اخبار


پولادگر: انتخابات سوارکاری را تأیید نمی‌کنیم

محمدرضا پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان یک روز بعد ازبرگزاری انتخابات ریاست فدراسیون سوارکاری، آن را مورد تأیید ندانست. او گفت: «ما در انتخابات نبودیم و این انتخابات را تأیید نمی‌کنیم. این انتخابات از نظر ما روال قانونی را طی نکرده است. یکی از دلایل اینکه اعلام کردیم انتخابات 10 روز به تعویق بیفتد، اعتراض دو نفر از کاندیداها بود. در واقع کاندیداهای ریاست فدراسیون شرایط مساوی نداشتند. اگر انتخابات را بررسی کنید، همه فدراسیون‌ها به شرایط سرپرستی رسیدند، چون رئیس وقت فدراسیون، خودش کاندیداست و برای اینکه شائبه پیش نیاید و شرایط برابر باشد، سرپرست تعیین می‌شد، به همین دلیل حتی برای 10 روز، سرپرست انتخاب می‌کنیم.»

علی حسینی جانشین برخواه شد

با حکم علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه برداری، سعید علی حسینی هدایت تیم ملی را برعهده گرفت. بعد از برکناری محمدحسین برخواه از سرمربیگری تیم ملی به دلیل حمایت از اعتصاب ملی‌پوشان، مرادی، علی حسینی را که به طور همزمان هدایت تیم جوانان و نوجوانان را برعهده دارد، به عنوان سرمربی جدید معرفی کرد و او بزودی فهرست اردونشینان را اعلام می‌کند و تمرینات تیم ملی برای شرکت در باز‌ی‌های کشورهای اسلامی آغاز می‌‌شود.

ایران از استرالیا انتقام گرفت

تیم ملی والیبال با پیروزی برابر استرالیا در روز آخر هفته اول لیگ ملت‌ها ، دیشب مقابل ژاپن قدرتمندترین حریف آسیایی‌اش قرار گرفت. بهروز عطایی بعداز باخت 3- صفرتیمش مقابل هلند، بامداد دیروز مقابل استرالیای قعرنشین قرار گرفت و با پیروزی 3- 1، انتقام باخت تیم ملی با آلکنو را گرفت. تیم ملی والیبال با این برد، بعد از تیم های آمریکا، فرانسه، آلمان، ژاپن، لهستان،برزیل و ایتالیا تیم هشتم جدول رده بندی شد. تیم ملی والیبال 14 ساعت بعد از بازی بامدادی با استرالیا ساعت 20:30 دیشب به مصاف ژاپن مدعی و سرسخت رفت.

مهرماه؛ از سرگیری تور دوچرخه‌سواری آذربایجان

سی‌وپنجمین دوره تور دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان قدیمی‌ترین تور دوچرخه‌سواری ایران، بعد از وقفه دوساله، 7مهرماه امسال شروع می‌شود. به گفته رسول هاشم‌ کندی اسدی سرپرست فدراسیون، تور آذربایجان به دلیل بدهی یورویی فدراسیون به اتحادیه بین‌المللی دوچرخه‌سواری و شیوع کرونا برگزار نشد و حالا با پیگیری‌ فدراسیون و مساعدت‌ وزیر ورزش و جوانان قرار است با پرداخت بدهی، برگزاری سی‌‌وپنجمین دوره این تور مهرماه از سر گرفته شود. طبق تقویم اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری (UCI)، تور ایران-آذربایجان 7 تا11مهرماه در 5مرحله برگزار می‌شود.

سیاسی‌ها به انتخابات کمیته ممنوع الورود می‌شوند؟

 هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک آیین‌نامه شرایط انتخاب کارشناسان خبره را برای حضور در مجمع انتخاباتی مشخص کرد. هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک در جلسه‌ای به میزبانی فدراسیون تکواندو آیین‌نامه انتخاب خبرگان ورزشی را تصویب کرد. طبق بخش ب بند ۸ ماده ۵ اساسنامه، پنج کارشناس خبره طبق دستورالعمل مصوب کمیته ملی المپیک انتخاب می‌شوند. در این جلسه، هیأت اجرایی با تعیین شرایط انتخاب کارشناسان خبره ظاهراً راه برای ورود سیاسی‌ها به داخل کمیته ملی المپیک را می‌بندد. طبق این آیین‌نامه، اعضای هیأت اجرایی که رئیس فدراسیون نیستند، می‌توانند در مجمع کارشناس خبره باشند. طبق اساسنامه 5 کارشناس خبره در مجمع حضور دارند که حداقل باید دو نفر از بانوان و یک نفر از ورزش دانش‌آموزی باشند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7930/21/616256/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها