اخبار


تأمین زمین ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: برای ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در اراضی متعلق به وزارت راه و شهرسازی زمین تأمین شده که در مرحله نهایی الحاق یا تغییر کاربری هستند. علیرضا فخاری خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۰ هزار هکتار اراضی مسکونی مستعد بارگذاری برای طرح نهضت ملی مسکن شناسایی شده و در اختیار طرح قرار گرفته است.
وی افزود: برآوردها حاکی از آن است که با استفاده از این ۲۰ هزار هکتار بعد از طی مراحل مقدماتی الحاق و تعیین کاربری‌، می‌توان زمین موردنیاز برای یک میلیون و ۴۲۳ هزار نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی را تأمین کرد. فخاری گفت: علاوه بر این، ۳۷ هزار هکتار زمین متعلق به دولت نیز در حریم شهرها شناسایی شده‌ و در مراحل مختلف بررسی برای الحاق در کارگروه‌های استانی، شورای برنامه‌ریزی و … قرار دارند که باید مراحل الحاق و تعیین کاربری آنها طی شود.

 هواپیمای توقیف شده تحت مالکیت ایران نیست

محمد محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درخصوص ادعای توقیف هواپیمای متعلق به ایرلاین ایرانی در آرژانتین گفت: هواپیمای توقیف شده ونزوئلایی است و تحت مالکیت و تابعیت ایران نیست.  
وی گفت: بر اساس همکاری دوطرفه میان ایران و ونزوئلا، کروی پروازی برای آموزش به خلبانان و گروه پروازی ونزوئلایی حضور داشتند.

 اولویت دریافت وام اجاره برای مستأجرانی که تاکنون وام نگرفته‌اند

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اعلام ثبت نام ۱۷۰ هزار نفر برای دریافت وام ودیعه مسکن، گفت: کسانی که سال گذشته این وام را دریافت  کرده‌اند، امسال در اولویت دریافت وام قرار ندارند.
«پروانه اصلانی» خاطرنشان کرد: افرادی که از ابتدای سال ۱۴۰۱ برایشان کد رهگیری‌ صادر شده می‌توانند برای وام ودیعه امسال ثبت نام کنند و کسانی که اسفندماه سال گذشته کد رهگیری دریافت کرده‌اند، فقط درصورتی که اسفندماه سال جاری کد رهگیری جدید قرارداد برایشان صادر شود امکان ثبت درخواست برای تسهیلات ودیعه مسکن را در سامانه دارند و در همان زمان امکان دریافت تسهیلات را خواهند داشت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7930/11/616209/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها