سوژه


اولین فینالیست NBA مشخص شد

تیم گلدن استیت واریرز با قهرمانی در کنفرانس غرب، فینالیست لیگ بسکتبال NBA شد. آخرین بازی فینال کنفرانس غرب لیگ بسکتبال NBA صبح جمعه برگزار شد که در پایان، تیم گلدن استیت با کسب چهارمین برد مقابل حریف خود دالاس موریکس، قهرمان این کنفرانس و فینالیست این فصل NBA شد. گلدن استیت در این دیدار با نتیجه ۱۲۰ - ۱۱۰ حریف خود را برای چهارمین بار شکست داد تا در مجموع بازی شماری، ۴ - ۱ سری را برده و به فینال NBA برسد. گلدن استیت بازی‌های اول، دوم و سوم را به ترتیب با نتایج ۱۱۲-۸۷، ۱۲۶-۱۱۷ و ۱۰۹-۱۰۰ با برتری پشت سر گذاشته بود و تنها در بازی چهارم ۱۰۹-۱۱۹ تن به شکست داد. در انتهای این بازی نیز استفن کری فوق ستاره گلدن استیت واریرز به‌عنوان ارزشمندترین بازیکن (MVP) سری فینال کنفرانس غرب انتخاب شد. او در این دیدار ۱۵ امتیاز، ۹ پاس گل و ۳ ریباند را به ثبت رساند.

جامی دیگر برای آقای خاص
مورینیو: تاریخ را نوشتیم و جاودانه شدیم

ژوزه مورینیو سرمربی پرتغالی رم که تیمش در دیدار فینال لیگ کنفرانس اروپا موفق شد در شهر تیرانای آلبانی با نتیجه یک بر صفر فاینورد هلند را شکست دهد و فاتح این رقابت تازه تأسیس شود پس از این بازی در حالی که سعی می‌کرد جلوی اشک‌هایش را بگیرد، گفت: «چیزهای زیادی به طور همزمان از سرم می‌گذرد. ۱۱ ماه از حضورم در رم می‌گذرد، لحظه‌ای که وارد این باشگاه شدم، متوجه شدم که چنین قهرمانی‌‌ای چه معنایی برای آنها دارد، آنها منتظر این جام بودند. همان‌طور که به بازیکنانم در رختکن تورین گفتم، ما کاری را که لازم بود انجام دادیم و جواز حضور در لیگ اروپا را کسب کردیم. در تمام فصل کار فوق‌العاده‌ای انجام دادیم. باید تاریخ را می‌نوشتیم و تاریخ‌سازی کردیم.» مورینیو که پنجمین قهرمانی‌اش در رقابت‌های اروپایی را تجربه کرد، صحبت‌های خود را این‌طور ادامه داد: «نکته مهم در مورد دوران مربیگری من این است که جدا از قهرمانی در لیگ اروپا با منچستریونایتد، کسب قهرمانی اروپایی با پورتو، اینتر و رُم بسیار بسیار خاص است. برنده شدن در زمانی که همه انتظارش را دارند و در زمانی که سرمایه‌گذاری کرده‌اید تا برنده شوید یک چیز است، اما این نوع قهرمانی ما کاملاً چیز دیگری است و وقتی چیزی جاودانه می‌ماند واقعاً خاص است. البته که من به خودم فکر می‌کنم، اما مهم‌تر از همه هواداران رم هستند که می‌توانند جشن بگیرند و لذت ببرند و این شب را برای همیشه به خاطر بسپارند.» مورینیو تبدیل به اولین مربی در تاریخ شد که در همه رقابت‌های باشگاهی قاره اروپا شامل جام یوفا، لیگ اروپا، لیگ قهرمانان اروپا و لیگ کنفرانس به قهرمانی رسیده است.

گلزن اسپانیایی در آستانه انتقال به آرسنال

آرسنال به جذب آلوارو موراتا بسیار نزدیک شده است. توپچی‌ها به‌دنبال تقویت خط حمله خود هستند. میکل آرتتا مدت‌هاست که این مهاجم سابق رئال مادرید و چلسی را مد نظر دارد و در ژانویه گذشته نیز به‌دنبال جذب این مهاجم اسپانیایی برای تیم خود بود. جدایی موراتا از یوونتوس قطعی شده و او به‌دنبال تیم جدیدی برای خود است که طبق نوشته رسانه‌های انگلیسی، آرسنال محتمل‌ترین گزینه برای فصل آینده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7918/21/614656/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها