اخبار


کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن علت حادثه قطار را اعلام کرد:
انسداد مسیر، تخطی از سرعت مجاز

گروه حوادث/ علت حادثه خروج قطار مسافری مشهد - یزد از ریل، بر اساس گزارش اولیه کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن انسداد مسیر حرکت قطار مسافری توسط بیل مکانیکی و تخطی از سرعت تعیین شده از سوی لکوموتیوران اعلام شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، روز گذشته کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن نتیجه بررسی‌های تخصصی اولیه سانحه قطار مسافری مشهد - یزد را که ساعت 5 و نیم بامداد چهارشنبه ۱۸ خرداد در کیلومتر 50 طبس از ریل خارج شد اینگونه اعلام کرد: این کمیسیون از لحظه وقوع سانحه ضمن حضور در محل، نسبت به بررسی شواهد و قرائن میدانی و مستندات مربوطه از جمله مکالمات ضبط شده مأموران، وقایع ثبت شده در سیستم‌های علائم الکتریکی، رکوردهای ثبت داده در لکوموتیو و ایستگاه‌ها و همچنین تحقیق از مأموران ذیربط اقدام کرده است و بر اساس بررسی‌های انجام گرفته دو علت مهم در وقوع این سانحه، انسداد مسیر حرکت قطار مسافری توسط بیل مکانیکی(پس از اتمام عملیات و اعلام آزادسازی مسیر تردد قطار از سوی سرپرست عملیات بهسازی) ‌و همچنین تخطی از سرعت مقرره و تعیین شده قطار مطابق حکم احتیاط است. همچنین شناسایی سایر علل و عوامل مؤثر در وقوع این سانحه در دست بررسی است که اعلام خواهد شد.

 سهل‌انگاری و ضعف مدیریتی در سانحه قطار مشهد - یزد
محمد صالح جوکار، رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار برخورد قاطع با مقصران سانحه قطار مشهد - یزد شد.
وی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی گفت: سهل‌انگاری، ضعف مدیریتی و ترک عمل کاملاً مشهود است. وزیر راه و شهرسازی و کمیسیون بررسی سوانح ریلی که تشکیل شده است باید این موضوع را با جدیت دنبال کرده و گزارش نهایی آن را به مردم و قوه قضائیه اعلام کنند.

 آمار قربانیان 14 نفر است
فریبرز آیتی یزد مدیرکل پزشکی قانونی استان یزد ضمن اعلام آخرین نتایج ژنتیک اعلامی از آزمایشگاه پزشکی قانونی استان اصفهان، پایان کار تشخیص هویت و تحویل اجساد را اعلام کرد.
آیتی تعداد قربانیان را 14 نفر اعلام کرد و در مورد تفاوت آمارهای ارائه شده در مورد جانباختگان این حادثه نیز گفت: آمار ۲۱ کشته از مبادی غیر رسمی و براساس تعداد کاورهای حمل قطعات اجساد بوده است. در ابتدا ۹ پیکر شناسایی و تحویل بستگان شد و شناسایی مابقی اجساد غیرممکن بود بنابراین نمونه‌های مربوطه به اصفهان منتقل و پنج جسد باقیمانده نیز شناسایی شد.

 اسامی جانباختگان حادثه قطار
 ۱- مهری ساکت یزدی فرزند محمود ۲- مرضیه ساکت یزدی فرزند محمود ۳- فرزانه آخوندی دهج فرزند منصور ۴- فاطمه چوبداری فرزند احمد ۵- زینب ابراهیمیان فرزند علی ۶- اکرم دهقان بنادکوکی فرزند رمضان ۷- ابوالفضل زارع ارنانی فرزند قاسم ۸- کیان زارع فرزند ابوالفضل ۹- عزت آخوندی فرزند امیر ۱۰- فاطمه رحیمی فرزند محسن ۱۱- کبری میرزایی دهج فرزند یدالله ۱۲- یکتا کلانتری‌زاده فرزند محسن ۱۳- منیژه میرجلیلی فرزند محمدحسین ۱۴- فاطمه بمانی هنزایی فرزند علی

کلاهبرداری از 2 هزار نفر به بهانه خرید و فروش خانه

گروه حوادث/ مرد شیاد که از 7 سال قبل با راه‌اندازی دفتر فروش املاک از 2 هزار نفر کلاهبرداری کرده بود دستگیر شد.
سرهنگ علی‌ ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح فعالیت این مرد کلاهبردار گفت: در پی کلاهبرداری‌های متعدد از مردم در فاز یازدهم شهر پردیس، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی از کارآگاهان اداره چهاردهم (معاونت مبارزه با جعل و کلاهبرداری) پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. در تحقیقات ابتدایی کارآگاهان مشخص شد متهم از سال 1394 با تأسیس چند دفتر در مناطق شمال تهران اقدام به خرید و فروش واحدهای آپارتمان به 2 هزار نفر در پردیس کرده اما آپارتمانی به خریداران تحویل نداده است.
این مقام انتظامی ادامه داد: کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی پس از دریافت این اطلاعات مهم، با رصدهای اطلاعاتی گسترده هویت و مخفیگاه متهم اصلی پرونده را در شمال تهران شناسایی کردند. بدین ترتیب تیمی از کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی با کسب مجوزهای لازم قضایی راهی محل مورد نظر شدند و متهم را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.
 متهم پس از انتقال به اداره آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری با شیوه و شگرد فروش واحدهای آپارتمان به شهروندان در فاز یازدهم شهرک پردیس اعتراف کرد. اکثر مالباختگان پرونده با مراجعه به اداره چهاردهم پلیس آگاهی متهم را شناسایی و از وی شکایت کردند.
به گفته این مقام انتظامی، متهم برای کشف جرایم احتمالی و تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار دارد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7930/19/616240/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها