خط خبر


چند روزی است که نمایشگاه کتاب به پایان رسیده و حالا اهالی فرهنگ در دیگر بخش‌های هنر فرصت بیشتری برای درمیان گذاشتن کارهای تازه خود با علاقه‌مندان یافته‌اند.

تقدیر هنرمندان از سعید پورصمیمی
تصاویری از سعیدپورصمیمی، هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون طی روزهای اخیر از سوی هنرمندان باز نشر می‌شود که با متن‌های کوتاهی مبنی بر تقدیر و تجلیل از این بازیگر  همراه است. منیژه حکمت از آن جمله است، وی تصویری از سعید پورصمیمی بازیگر فیلم «برادران لیلا» منتشر کرده و نوشته: «استاد سعید پورصمیمی، شما خود هنر هستید، خود اصالت. خود اندیشه، بدون هوچی‌گری. بعد از سال‌ها با عکس شما حالم خوب شد.» حکمت در استوری دیگری هم نوشته: «جشنواره کن بر خود ببالد با حضور بهترین بازیگر سینمای ایران، سعید پورصمیمی در 80 سالگی.» البته افراد دیگری همچون محسن کیایی هم پست‌های مشابهی در تجلیل از این بازیگر و هنرمند پیشکسوت منتشر کرده‌اند. کیایی پستی از صفحه سلام‌سینما را به اشتراک گذاشته که در آن تصویر پورصمیمی خودنمایی می‌کند.

چهره‌ها
سعید فرجپوری، نوازنده ویولن و کمانچه تصویری از برپایی کنسرتی در کانادا منتشر کرده و در توضیحات بیشتر هم نوشته: «کنسرت سه‌نوازی، نهم جولای در ونکوور با اجرای قطعات و تصانیفی از موسیقی قدیم ایران.» در این اجرا افزون بر خود فرجپوری، امیرکوشکانی و هامین هنری هم حضور دارند.
کیهان کلهر از هنرمندان پیشکسوت عرصه موسیقی هم استوری تازه‌ای منتشر کرده که در آن خبر از برگزاری کنسرتی در کبک کانادا داده، آن‌طور که در اطلاعات این خبر آمده بزودی علاقه‌مندان موسیقی ایرانی در تورنتو هم شاهد این اجرا خواهند بود.
ناصر میرباقری، مدیر انتشارات خانه فرهنگ و هنر گویا تصاویری از آیین سپاس از صد چهره ماندگار صنعت چاپ در کشورمان منتشر کرده، در این برنامه که چندی پیش برگزار شده بیش از یک‌هزار و پانصد نفر از اهالی چاپ و فرهنگ و هنر ایران زمین شرکت داشته‌اند. میرباقری هم خود از چهره‌هایی است که در این آیین از آنان تجلیل شده است.
محمد کارت بازیگر و کارگردان سینما بخشی از سریال «یاغی» را منتشر کرده که کارگردانی‌اش به عهده خود او قرار دارد. یاغی مجموعه تلویزیونی ایرانی در ژانر درام است که از شبکه نمایش پخش می‌شود. فیلمنامه این سریال بیست قسمتی را پدرام پورامیری، حسین دوماری و خود محمد کارت برعهده دارند که آن را بر اساس رمان سالتو نوشته مهدی افروزمنش به نگارش درآورده‌اند. از جمله بازیگران اصلی آن نیز پارسا پیروزفر، علی شادمان، طناز طباطبایی، امیر جعفری، نیکی کریمی، مهدی حسینی‌نیا، آبان عسکری و الیکا ناصری هستند.
اکبر ایرانی، مدیر مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب تصویری از جلد «دیوان عبدالقادر نائینی» را منتشر کرده و در توضیحات آن نیز نوشته: «مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب سیصد و هفتاد و چهارمین اثر خود را به انتشار تصحیح «دیوان عبدالقادر نائینی (زنده در قرن هفتم) با مقدمه، تصحیح و تعلیقات محمود ندیمی هرندی، عضو هیأت علمی دانشگاه پیام‌نور و تهمینه عطایی کچوئی، عضو هیأت علمی فرهنگستان زبان و ادب فارسی اختصاص داده است.» نکات بیشتر درباره چرایی انتشار این کتاب و اهمیت آن را می‌توانید در مراجعه به صفحه این نویسنده و پژوهشگر بخوانید.

دیگه چه خبر!
صفحه انتشارات هرمس در تازه‌ترین پست خود از همراهی مردم بابت حضور در غرفه این مؤسسه در نمایشگاه کتاب تشکر کرده و خبری هم برای خریداران غرفه هرمس نوشته: «همه سفارش‌های شما در نمایشگاه مجازی ارسال شده و اگر هنوز به دستتان نرسیده، در دو سه روز آینده منتظر باشید که کتاب‌ها زنگ خانه شما را بزنند.»
امروز روز جهانی المر، فیل دوست‌داشتنی رنگارنگ است که از آن به‌عنوان نماد دوستی یاد می‌شود. صفحه مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان با انتشار پستی در همین رابطه نوشته:«شما برای امروز چه برنامه‌ای تدارک دیده‌اید؟ اگر می‌خواهید روز جهانی المر را در خانه، مهدکودک، مدرسه یا مرکز خود جشن بگیرید، فعالیت‌های جذاب، متنوع و سرگرم‌کننده‌ای در لینک درج شده در این مطلب در دسترس شما قرار دارد.» نویسنده این پست از علاقه‌مندان خواسته تا تجربه‌های خود از فعالیت در این روز جهانی را در هشتگ‌های پیشنهاد با دیگران به اشتراک بگذارند. اگر خواهان کسب اطلاعاتی درباره این هستید که ماجرای این فیل چیست سری به‌ این صفحه بزنید.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7918/24/614676/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها