بازیکنانی که سرمربی پرسپولیس فصل آینده روی آنها حساب نمی‌کند

خانه‌تکانی یحیی


گروه ورزشی/ فصل نقل و انتقالات فوتبال ایران از امروز آغاز شدو در این شرایط پرسپولیس که در فصل گذشته در تکرار ششمین قهرمانی پیاپی ناکام بود، این فصل را از هفته‌ها پیش و با جذب ستاره های تیم ملی طوفانی آغاز کرد. در حالی که در روزهای گذشته لیست خروجی بازیکنان پرسپولیس مشخص نبود، دیروز اعلام شد که سرخ‌ها در فکر خانه تکانی اساسی هستند و یحیی گل محمدی با چند بازیکن فصل گذشته پرسپولیس برای فصل آینده خداحافظی خواهد کرد. پس از جدایی حامد لک از پرسپولیس علی شجاعی، حامد پاکدل، رضا اسدی، مهدی مهدی‌خانی، علیرضا ابراهیمی، شرزود تمیروف، هنانوف، صفروف و سعید آقایی از جمله بازیکنانی هستند که گفته می‌شود گل محمدی برای فصل آینده روی آنها حساب نکرده است. در این شرایط دیروز شجاعی ویدیویی از گلزنی‌ها و شادی‌های بعد از گلش در پرسپولیس را با قلب شکسته قرمز رنگ و چند نقطه استوری کرد که این استوری او نشان دهنده جدایی‌اش از پرسپولیس است. پیش از این مهدی ترابی، میلاد سرلک، احسان پهلوان و سیامک نعمتی در صدر فهرست تمدیدی‌ها بودند اما تاکنون غیر از ترابی هیچ‌کدام از بازیکنان پرسپولیس قراردادشان را تمدید نکرده‌اند. میلاد سرلک که در اردوی تیم ملی است و شنیده می‌شود که با سرخپوشان توافق کرده و سیامک نعمتی هم بزودی با سرخپوشان تمدید خواهد کرد اما احسان پهلوان وضعیت متفاوتی دارد. در مورد پهلوان شنیده می‌شود که روند مذاکرات او با سرخپوشان برای تمدید قرارداد به مشکل خورده است چرا که پیشنهاد مالی او مورد قبول مسئولان باشگاه قرار نگرفته است. از طرفی جذب یک وینگر ممکن است جایگاه او را در تیم گل‌محمدی به خطر بیندازد و به همین خاطر روند مذاکرات باشگاه با او تا کنون به بن‌بست خورده است. پهلوان با پیشنهاداتی از فولاد و گل‌گهر مواجه شده است و این احتمال وجود دارد که فصل آینده پیراهن یکی از این 2 تیم را برتن کند.
یکی دیگر از بازیکنانی که گفته می‌شود فصل آینده جایی در پرسپولیس نخواهد داشت، رامین رضاییان است؛ هرچند که شایعاتی مبنی بر تداوم کار او در پرسپولیس به گوش می‌رسد اما با اتفاقاتی که در اواخر فصل رخ داد، احتمال نماندن رامین در پرسپولیس از ماندنش بسیار بیشتر است. علاوه بر این سرخ‌پوشان در فصل آینده روی نیمکت هم با تغییراتی مواجه خواهند بود. پس از جدایی داوود فنایی و مظاهر رحیم‌پور از کادر فنی پرسپولیس حالا زمزمه‌هایی مبنی بر جدایی احتمالی حمید مطهری از کادر فنی این تیم به گوش می‌رسد. مطهری از یکی دو تیم لیگ برتری پیشنهاد سرمربی‌گری دریافت کرده و زمزمه‌هایی مبنی بر جدایی او به گوش می‌رسد.
مذاکره پرسپولیس با بازیکن غیرمجاز و مهاجم خارجی بی‌کیفیت
باشگاه پرسپولیس در ادامه روند نقل و انتقالات خود در حالی با امیر شهیم پدیده فصل پیش لیگ آزادگان وارد مذاکره شد که این بازیکن در کمیته تعیین وضعیت فدراسیون پرونده باز دارد. شهیم همان بازیکنی است که با تیم خیبر خرم آباد قرارداد بست. این بازیکن در نیم فصل دوم لیگ آزادگان در حالی در چند بازی برای ماشین‌سازی به میدان رفت که کمیته انضباطی او را بازیکن غیرمجاز تشخیص داده است. با این شرایط شهیم دیروز به باشگاه پرسپولیس رفت و بعد از چند ساعت مذاکره با مسئولان پرسپولیس بدون گفت‌و‌گو با خبرنگاران ساختمان باشگاه را ترک کرد. علاوه بر این کریم انصاری فرد، مهاجم ایرانی تیم آاک یونان هم یکی از بازیکنانی بود که گفته می‌شد احتمال دارد در نقل و انتقالات تابستانی به پرسپولیس بیاید. در همین ارتباط وبسایت enwsi یونان با اشاره به نقش همسر یونانی انصاری فرد و پروسه گرفتن تابعیت این کشور در گزارشی آورده است: «شاید نام کریم انصاری فرد در ایران پر سر و صدا باشد، با این حال این مهاجم ۳۲ ساله به فکر بازگشت به ایران نیست. این مهاجم با یک زن یونانی ازدواج کرده و گرفتن پاسپورت یونانی برایش زمان بر است.» علاوه بر این جدایی داود فنایی و مظاهر رحیم‌پور مربی دروازه‌بانان و مربی بدنساز پرسپولیس از این تیم باعث شد سرخ‌ها در فکر حضور مربی دروازه‌بان و مربی بدنساز در تیم باشند. به همین منظور سرخ‌ها با آلین دینکا مربی رومانیایی دروازه‌بانان تیم تراکتور مذاکره کرده‌اند که به نظر می‌رسد پروژه پیوستن این مربی به کادر فنی سرخ‌پوشان مراحل پایانی خود را طی می‌کند.
یکی دیگر از اهداف سرخ‌ها در فصل نقل و انتقالات جذب بازیکن خارجی است. طبق گزارش‌ها، باشگاه پرسپولیس برای جذب کاسیانو مهاجم برزیلی تیم ویزلای پرتغال وارد عمل شده و مذاکرات بین طرفین در حال انجام است. این در حالی است که کاسیانوی ۳۲ ساله در فصل
2021 – ۲۰۲۰  حدوداً ۲۳۸۸ دقیقه در لیگ یک و ۱۷۲ دقیقه در جام حذفی به میدان رفته که در مجموع ۱۷ بار توانسته گلزنی کند که با این احتساب آمار گلزنی‌اش در دو فصل قبل به هر ۱۵۰ دقیقه یک گل می‌رسد.
این مهاجم برزیلی که در سایت ترنسفرمارک قیمت ۲۰۰ هزار دلاری دارد، از نظر فنی آمار امیدوار‌کننده‌ای از خود ثبت نکرده و اگر به جمع پرسپولیسی‌ها بپیوندند احتمالاً باز هم شاهد مهاجمی بی‌کیفیت با هزینه‌های دلاری خواهیم بود.گفتنی است عصر دیروز محمدمهدی احمدی، مدافع و وینگر چپ‌پای تیم نفت مسجد سلیمان و تیم ملی امید با قراردادی 3 ساله به پرسپولیس پیوست.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7930/20/616243/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها