در خیابان فرمانداری شهر گلوگاه به پلیس اعلام شد و موضوع به صورت ویژه در دستور کار فرماندهی انتظامی این شهرستان و پلیس آگاهی استان قرار گرفت. کارآگاهان و کارشناسان پلیس آگاهی با تشکیل تیم ویژه بررسی صحنه قتل و اعزام به محل وقوع جنایت در بررسی‌های اولیه دریافتند یکی از کارکنان انتظامی استان سیستان و بلوچستان اهل شهرستان گلوگاه به نام ستوان‌دوم «وحید ناظری» را که در حال سپری کردن مرخصی در محل اقامت خود بوده، به قتل رسانده و متواری شده‌اند.
با انجام تحقیقات از خانواده مقتول در کمتر از 24 ساعت، متهم این جنایت شناسایی شد و مأموران با هماهنگی قضایی و تشکیل تیم ویژه عملیاتی، متهم اصلی پرونده را در استان تهران شناسایی و دستگیر کردند.
سردار میرزایی اظهار کرد: متهم به قتل در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس، با توجه به شواهد و قرائن موجود لب به اعتراف گشود و ضمن اقرار به قتل با سلاح گرم جنگی (کلت) علت و انگیزه قتل را اختلافات شخصی عنوان کرد.

سردسته باند سارقان خشن در ایستگاه مرگ

گروه حوادث/ سردسته باند سارقان خشن که با ضرب و جرح زنان اقدام به سرقت طلاهای آنها می‌کرد پس از تأیید حکم محاربه‌اش به دار مجازات آویخته شد. به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده از اواخر سال 96 و با چند شکایت مشابه از سوی زنان به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران آغاز شد. شاکی‌ها مدعی بودند مرد جوانی به همراه یک نفر دیگر به بهانه پرسیدن آدرس به آنها نزدیک شده و ناگهان با حمله غافلگیرانه و کتک زدن و مجروح کردن آنها با چاقو طلا و پول‌هایشان را سرقت کرده بود. یکی از مالباختگان در تحقیقات گفت: حوالی ظهر مقابل در خانه منتظر دخترم بودم تا سرویس مهدکودک او را بیاورد. وقتی دخترم پیاده شد و به طرف خانه رفتیم به محض اینکه خواستم در را ببندم ناگهان مرد جوانی دستش را روی در گذاشت و مرا به داخل هل داد، بعد چاقو را روی گردنم گذاشت و مرا تهدید به مرگ کرد وقتی طلاهایم را از دست و گردنم خارج کرد با موتورسیکلتی که همدستش روی آن بود فرار کردند. به‌دنبال شکایت‌های سریالی از اعضای باند خشن، کارآگاهان به بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل سرقت‌ها پرداختند و تصاویر متهمان خشن را به‌دست آوردند. در ادامه از آنجایی که سارقان خشن، متهمان سابقه دار بودند، هویت آنها شناسایی و 4 متهم پرونده دستگیر شدند. سردسته این باند در تحقیقات گفت: در خیابان‌های خلوت شرق تهران با دو موتورسیکلت که هر کدام دو سرنشین داشتند پرسه می‌زدیم. با دیدن یک زن تنها به او نزدیک می‌شدیم و من از موتورسیکلت پیاده می‌شدم و آدرس می‌پرسیدم. اگر طلا داشت به او حمله می‌کردم و با گذاشتن چاقو روی گردنش طلا‌ها را سرقت کرده و از محل متواری می‌شدیم. ما هفته‌ای یک یا دوبار از پاکدشت برای سرقت می‌آمدیم و پس از انجام سرقت‌هایمان دوباره راهی پاکدشت می‌شدیم.
به دنبال اعتراف متهمان، کیفرخواست سردسته این باند از سوی بازپرس شعبه دوم دادسرای ویژه سرقت به اتهام محاربه صادر شد. وقتی پرونده متهم به دادگاه عمومی و انقلاب رفت حکم اعدام وی صادر شد و سرانجام سحرگاه چهارشنبه گذشته سردسته باند به دار مجازات آویخته شد.
علی صالحی، دادستان تهران در خصوص جزئیات این خبر اظهارداشت: این سارق مسلح و همدستانش پس از گشت  با موتورسیکلت، سوژه خود را از بین بانوان انتخاب کرده و پس از تهدید و ترساندن مالباخته با قمه و خنجر به وسیله قیچی آهن‌بُر طلاهایشان را بریده و سرقت می‌کردند. پس از طی مراحل دادرسی، اثبات جرم محاربه از طریق سرقت مسلحانه و صدور حکم اعدام برای سردسته باند این حکم در دیوان عالی کشور تأیید و صبح چهارشنبه 4 خرداد به مرحله اجرا گذاشته شد.

 آتش سوزی گسترده در کارخانه رنگسازی

گروه حوادث/ آتش‌سوزی گسترده در کارخانه صنعتی واقع در تهرانپارس تهران بدون تلفات جانی مهار شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ساعت ١۶:١٩ روز پنجشنبه خبر آتش‌سوزی در  خیابان جشنواره به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که 120 آتش‌نشان از ۶ ایستگاه به همراه ۱۵ دستگاه تانکر آب به محل حادثه اعزام شدند. محل آتش‌سوزی یک کارخانه بود که سه تا چهار کارگاه آن در حدود دو هزار متر مربع دچار آتش‌سوزی شده بود. سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این باره گفت: این  کارگاه ها مختص تزریق پلاستیک، رنگ‌سازی و رنگرزی و پارچه بود و آتش به طور کامل این اماکن را فرا گرفته بود و آتش‌نشانان از چند طرف عملیات آب و کف‌رسانی را آغاز کردند و در ادامه آتش‌نشانان از طریق نردبان هیدرولیکی وارد عملیات و موفق شدند از حجم زیاد شعله‌های آتش جلوگیری کنند. بر اثر شدت حرارت بخشی از دیوار و سقف‌های محل حادثه تخریب شده بود اما خسارت جانی در پی نداشت که سرانجام پس از چند ساعت آتش مهار شد.

سرقت گازوئیل از لوله اصلی شرکت نفت

گروه حوادث/ 6 مرد تبهکار با حفر یازده متری زمین از خط لوله انتقال سوخت شرکت نفت در بندرعباس 30 هزار لیتر گازوئیل سرقت کردند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چندی قبل مأموران پلیس بندرعباس در جریان سرقت یک باند از خط لوله انتقال گازوئیل قرار گرفتند. مأموران پلیس آگاهی بندرعباس با انجام اقدامات فنی و پلیسی، محل حفر زمین و سرقت از خط لوله را واقع در روستای پشته ایسین شناسایی کردند.
سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان در این باره گفت: در پی مصوبه شورای تأمین مبنی بر رسیدگی و پیگیری جدی حفاری خط لوله انتقال سوخت شرکت نفت استان هرمزگان مراتب به‌صورت ویژه در دستور کار فرماندهی انتظامی شهرستان بندرعباس با مدیریت و نظارت مستقیم فرمانده انتظامی شهرستان قرار گرفت. پس از انجام تعقیب و مراقبت‌های شبانه‌روزی متوالی و تحت نظر قرار دادن عوامل دست‌اندرکار و مجرمانی که مشارکت داشته‌اند و پس از شناسایی محل، مأموران با تشکیل چندین تیم عملیاتی و با هماهنگی قضایی، پس از ورود به محل دپوی سوخت قاچاق دو نفر از متهمان را که در حال انجام سوخت‌گیری بودند، دستگیر کردند. همچنین مشخص شد متهمان به طرز ماهرانه با حفر زمین به طول 11 متر یک لوله را به خط لوله اصلی انتقال سوخت شرکت نفت متصل کرده و در حال تخلیه سوخت از نوع گازوئیل هستند که پس از هماهنگی‌های مربوطه 6 متهم دستگیر و نسبت به انتقال سوخت مکشوفه به مقدار 30 هزار لیتر توسط سوخت‌رسان شرکت نفت اقدام شد. شناسایی و دستگیری سایر متهمان و میزان سوخت‌های سرقت و قاچاق شده‌ به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7918/19/614641/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها