مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان:

مشاغل مناطق درگیر خشکسالی حمایت می‌شود


مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان گفت: اهتمام این صندوق بر رسیدن به اشتغال حداکثری در مناطق کم آب و درگیر با خشکسالی است که در این راستا نیز از مشاغل بومی مورد نیاز منطقه سیستان حمایت تسهیلاتی شده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، غلامعلی صمصامی در سفر به منطقه سیستان افزود: برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان در شهرستان‌های حوزه سیستان، در سال‌های اخیر صندوق کارآفرینی امید تلاش کرده است که با طرح‌های خود همچون، «روستای بدون بیکار، هر روستا یک محصول و ایجاد صندوق‌های خرد محلی»، از این روند مهاجرت جلوگیری کند.
وی اظهار داشت: کارآفرینان در شهرستان‌های شمال استان که برای احیا یا ایجاد کسب و کارهای خود نیازمند تسهیلات هستند باید از طریق دستگاه‌های اجرایی مرتبط به این صندوق معرفی شوند.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان ادامه داد: هم اینک صندوق از محل منابع اعتباری تبصره 18 قانون بودجه سال 1400، در حال پرداخت تسهیلات ارزانقیمت به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در سراسر استان است.
صمصامی گفت: صندوق کارآفرینی امید برای سهولت در شرایط ضمانتی، بیشترین همراهی را با کارآفرینان دارد و برای تسهیلات تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان حداقل ضمانت را تعهد یک نفر کارمند با چک تضمینی در نظر گرفته است. وی با تأکید بر نیاز شهرستان‌های استان به احیای مشاغل نیمه فعال یا غیرفعال اظهار داشت: در بیشتر شهرستان‌های استان بسیاری از واحدهای تولیدی به دلایل مختلف از جمله نقدینگی از چرخه تولید خارج شده‌اند که صندوق کارآفرینی امید با بازدیدهای میدانی این واحدها را شناسایی کرده است تا بتوانند برای فعالیت دوباره از تسهیلات بانکی بهره‌مند شوند.
 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان نیز گفت: برنامه تقویت کسب و کار و معیشت مرزنشینان در خوزستان در هشت شهرستان مرزی استان عملیاتی می‌شود. به گزارش ایرنا، ارسلان غمگین در نشست کارگروه اشتغال خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: این طرح به‌صورت ملی برای بهبود کسب و کار و رفاه زندگی مردم در مناطق مرزی کشور اجرا می‌شود که برش استانی این طرح تهیه شده است.
وی گفت: دستگاه‌های مختلفی از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، استانداری و میراث فرهنگی، با این دستگاه برای پیشبرد اهداف این طرح همکاری خواهند داشت و برنامه هر دستگاه نیز تعریف شده است که بزودی به آنها ارائه می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود: سازمان برنامه و بودجه مکلف شده بخشی از منابعی را که در نظر گرفته شده برای معیشت ساکنان ‌مناطق مرزی اختصاص دهد.
وی با بیان اینکه هدف این طرح تقویت کسب و کار و معیشت مرزنشینان است، ادامه داد: این طرح توسط یک کمیته ملی ارائه شده که شناسایی تنگناها و دستیابی به راهبردها برای تحقق توسعه و خلق فرصت‌های اقتصادی در مناطق مرزی از جمله اهداف این طرح است.
غمگین گفت: کمبود زیرساخت‌های توسعه‌ای و تنوع تهدیدهای امنیتی و پایین بودن شاخص‌های توسعه‌ای از جمله مشکلات ‌مناطق مرزی برای توسعه است.
وی بیان کرد: ۲۶ درصد جمعیت خوزستان در مناطق مرزی استان زندگی می‌کنند که ۲۷ درصد جمعیت بیکاران و ۱۲ درصد نرخ بیکاری استان را شامل می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه اعتبار عملیاتی کردن این طرح از محل سازمان هدفمندی یارانه‌ها تأمین خواهد شد، افزود: اداره کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان در شناسایی و طبقه‌بندی مجوزهای کسب و کار در مناطق مرزی در قالب این طرح باید ورود کند.
غمگین بیان کرد: برای اجرای این طرح ۱۴ ماده قانونی در نظر گرفته شده و برای دستگاه‌های مربوطه تکالیفی مشخص شده است. در رأس اجرای این طرح کمیته ملی وجود دارد و در سطوح پایین‌تر دستگاه‌های اجرایی، استانداری و نهادهای مردمی فعال خواهند بود.
وی با بیان اینکه شناسایی ظرفیت‌های کسب و کار در مناطق مرزی از دیگر اهداف این طرح است، ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی مربوطه، ظرفیت‌های کسب و کار در مناطق مرزی را شناسایی و تا پایان هفته به اداره کل کار خوزستان اعلام کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7930/13/616215/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها