نگاهی به عملکرد بارسلونا در نقل و انتقالات

انقلاب بزرگ یا موفقیت کوتاه‌مدت؟


گروه ورزشی/ بارسلونا در حال تدارک یک انقلاب در تیم خود است. این چیزی است که باشگاه می‌‌گوید و البته چیزی است که بر پایه تجربه و قدمت باشگاه گفته شده و قرار است بر همین پایه بنا شود. هیأت رئیسه و سرمربی آبی‌اناری‌ها در مورد نیاز به ایجاد تغییر در تیم فعلی برای پیشرفت کیفیت تیم توافق دارند. پیامی که ژاوی به مدیران باشگاه رسانده این است که اگر می‌‌خواهند عملکرد تیم را بهبود بخشند، باید با فراهم کردن یک تیم رقابتی و دارای بازیکنان بزرگ، تیم را آماده فصل کنند. مدیران این موضوع را جدی گرفته اند و ماه‌هاست روی فهرستی از گزینه‌هایی کار می‌‌کنند که می‌‌توانند نیازهای تیم را برآورده کنند. همه اینها البته در شرایطی است که نباید شرایط حساس اقتصادی باشگاه را فراموش کرد.
این شرایط مالی همه چیز را در نیوکمپ تحت تأثیر قرار می‌‌دهد و معاملاتی که کم و بیش در مسیر درست قرار دارند، همچنان به زیرکی خوان لاپورتا رئیس باشگاه و مشاورانش برای بهبود حساب‌ و کتاب مالی باشگاه بستگی دارد. در تئوری، زمانی که هیأت رئیسه باشگاه مجوز فروش دارایی‌های باشگاه را (که اعضای هیأت رئیسه فعلی در حال برنامه‌ریزی آن است) بدهد، یعنی از 25 خردادماه، مشکل اقتصادی حل می‌‌شود. از آن تاریخ به بعد است که واقعاً می‌‌توان شاهد حرکت بارسلونا در فصل نقل و انتقالات بود. در هر صورت اما مشخص است که هیأت رئیسه بارسا در عرصه نقل و انتقالات چه فکری دارد. یک‌سری نام‌ها مدتی است که برای باشگاه کاتالان مطرح شده‌اند. خریدهای بالقوه در مراحل مختلف از نظر پیشرفت مذاکرات قرار دارند. این اسامی به گونه‌ای انتخاب شده که نیازهای ژاوی را برآورده کنند. عامل اصلی موفقیت در نقل و انتقالات همیشه پول است. خرید آندریاس کریستنسن و فرانک کسیه تقریباً قطعی شده و احتمالاً بزودی اعلام می‌‌شود. دیگران، مانند مارکوس آلونسو، سزار آسپیلیکوئتا و روبرت لواندوفسکی، در مسیر خوبی قرار دارند و فقط به اقدام نهایی برای بستن قرارداد نیاز دارند.
با نگاهی به نام‌های مرتبط با آبی‌اناری‌ها، اما ماهیت واقعی این انقلاب را زیر سؤال می‌برد. بارسلونا در تابستان امسال به دنبال بازیکنان کهنه‌کار است، بازیکنانی که می‌توانند فوراً تأثیر بگذارند، نه درازمدت. میانگین سنی یازده بازیکن اصلی بارسلونا در فصل گذشته 28،7 سال بود. با بازیکنی در 40 سالگی مانند دنی آلوز و ستاره جوانی مانند پدری گونزالس 17 ساله. اگر خریدهایی که باشگاه در نظر دارد نهایی شود، این میانگین می‌‌تواند افزایش یابد چون اکثر اسامی روی میز در حال حاضر بالای 30 سال سن دارند. مارکوس آلونسو (31)، آسپیلیکوئتا (32) و روبرت لواندوفسکی (33) در مراحل پایانی دوران حرفه‌ای خود هستند. بنابراین می‌‌توان فکر کرد که اگر بارسلونا در نهایت آنها را به خدمت بگیرد، آنها را نمی‌توان به عنوان راه حل‌های بلندمدت برای موفقیت در نظر گرفت و نام آن را انقلاب گذاشت بلکه فقط عامل موقت سطح ارتقای تیم هستند.

برش
گاوی در آستانه تمدید قرارداد

خوان لاپورتا، رئیس بارسلونا اعلام کرده که آنها در آستانه عقد قراردادی جدید با گاوی، پدیده نوجوانشان هستند. از قرارداد فعلی این‌ هافبک تنها یک سال مانده و بارسا قصد دارد او را نگه دارد. باشگاه‌های زیادی به دنبال جذب این ملی‌پوش 17ساله اسپانیایی هستند، اما لاپورتا گفته آینده این بازیکن اندلسی در نوکمپ رقم می‌خورد: «ما خوشبین هستیم و می‌خواهیم گاوی در بارسلونا بماند. خود این بازیکن و مدیر برنامه اش، که با او هم آشنا هستیم، می‌خواهند او ماندنی شود. ما بسیار به یک قرارداد جدید نزدیک شده‌ایم.» ژاوی سرمربی بارسا تأکید زیادی روی حفظ این پدیده جوان دارد و به همین دلیل مسئولان بارسا نیز نهایت تلاش خود را برای حفظ او انجام داده اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7930/21/616253/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها