اخبـــــــار


حماسه تاریخی منتظران ظهور در تهران رقم خورد سلام فرمانده

اجتماع ۱۰۰ هزار نفری «سلام فرمانده» در ورزشگاه آزادی تهران درحالی برگزار شد که بیش از ۲۴۰ هزار نفر برای حضور در این اجتماع بزرگ و خانوادگی ثبت‌نام کرده بودند. به گزارش تسنیم، این اجتماع بزرگ خانوادگی عصر روز پنجشنبه 5 خرداد با حضور خانواده‌ها، متولدین دهه هشتادی و دهه نودی همراه با اجرای سرود «سلام فرمانده» با حضور ابوذر روحی خواننده اثر برگزار شد. در این مراسم، مجری برنامه با یادی از جانباختگان حادثه متروپل آبادان از مخاطبان و تماشاگران خواست تا به احترام بازماندگان و درگذشتگان صلواتی ختم کنند و همچنین برای مجروحان و مصدومان این حادثه، آرزوی سلامتی کردند. در نخستین بخش از برنامه اجتماع «سلام فرمانده» چند تن از ورزشکاران باستانی با اقتدا به حضرت امام علی(ع) پهلوان عالم هستی، آیین پهلوانی را به نمایش گذاشتند و پس از آن گروه سرود متشکل از دختران و پسران کودک و نوجوان به اجرای سرود پرداختند. شعر سرود «سلام فرمانده» از سیدمهدی بنی‌هاشمی لنگرودی است و ابوذر روحی آن را با کودکان همخوانی کرده است. برخی از شرکت‌کنندگان در مراسم چفیه‌هایی در دست داشتند که منقش به عکس رهبر انقلاب بود و همزمان به هم‌سرایی با سرودهای پخش شده از بلندگوی ورزشگاه پرداختند. ابوذر روحی، خواننده سرود ملی و پرمخاطب «سلام فرمانده» پیش از اجرای سرود در اجتماع یکصد هزار نفری مردم در ورزشگاه آزادی، گفت: خدا را شکر که این جمعیت پرشکوه به عشق امام زمان(عج) حضور پیدا کرده که نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی است. وی با قدردانی از عوامل دخیل در اجرای این سرود در شهرستان‌های مختلف کشور عنوان کرد: من قدردان تمام افرادی هستم که در شهرهای مختلف برای برگزاری برنامه‌ها و این اجتماع بزرگ در تهران تلاش کردند.  پس از این سخنان، همخوانی سرود «سلام فرمانده» با همراهی تمام حاضران در استادیوم آغاز شد و 100 هزار نفر از حضار این سرود را به‌صورت ایستاده همخوانی کردند.

شهادت یکی از کارکنان نخبه وزارت دفاع در سانحه واحد تحقیقاتی

سانحه‌ای در یکی از واحدهای تحقیقاتی وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منجر به شهادت و مجروح شدن دو نفر از کارکنان این مجموعه شد. به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، عصر روز چهارشنبه (۴ خرداد)  طی سانحه‌ای که در یکی از واحدهای تحقیقاتی وزارت دفاع در منطقه پارچین به وقوع پیوست، مهندس «احسان قدبیگی» به شهادت رسید و یکی دیگر از همکاران وی دچار جراحت شد. وزارت دفاع همچنین اعلام کرد که تحقیقات برای علت این سانحه در دست بررسی است.

پیام تسلیت رئیس دانشگاه شریف
در پی این حادثه، دکتر رسول جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف شهادت مهندس احسان قدبیگی را - که از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه و ورودی سال 91 دانشکده مهندسی مکانیک بوده است- تسلیت گفت. شهید والامقام مهندس احسان قدبیگی از کارکنان نخبه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و اهل استان مرکزی بود که پیکر پاک او ظهر روز گذشته در شهرستان اراک تشییع و تدفین شد. گفتنی است در این مراسم سردار سرتیپ پاسدار سیدمهدی فرحی جانشین وزیر دفاع و حجت‌الاسلام ابراهیمی معاون فرهنگی و روابط عمومی وزارت دفاع نیز حضور داشتند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در نشست گفت‌و‌گوی امنیت منطقه ای:
برخی کشورها در حال انتقال تروریست‌های تکفیری به افغانستان هستند

چهارمین نشست گفت‌و‌گوی امنیت منطقه‌ای با حضور کشورهای ایران، روسیه، هند، چین، ازبکستان، قزاقستان و قرقیزستان به میزبانی کشور تاجیکستان در شهر «دوشنبه» پایتخت این کشور آغاز به کار کرد. به گزارش ایرنا، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی صبح دیروز در چهارمین نشست گفت‌و‌گوی امنیت منطقه‌ای در سخنانی با تبیین شرایط منطقه بویژه تحولات افغانستان در ۲۰ سال گذشته و با اشاره به شکست و فرار افتضاح‌آمیز امریکا از افغانستان گفت: «جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان برقراری امنیت و صلح و ثبات در افغانستان بوده و آن را بستر مورد نیاز برای توسعه و رفاه مردم این کشور و نیز مردم منطقه می‌داند.» او با اشاره به اینکه ایران در طول سال‌های متمادی میزبان نزدیک به پنج میلیون نفر از مردم شریف افغانستان بوده است، گفت: در غیاب کمک‌های مؤثر بین‌المللی و در شرایط تحریم‌های ظالمانه میزبانی از این تعداد مشکلات فراوانی را بر کشور ما تحمیل کرده است. شمخانی خاطرنشان کرد: «جمعیت اتباع افغانستان که به ایران آمده‌اند از جمعیت ۱۱۰ کشور در دنیا بیشتر است.» دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان افزود: «مقصر اصلی در وقوع دو فاجعه شامل بروز جنگ ۲۰ ساله در افغانستان و جنگ اوکراین سیاست‌های غلط و توسعه طلبانه امریکا است.» وی گفت: «امریکا نه تنها باید دارایی‌های مردم افغانستان را آزاد کند، بلکه باید خسارت‌های مادی که در افغانستان به بار آورده را جبران کند.»  شمخانی، تروریسم و افراط‌گرایی را از عوامل مهم ناامنی در افغانستان ذکر کرد و گفت: «متأسفانه شواهد و قرائن نگران‌کننده‌ای از حضور و دخالت برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای در انتقال و هدایت تروریست‌ها به افغانستان در دست داریم» وی افزود: البته برای مقابله با این مشکل باید کشورها، بویژه هیأت حاکمه افغانستان پاسخگوی مسئولیت‌های خود باشند.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7918/2/614693/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها