واکنش سرعتی زن ملی پوش والیبال به تیم جوان شده در لیگ ملت‌ها

عابدینی: بازی در پست ستاره‌ها، سخت است


دنبال بردهای هفته اول لیگ ملت‌ها هستیم

مهری رنجبر/والیبال دنیا، بعداز 8 سال تماشای درخشش ستاره‌های ایران، امسال تیم دیگری را در لیگ ملت‌ها می‌بیند؛ تیمی که پوست‌اندازی کرده و جوان شده. رضا عابدینی، سرعتی زن جوان اما با تجربه ملی پوش، اعتراف می‌کند تیم ملی والیبال امسال در لیگ ملت‌ها کار سختی دارد. آن هم در نبود سوپراستارهای تیم. اما ملی پوشان جوان نمی‌خواهند زنگ تفریح حریفان باشند. آنها می‌خواهند هفته اول، با چَک اول به رقبای آسیایی با یک تیر دو نشان بزنند؛ هم امتیاز برای رنکینگ آسیا و تثبیت آقایی ایران در آسیا بگیرند و هم برای بقیه حریفان خط و نشان بکشند. البته او معتقد است مردم نباید توقع زیادی از تیم ملی والیبال داشته باشند.
امسال، در لیگ ملت‌ها سال سختی دارید؟
قطعاً همین طور است.فشار بابت پوست‌اندازی روی تیم زیاد است. چرا که مردم طبق تیم قبلی و ستاره‌هایش از ما توقع دارند. در حالی که تیم قبلی سه، چهار دوره زیرنظر مربیان مختلف، روی دست هم کار می‌کردند و با هم هماهنگ بودند. آن نسل واقعاً ستاره و استثناء بودند، در حالی که حالا با تغییرات بعد از المپیک، تیم ملی ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان هستند و تا هماهنگی با هم‌ زمان می‌برد. البته ما تلاش می‌کنیم تا زنگ تفریح نباشیم، هرچند توقع آن نتایج و اتفاقات خوب سخت است. تیم ما با همه توانش و ستاره‌هایش سال 2018 دهم شد و 2021 هم سیزدهم. قطعاً نباید انتظارات از این تیم مثل تیم قبلی باشد، البته که ما می‌رویم تا بهترین خودمان باشیم.
در نبود سید و علی اصغر مجرد، تو باید جور همه را بکشی؟
اسم‌های بزرگی در این پست هست. در پست پاسوری محمد طاهر وادی و علی رمضانی داریم اما در این پست اسم بزرگی به نام سعید معروف وجود دارد که کار را سخت می‌کند.
یعنی وجود اسم سعید معروف یا سید روی کار تأثیر می‌گذارد؟
شک نکنید تأثیر می‌گذارد. دقیقاً همان قضیه تیم قبلی انتظار دارند، دقیقاً همین است و آن توقع درخشش از تیم جدید شرایط را سخت می‌کند. حالا در پست سرعتی زن‌ها سید محمد موسوی اسطوره است و نزدیکی به آن کار سختی است. ولی سعی می‌کند بهترین خودش باشد. به هر حال هر بازیکنی در یک فاکتور خوب است، یکی دفاع، یکی اسپک و یکی سرویس. من هم سعی می‌کنم بهترین خودم باشم. ان‌شاءالله اتفاقات خوب بیفتد و مردم از ما و تیم راضی باشند.
قرار است در صربستان دو بازی تدارکاتی قبل از لیگ جهانی با تیم ملی این کشور داشته باشید. این دو بازی چقدر برای تیم مفید است؟
اردوی صربستان به طور حتم، اردوی تمرینی خیلی خوبی می‌شود، ما از شرایط تمرینی در شرایط مسابقه قرار می‌گیریم و بعد هم لیگ ملت‌ها شروع می‌شود. این شرایط خیلی خوبی است، چرا که در فضای جدید کار می‌کنیم و شرایط بازی با تمرین خیلی فرق می‌کند. درست است که بازی تدارکاتی است، اما بالاخره کمی هم استرس دارد که جو را به شرایط بازی نزدیک می‌کند، قطعاً بازیکنان در آنجا بیشتر به هم نزدیک می‌شوند و بهتر کار می‌کنیم و همدیگر را در زمین بهتر پیدا می‌کنیم.
حالا وضعیت خودت و بقیه در اردو چطور است؟
خدا را شکر هم از نظر بدنسازی و هم تمرینات تکنیک، تاکتیک، همه بچه‌ها کار می‌کنند و عرق می‌ریزند، به هماهنگی نسبی رسیده‌ایم ولی بازهم زمان نیاز داریم. البته صددرصد آمادگی بدنی داریم، اما از نظر هماهنگی و بازی کنار هم 80-70 درصد آماده هستیم.
کار با سرمربی ایرانی چطور است؟
قطعاً راحت‌تر است. به هر حال ما از هم شناخت داریم و بهتر ارتباط می‌گیریم. شک نکنید کادر ایرانی همه لیگ را رصد کرده و بازیکنان را بهتر می‌شناسند و بازی‌های لژیونرها را هم زیر نظر گرفته‌اند و به همین دلیل انتخاب برایشان خیلی بهتر بوده است.
هفته اول لیگ ملت‌ها در برزیل را چطور می‌بینی؟
هفته اول لیگ ملت‌ها، هفته سختی است. چرا که رقبای آسیایی هستند و امتیازاتش برای رنکینگ آسیا و بعد هم المپیک خیلی تأثیر دارد. در واقع اتفاقات هفته اول، برای شرایط بهتر تیم تعیین کننده است، یعنی بردهای این هفته خیلی بهتر از هفته بعد است. چرا که باید از آسیایی‌ها امتیاز بگیریم.
همه سختی‌های لیگ ملت‌ها، ظاهراً تیم را حسابی آبدیده می‌کند، نه؟
کار ما در لیگ ملت‌ها از همان اول سخت است، پس باید تلاش زیادی بکنیم، حتی باید چک اول را بزنیم. چاره‌ای نداریم، نمی‌رویم تا زنگ تفریح باشیم یا باری به هر جهت بازی کنیم.
پس به نتیجه خوب امیدوار هستید؟
امیدوار که نمی‌شود قولی داد، چرا که ما با بهترین تیم در لیگ ملت‌ها مشکل داشتیم. کار سختی است. این تیم، تیم جوانی است و بازیکنان کنار هم زیاد کار نکرده‌اند، اما با همه سختی‌ها، می‌خواهیم بهترین‌ها را رقم بزنیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7918/21/614650/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها