آخرین آمار کرونا در ایران و جهان

۶ فوتی و شناسایی ۱۸۵ ابتلای جدید کرونا در کشور


گروه اجتماعی/ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هفتاد و پنجمین اجلاس سالانه بهداشت جهانی سخنان خود را با انتقاد از تبعیض‌های بهداشتی موجود در جهان شروع کرد و اینکه سازمان بهداشت جهانی (WHO) تاکنون نتوانسته این بی عدالتی‌ها را رفع کند.
عین‌اللهی همچنین در دیدار با المنظری مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی به جزئیات این بی عدالتی‌ها و تبعیض‌ها پرداخت و گفت: به عنوان مثال سیستم کواکس در قبال پول دریافتی نتوانست در شرایط سخت کرونا به همه تعهدات خود به موقع عمل کند.
وزیر بهداشت از مقام ارشد سازمان بهداشت جهانی خواست هر چه سریع‌تر مراحل قانونی تأیید واکسن‌های ایرانی کرونا طی شود. اینها در حالی است که در کشورمان همچنان کرونا روند با ثبت و نزولی را طی می‌‌کند. بنابر اعلام وزارت بهداشت، در طول ۲۴ ساعت منتهی به روز گذشته، ۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۳۰۲ نفر رسید.
از 5 خرداد تا دیروز ۶ خردادماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۸۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۴۲ نفر از آنها بستری شدند. بر همین اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۳۱ هزار و ۲۸۴ نفر رسید. همچنین تاکنون ۷ میلیون و ۴۲ هزار و ۸۷۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۵۹۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. در حال حاضر صفر شهرستان در وضعیت قرمز، صفر شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۵۵ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۹۳ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
همچنین  در شبانه روز منتهی به روز گذشته  ۵۱۸۵ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. تا کنون ۶۴ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۲۷۵ نفر دوز اول، ۵۷ میلیون و ۸۱۹ هزار و ۳۵ نفر دوز دوم و ۲۷ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۱۲ نفر، دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. بر همین اساس مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۹ میلیون و ۸۲۰ هزار و ۵۲۲ دوز رسید.
از آن‌سو، شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در جهان تاکنون به ۵۳۰ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۷۲۴ نفر رسیده، مرگ شش میلیون و ۳۰۷ هزار و ۸۵۷ نفر بر اثر این بیماری تأیید شده و ۵۰۰ میلیون و ۸۳۲ هزار و ۴۵۱ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند. بر اساس آمارهای رسمی همه‌گیری کرونا، امریکا با بیش از ۸۵.۵ میلیون مبتلا و بیش از یک میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد و هند نیز با آمار بیش از ۴۳.۱ میلیون مبتلا پس از امریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار گرفته است. همچنین آمار مبتلایان به کووید۱۹ در برزیل هم از ۳۰.۸ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. برزیل در عین حال با بیش از ۶۶۶ هزار جانباخته پس از ایالات متحده، دومین رکورددار تعداد قربانیان کووید ۱۹ در جهان محسوب می‌شود و پس از آن هند با بیش از ۵۲۴ هزار قربانی، سومین کشور به لحاظ ثبت بالاترین آمار مرگ و میر کرونایی در این فهرست جهانی است.
در اروپا نیز فرانسه با ثبت بیش از ۲۹.۴ میلیون مبتلا هم اکنون رکورددار ابتلا در قاره سبز و چهارمین کشور با بیشترین آمار بیمار کرونایی در جهان است. همچنین روسیه با گذشتن از آمار ۳۷۸ هزار قربانی، هم اکنون بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در بین کشورهای این منطقه دارد و در جهان نیز چهارمین کشور با بالاترین نرخ فوتی‌های این بیماری است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7918/22/614659/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها